Informace o kvalifikační práci Možnosti intervenčních metod předškolního vzdělávání s akcentem na připravenost dětí s poruchami binokulárního vidění před zahájením školní povinné docházky
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Možnosti intervenčních metod předškolního vzdělávání s akcentem na připravenost dětí s poruchami binokulárního vidění před zahájením školní povinné docházky
Hlavní téma v angličtině
Possibilities of intervention methods of pre-school education with emphasis on the preparedness of children with binocular vision disorders before the beginning of compulsory school attendance
Název dle studenta
Možnosti intervenčních metod předškolního vzdělávání s akcentem na připravenost dětí s poruchami binokulárního vidění před zahájením školní povinné docházky
Název dle studenta v angličtině
Possibilities of Intervention Methods of Pre-school Education with an Emphasis on Preparedness of Children with Binocular Vision Disorders
Diplomová práce se zabývá možnostmi intervenčních metod předškolního vzdělávání s akcentem na připravenost dětí s poruchami binokulárního vidění před zahájením školní povinné docházky. Hlavním cílem je zařazení metodických souborů pracovních listů do domácího prostředí s následným zmapováním efektivity a přínosu. Tyto výsledky byly získány především prostřednictvím speciálněpedagogické diagnostiky a dotazníkového šetření. Posuzování proběhlo celkem u deseti dětí předškolního věku a jejich zákonných zástupců. Výsledky jsou posuzovány individuálně a nechybí ani jejich vzájemná komparace.
Anotace v angličtině
The Master thesis deals with the Possibilities of Intervention Methods of Pre-school Education with an Emphasis on Preparedness of Children with Binocular Vision Disorders. The main objective is to include methodological sets of worksheets into the home environment with the subsequent mapping of efficiency and benefits. These results were obtained mainly through special pedagogical diagnostics and questionnaire survey. A total of ten pre-school children and their legal representatives were assessed. The results are evaluated individually and their mutual comparison is not missing either.
Klíčová slova
Dítě s poruchami binokulárního vidění, intervenční metody, předškolní vzdělávání, školní připravenost
Klíčová slova v angličtině
Child with binocular vision disorders, intervention methods, preschool education, school readiness
Rozsah průvodní práce
141 stran
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá možnostmi intervenčních metod předškolního vzdělávání s akcentem na připravenost dětí s poruchami binokulárního vidění před zahájením školní povinné docházky. Hlavním cílem je zařazení metodických souborů pracovních listů do domácího prostředí s následným zmapováním efektivity a přínosu. Tyto výsledky byly získány především prostřednictvím speciálněpedagogické diagnostiky a dotazníkového šetření. Posuzování proběhlo celkem u deseti dětí předškolního věku a jejich zákonných zástupců. Výsledky jsou posuzovány individuálně a nechybí ani jejich vzájemná komparace.
Anotace v angličtině
The Master thesis deals with the Possibilities of Intervention Methods of Pre-school Education with an Emphasis on Preparedness of Children with Binocular Vision Disorders. The main objective is to include methodological sets of worksheets into the home environment with the subsequent mapping of efficiency and benefits. These results were obtained mainly through special pedagogical diagnostics and questionnaire survey. A total of ten pre-school children and their legal representatives were assessed. The results are evaluated individually and their mutual comparison is not missing either.
Klíčová slova
Dítě s poruchami binokulárního vidění, intervenční metody, předškolní vzdělávání, školní připravenost
Klíčová slova v angličtině
Child with binocular vision disorders, intervention methods, preschool education, school readiness
Zásady pro vypracování
1. Konzultace s vedoucím práce.
2. Vypracování osnovy práce.
3. Sběr dat a vhodné literatury, komparace zdrojů.
4. Samotné vypracování DP:
a) sepsání teoretické části práce - na základě konzultací s vedoucím práce,
b) vytvoření praktické části práce.
5. Stanovení závěrů práce.
6. Odevzdání práce, která byla předem schválena vedoucím.
Zásady pro vypracování
1. Konzultace s vedoucím práce.
2. Vypracování osnovy práce.
3. Sběr dat a vhodné literatury, komparace zdrojů.
4. Samotné vypracování DP:
a) sepsání teoretické části práce - na základě konzultací s vedoucím práce,
b) vytvoření praktické části práce.
5. Stanovení závěrů práce.
6. Odevzdání práce, která byla předem schválena vedoucím.
Seznam doporučené literatury
HERLE, Petr, ed. a kol. Diferenciální diagnostika v psychiatrii, dermatologii a očním lékařství. Praha: Raabe, [2016], ?2016. 116 stran. Diferenciální diagnostika; 8. ISBN 978-80-7496-209-7.
MAJEROVÁ, Hana. Vnímání osoby se zrakovým postižením v kontextu specifik představivosti. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2016. 186 stran. Monografie. ISBN 978-80-244-5052-0.
KEBLOVÁ, Alena, LINDÁKOVÁ, Lydie a NOVÁK, Ivan. Náprava poruch binokulárního vidění. 1. vyd. Praha: Septima, 2000. 46 s. ISBN 80-7216-121-0
KUCHYNKA, Pavel a kol. Oční lékařství. 2., přepracované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2016. xx, 903 stran. ISBN 978-80-247-5079-8
OTEVŘELOVÁ, Hana. Školní zralost a připravenost. Vydání první. Praha: Portál, 2016. 142 stran. ISBN 978-80-262-1092-4.
VRUBEL, Martin, RÖDEROVÁ, Petra a JÁGEROVÁ, Nora. Education, support and rehabilitation for people with visual impairments. 1st edition. Brno: Masaryk University, 2017. 140 stran. ISBN 978-80-210-8456-8.
Seznam doporučené literatury
HERLE, Petr, ed. a kol. Diferenciální diagnostika v psychiatrii, dermatologii a očním lékařství. Praha: Raabe, [2016], ?2016. 116 stran. Diferenciální diagnostika; 8. ISBN 978-80-7496-209-7.
MAJEROVÁ, Hana. Vnímání osoby se zrakovým postižením v kontextu specifik představivosti. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2016. 186 stran. Monografie. ISBN 978-80-244-5052-0.
KEBLOVÁ, Alena, LINDÁKOVÁ, Lydie a NOVÁK, Ivan. Náprava poruch binokulárního vidění. 1. vyd. Praha: Septima, 2000. 46 s. ISBN 80-7216-121-0
KUCHYNKA, Pavel a kol. Oční lékařství. 2., přepracované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2016. xx, 903 stran. ISBN 978-80-247-5079-8
OTEVŘELOVÁ, Hana. Školní zralost a připravenost. Vydání první. Praha: Portál, 2016. 142 stran. ISBN 978-80-262-1092-4.
VRUBEL, Martin, RÖDEROVÁ, Petra a JÁGEROVÁ, Nora. Education, support and rehabilitation for people with visual impairments. 1st edition. Brno: Masaryk University, 2017. 140 stran. ISBN 978-80-210-8456-8.