Diplomová práce se zabývá komunikací mezi otcem a dítětem se sluchovým postižením. Klade si za cíl zjistit, jaký komunikační systém otec u svého dítěte preferuje, jak jejich vzájemná komunikace probíhá a jaká jsou z pohledu otce její negativa a pozitiva. Zjištěné údaje mohou být přínosem pro další rodiny, kterým se narodilo dítě se sluchovým postižením a zaobírají se otázkou, jak se svým dítětem komunikovat.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with communication between a father and a hearing impaired child. It aims to find out which communication system the father prefers for his child, how is their communication conducted and what are its negatives and positives from the father's point of view. The findings may be a benefit to other families who have a child with hearing impairment and try to find the system of communication with their child.
Klíčová slova
Dítě se sluchovým postižením, kochleární implantát, komunikace, komunikační systém, orální komunikace, otec, sluchadla, znakový jazyk.
Klíčová slova v angličtině
Father, child with hearing impairment, cochlear implant, communication, communication system, hearing aids, oral communication, sign language
Rozsah průvodní práce
92 s. (165 600 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá komunikací mezi otcem a dítětem se sluchovým postižením. Klade si za cíl zjistit, jaký komunikační systém otec u svého dítěte preferuje, jak jejich vzájemná komunikace probíhá a jaká jsou z pohledu otce její negativa a pozitiva. Zjištěné údaje mohou být přínosem pro další rodiny, kterým se narodilo dítě se sluchovým postižením a zaobírají se otázkou, jak se svým dítětem komunikovat.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with communication between a father and a hearing impaired child. It aims to find out which communication system the father prefers for his child, how is their communication conducted and what are its negatives and positives from the father's point of view. The findings may be a benefit to other families who have a child with hearing impairment and try to find the system of communication with their child.
Klíčová slova
Dítě se sluchovým postižením, kochleární implantát, komunikace, komunikační systém, orální komunikace, otec, sluchadla, znakový jazyk.
Klíčová slova v angličtině
Father, child with hearing impairment, cochlear implant, communication, communication system, hearing aids, oral communication, sign language
Zásady pro vypracování
1) Studium odborné literatury.
2) Vytyčení koncepce, formulace cílů práce a výzkumných otázek.
3) Realizace praktické části, sběr dat.
4) Komparace teoretických východisek se získanými informacemi z praxe.
5) Průběžné konzultace s vedoucím práce.
6) Zpracování výsledků a jejich interpretace.
Zásady pro vypracování
1) Studium odborné literatury.
2) Vytyčení koncepce, formulace cílů práce a výzkumných otázek.
3) Realizace praktické části, sběr dat.
4) Komparace teoretických východisek se získanými informacemi z praxe.
5) Průběžné konzultace s vedoucím práce.
6) Zpracování výsledků a jejich interpretace.
Seznam doporučené literatury
HAMPL, I. Surdopedie. 2013.Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě. ISBN 978-80- 7464-327-9.
HORÁKOVÁ, R.2012. Sluchové postižení: úvod do surdopedie. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0084-0.
JUNGWIRTHOVÁ, I. 2015. Dítě se sluchovým postižením v MŠ a ZŠ. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0944-7.
LANGER, J. 2013. Základy surdopedie. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-3702-6.
SKÁKALOVÁ, T. 2011. Uvedení do problematiky sluchového postižení: učební text pro studenty speciální pedagogiky. Hradec Králové: Gaudeamus. ISBN 978-80-7435-098-6.
Seznam doporučené literatury
HAMPL, I. Surdopedie. 2013.Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě. ISBN 978-80- 7464-327-9.
HORÁKOVÁ, R.2012. Sluchové postižení: úvod do surdopedie. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0084-0.
JUNGWIRTHOVÁ, I. 2015. Dítě se sluchovým postižením v MŠ a ZŠ. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0944-7.
LANGER, J. 2013. Základy surdopedie. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-3702-6.
SKÁKALOVÁ, T. 2011. Uvedení do problematiky sluchového postižení: učební text pro studenty speciální pedagogiky. Hradec Králové: Gaudeamus. ISBN 978-80-7435-098-6.