Diplomová práce se zabývá environmentální oblastí v předškolním vzdělávání. Vzděláváním učitelů, environmentální senzitivitou dětí předškolního věku, využitím prostředků a činností k rozvoji environmentálních poznatků dětí a to zda existují rozdíly mezi mateřskou školou sídlící ve městě nebo na vesnici.
Annotation in English
The thesis deals with the environmental field in early childhood education. Teacher education, environmental sensitivity of preschool children, use of resources and activities to develop children's environmental knowledge, namely whether there are differences between a kindergarten based in a city or village.
Keywords
EVVO, environmentální vzdělávání, environmentální senzitivita, osobnost učitele, faktory ovlivňující výchovně-vzdělávací proces dítěte předškolního věku, prostředky a činnosti podporující environmentální vzdělávání
Keywords in English
EVVO, environmental education, environmental sensitivity, teacher personality, factors influencing the education-education process of a preschool child, means and activities promoting environmental education
Length of the covering note
88 s. (125 801 znaků)
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce se zabývá environmentální oblastí v předškolním vzdělávání. Vzděláváním učitelů, environmentální senzitivitou dětí předškolního věku, využitím prostředků a činností k rozvoji environmentálních poznatků dětí a to zda existují rozdíly mezi mateřskou školou sídlící ve městě nebo na vesnici.
Annotation in English
The thesis deals with the environmental field in early childhood education. Teacher education, environmental sensitivity of preschool children, use of resources and activities to develop children's environmental knowledge, namely whether there are differences between a kindergarten based in a city or village.
Keywords
EVVO, environmentální vzdělávání, environmentální senzitivita, osobnost učitele, faktory ovlivňující výchovně-vzdělávací proces dítěte předškolního věku, prostředky a činnosti podporující environmentální vzdělávání
Keywords in English
EVVO, environmental education, environmental sensitivity, teacher personality, factors influencing the education-education process of a preschool child, means and activities promoting environmental education
Research Plan
Studium odborné literatury.
Stanoveni výzkumného problému.
Teoretický rozbor problematiky.
Příprava a realizace praktické části práce.
Zpracování výsledků výzkumu.
Konzultace se školitelem.
Research Plan
Studium odborné literatury.
Stanoveni výzkumného problému.
Teoretický rozbor problematiky.
Příprava a realizace praktické části práce.
Zpracování výsledků výzkumu.
Konzultace se školitelem.
Recommended resources
Předškolní pedagogika - Eva Opravilová
Rok v mateřské škole - Eva Opravilová
Environmentální činnosti - Hana Nádvorníková
Environmentální výchova v mateřské škole - Eliška Leblová
RVP PV - rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Činnosti venku a v přírodě v předškolním vzdělávání - Kateřina Jančaříková
Recommended resources
Předškolní pedagogika - Eva Opravilová
Rok v mateřské škole - Eva Opravilová
Environmentální činnosti - Hana Nádvorníková
Environmentální výchova v mateřské škole - Eliška Leblová
RVP PV - rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Činnosti venku a v přírodě v předškolním vzdělávání - Kateřina Jančaříková