Tato bakalářská práce se zabývá vybranými reklamními texty v časopisech s vánoční tematikou. Je provedena typologie objevujících se anglicismů v závislosti na stupni přejímky do němčiny a slovních druzích.
Anotace v angličtině
This bachelor´s thesis is focused on the selected advertising texts in magazines with a Christmas topic. The thesis deals with typology of anglicisms in these magazines on the basis of degree of acceptance and on the basis of parts of speech.
Tato bakalářská práce se zabývá vybranými reklamními texty v časopisech s vánoční tematikou. Je provedena typologie objevujících se anglicismů v závislosti na stupni přejímky do němčiny a slovních druzích.
Anotace v angličtině
This bachelor´s thesis is focused on the selected advertising texts in magazines with a Christmas topic. The thesis deals with typology of anglicisms in these magazines on the basis of degree of acceptance and on the basis of parts of speech.
1. Studentka si nastuduje teorii k anglicismům v reklamních textech,
2. vytvoří korpus německojazyčných reklamních textů obsahujících anglicismy a
3. provede typologii objevujících se anglicismů v závislosti na stupni přejímky do němčiny, slovních druzích, významu a souvislosti s produktem. Dále se bude věnovat funkcím nalezených anglicismů.
Zásady pro vypracování
1. Studentka si nastuduje teorii k anglicismům v reklamních textech,
2. vytvoří korpus německojazyčných reklamních textů obsahujících anglicismy a
3. provede typologii objevujících se anglicismů v závislosti na stupni přejímky do němčiny, slovních druzích, významu a souvislosti s produktem. Dále se bude věnovat funkcím nalezených anglicismů.
Seznam doporučené literatury
Kupper, Sabine (2007): Anglizismen in deutschen Werbeanzeigen. Eine empirische
Studie zur stilistischen und ökonomischen Motivation von Anglizismen. Frankfurt am Main (Peter Lang).
Sowinski, Bernhard (1998): Werbung. Tübingen (Niemeyer).
Androutsopoulos, Jannis K.; Bozkurt, Nevin; Breninck, Simone; Kreyer, Catrin;
Tornow, Markus & Tschann, Verena (2004): Sprachwahl im Werbeslogan. Zeitliche
Entwicklung und branchenspezifische Verteilung englischer Slogans in der Datenbank von slogans.de. Nr. 41 (NET.WORX)
http://www.mediensprache.net/networx/networx-41.pdf
Seznam doporučené literatury
Kupper, Sabine (2007): Anglizismen in deutschen Werbeanzeigen. Eine empirische
Studie zur stilistischen und ökonomischen Motivation von Anglizismen. Frankfurt am Main (Peter Lang).
Sowinski, Bernhard (1998): Werbung. Tübingen (Niemeyer).
Androutsopoulos, Jannis K.; Bozkurt, Nevin; Breninck, Simone; Kreyer, Catrin;
Tornow, Markus & Tschann, Verena (2004): Sprachwahl im Werbeslogan. Zeitliche
Entwicklung und branchenspezifische Verteilung englischer Slogans in der Datenbank von slogans.de. Nr. 41 (NET.WORX)
http://www.mediensprache.net/networx/networx-41.pdf