Tato práce popisuje produkční a dramaturgické mechanismy uvnitř české internetové televize MALL.TV. Výzkum přibližuje obecné fungování televize, personální složení a redakční týmy, cílové skupiny a způsob výběru námětů, které realizuje. Text se zaměřuje i na práci s reklamou a product placementem, které jsou primárním zdrojem financování této AVOD platformy. Práce využívá metod kvalitativního výzkumu a skrze rozhovory s tvůrci zkoumá vývoj a výrobu dvou pořadů, které typově naplňují nejvýraznější obsahové složky televize. Za fikční tvorbu to je hraný seriál #martyisdead a za infotainment Překvapivé stavby. Případové studie ukazují, jaké specifické strategie a rituály produkční kultura vykonává a co vše ovlivňuje výslednou podobu těchto pořadů.
Anotace v angličtině
This thesis describes the production and dramaturgical mechanisms of the Czech Internet television MALL.TV. The research focuses on the general functioning of television, the staff and editorial teams, the target groups and the way of selecting the story topics which are being produced. The text also emphases on working with the advertisement and product placement, which are the primary sources of funding for this AVOD platform. The thesis uses the methods of qualitative research and through interviews with the creators examines the development and production of two shows that typically fulfill the most significant content components of television. For fiction it is the series #martyisdead and for the infotainment Překvapivé stavby. Case studies show what specific strategies and rituals the production culture performs and what influences the final form of these shows.
Production studies, MALL.TV, internet television, AVOD, production, dramaturgy, production culture, #martyisdead, Překvapivé stavby
Rozsah průvodní práce
87 s. (156 600 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce popisuje produkční a dramaturgické mechanismy uvnitř české internetové televize MALL.TV. Výzkum přibližuje obecné fungování televize, personální složení a redakční týmy, cílové skupiny a způsob výběru námětů, které realizuje. Text se zaměřuje i na práci s reklamou a product placementem, které jsou primárním zdrojem financování této AVOD platformy. Práce využívá metod kvalitativního výzkumu a skrze rozhovory s tvůrci zkoumá vývoj a výrobu dvou pořadů, které typově naplňují nejvýraznější obsahové složky televize. Za fikční tvorbu to je hraný seriál #martyisdead a za infotainment Překvapivé stavby. Případové studie ukazují, jaké specifické strategie a rituály produkční kultura vykonává a co vše ovlivňuje výslednou podobu těchto pořadů.
Anotace v angličtině
This thesis describes the production and dramaturgical mechanisms of the Czech Internet television MALL.TV. The research focuses on the general functioning of television, the staff and editorial teams, the target groups and the way of selecting the story topics which are being produced. The text also emphases on working with the advertisement and product placement, which are the primary sources of funding for this AVOD platform. The thesis uses the methods of qualitative research and through interviews with the creators examines the development and production of two shows that typically fulfill the most significant content components of television. For fiction it is the series #martyisdead and for the infotainment Překvapivé stavby. Case studies show what specific strategies and rituals the production culture performs and what influences the final form of these shows.
Production studies, MALL.TV, internet television, AVOD, production, dramaturgy, production culture, #martyisdead, Překvapivé stavby
Zásady pro vypracování
Cílem této práce je popsat produkční a dramaturgické mechanismy uvnitř fungování české internetové televize Mall.TV. Výzkum je prováděn textuálně-empirickou metodou postavenou na analýze vybraných faktuálních a fikčních pořadů. U těch je zkoumán jejich vývoj od fáze pre-produkce až po výsledný produkt. Stanovenou metodu využívám taky při rozhovorech s tvůrci a zástupci institucí (produkčních společností), kteří se podílejí na tvorbě původního obsahu televize. Součástí výzkumu je rovněž zjišťováno, jak funguje soukromá internetová televize s ohledem na své postavení ve skupině Mall Group, která se primárně zabývá provozem e-shopů.
Zásady pro vypracování
Cílem této práce je popsat produkční a dramaturgické mechanismy uvnitř fungování české internetové televize Mall.TV. Výzkum je prováděn textuálně-empirickou metodou postavenou na analýze vybraných faktuálních a fikčních pořadů. U těch je zkoumán jejich vývoj od fáze pre-produkce až po výsledný produkt. Stanovenou metodu využívám taky při rozhovorech s tvůrci a zástupci institucí (produkčních společností), kteří se podílejí na tvorbě původního obsahu televize. Součástí výzkumu je rovněž zjišťováno, jak funguje soukromá internetová televize s ohledem na své postavení ve skupině Mall Group, která se primárně zabývá provozem e-shopů.
Seznam doporučené literatury
CALDWELL, John Thornton. Production culture: industrial reflexivity and critical practice in film and television. Durham, N.C.: Duke University Press, 2008. ISBN 0822341115.
MAYER, Vicki. Below the line: producers and production studies in the new television economy. Durham, NC: Duke University Press, 2011. ISBN 978-0822350071.
MAYER, Vicki, Miranda J. BANKS a John Thornton CALDWELL. Production studies: cultural studies of media industries. New York: Routledge, 2009. ISBN 978-0415997966.
BARKER, Cory a Myc WIATROWSKI. The age of Netflix: critical essays on streaming media, digital delivery and instant access. Jefferson, North Carolina: McFarland & Company, Inc., Publishers, [2017]. ISBN 978-0786497478.
SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada, 2014. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3568-9.
JOHNSON, Catherine. Online television. New York: Routledge, 2019. ISBN 978-1138226883.
BRUUN, Hanne. Re-scheduling television in the digital era. New York: Routledge, 2020. ISBN 9780367226756.
LOTZ, Amanda D. The television will be revolutionized. Second edition. New York: New York University Press, [2014]. ISBN 9781479865253.
WOLFF, Michael. Television Is the New Television: The Unexpected Triumph of Old Media in the Digital Age. Portfolio; Reprint edition, 2017. ISBN 0143108921.
Seznam doporučené literatury
CALDWELL, John Thornton. Production culture: industrial reflexivity and critical practice in film and television. Durham, N.C.: Duke University Press, 2008. ISBN 0822341115.
MAYER, Vicki. Below the line: producers and production studies in the new television economy. Durham, NC: Duke University Press, 2011. ISBN 978-0822350071.
MAYER, Vicki, Miranda J. BANKS a John Thornton CALDWELL. Production studies: cultural studies of media industries. New York: Routledge, 2009. ISBN 978-0415997966.
BARKER, Cory a Myc WIATROWSKI. The age of Netflix: critical essays on streaming media, digital delivery and instant access. Jefferson, North Carolina: McFarland & Company, Inc., Publishers, [2017]. ISBN 978-0786497478.
SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada, 2014. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3568-9.
JOHNSON, Catherine. Online television. New York: Routledge, 2019. ISBN 978-1138226883.
BRUUN, Hanne. Re-scheduling television in the digital era. New York: Routledge, 2020. ISBN 9780367226756.
LOTZ, Amanda D. The television will be revolutionized. Second edition. New York: New York University Press, [2014]. ISBN 9781479865253.
WOLFF, Michael. Television Is the New Television: The Unexpected Triumph of Old Media in the Digital Age. Portfolio; Reprint edition, 2017. ISBN 0143108921.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Obhajoba DP proběhla v online režimu na platformě ZOOM. Diplomant představil cíle, metodologii a dosažené závěry práce. Zazněly oba posudky, vedoucí práce a oponentka položily konkrétní otázky. Diplomant uspokojivě odpověděl na otázky, reagoval na všechny připomínky z posudků.
Práce byla zkontrolována systémem Theses. Obhájená práce není plagiát.
Studentka odevzdala 1 výtisk DP.