Práce vytváří náhled na vzdělávání žáků s omezenou hybností ve školním prostředí, na jejich možnosti v běžných aktivitách. V teoretické části jsou obsaženy základní informace týkající se dané problematiky. Praktická část je zpracována na základě vlastních poznatků v podobě dvou příběhů.
Anotace v angličtině
The theses generates insight into the education of the pupils with limited movement in a school backround, into their chances in common activities. Basic informations relating the existing issue are included in the theoretical section. The applied practical part is elaborated on the basis of own findings described in the stories of two pupils.
Klíčová slova
speciální pedagogika, omezení hybnosti, tělesné postižení, rehabilitace, somatopedie, kompenzační pomůcky, vzdělávání, integrace žáků, kazuistika, DMO
Práce vytváří náhled na vzdělávání žáků s omezenou hybností ve školním prostředí, na jejich možnosti v běžných aktivitách. V teoretické části jsou obsaženy základní informace týkající se dané problematiky. Praktická část je zpracována na základě vlastních poznatků v podobě dvou příběhů.
Anotace v angličtině
The theses generates insight into the education of the pupils with limited movement in a school backround, into their chances in common activities. Basic informations relating the existing issue are included in the theoretical section. The applied practical part is elaborated on the basis of own findings described in the stories of two pupils.
Klíčová slova
speciální pedagogika, omezení hybnosti, tělesné postižení, rehabilitace, somatopedie, kompenzační pomůcky, vzdělávání, integrace žáků, kazuistika, DMO
1) Volba tématu, jeho specifikace a odůvodnění
2) Volba vstupní studijní literatury, tvorba základních teoretických poznatků
3) Průběžná rešeršní činnost, definování klíčových konceptů a slov
4) Formulace cílů práce
5) Průběžné studium a analýza dohledaných vědeckých poznatků, tvorba jednotlivých oddílů kvalifikační práce, konzultace s vedoucím práce
6) Kritické zhodnocení tvorby práce, plnění kritérií kladených na závěrečné práce
7) Odevzdávání kvalifikační práce s následnou obhajobou
Zásady pro vypracování
1) Volba tématu, jeho specifikace a odůvodnění
2) Volba vstupní studijní literatury, tvorba základních teoretických poznatků
3) Průběžná rešeršní činnost, definování klíčových konceptů a slov
4) Formulace cílů práce
5) Průběžné studium a analýza dohledaných vědeckých poznatků, tvorba jednotlivých oddílů kvalifikační práce, konzultace s vedoucím práce
6) Kritické zhodnocení tvorby práce, plnění kritérií kladených na závěrečné práce
7) Odevzdávání kvalifikační práce s následnou obhajobou
Seznam doporučené literatury
ČADOVÁ, E. et al.: Metodika práce se žákem s tělesným postižením a zdravotním znevýhodněním. Olomouc. Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-3308-0.
KENDLÍKOVÁ, J.: Vadamecum asistenta pedagoga. Praha: Pasparta Publishing, 2016. ISBN 978-80-88163-12-1.
LUDÍKOVÁ, L.: Speciální pedagogika. Olomouc. Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0557-1.
SLOWIK, J.: Speciální pedagogika. Praha. Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-271-0095-8.
ZIKL, P.: Děti s tělesným a kombinovaným postižením ve škole. Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3856-7.
Seznam doporučené literatury
ČADOVÁ, E. et al.: Metodika práce se žákem s tělesným postižením a zdravotním znevýhodněním. Olomouc. Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-3308-0.
KENDLÍKOVÁ, J.: Vadamecum asistenta pedagoga. Praha: Pasparta Publishing, 2016. ISBN 978-80-88163-12-1.
LUDÍKOVÁ, L.: Speciální pedagogika. Olomouc. Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0557-1.
SLOWIK, J.: Speciální pedagogika. Praha. Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-271-0095-8.
ZIKL, P.: Děti s tělesným a kombinovaným postižením ve škole. Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3856-7.