Počítačová gramotnost patří k základním kompetencím žáků ZŠ. Tato práce vychází ze současné uživatelské koncepce výuky informatiky na ZŠ, ale snaží se ji obohatit o pohled do světa alternativních OS. Cílem je, aby žáci dostali možnost poznat, že OS napříč různými koncepcemi mají stejný cíl i účel, jen k němu přicházejí odlišnou cestou. Aby věděli, k čemu jsou dobré a dostali podnětný materiál k zamyšlení a srovnávání techniky. Více úhlů pohledu přináší inspiraci, nutí k zamyšlení, rozvíjí technické i kritické myšlení, posouvá vpřed, vede k inovacím, ale i ulehčuje a urychluje práci s výpočetní technikou.
Anotace v angličtině
Computer literacy belongs to basic competencies of elementary school pupils. This work of mine is coming out from present user concept of computer science in elementary schools, but is trying to add knowing of alternative OS. The goal is that pupils can get to know OS over many different concepts and to have same target and purpose, but came to them by different paths. Let them know what for is it good and get challenging material for thinking and comparing technics. Multiple viewing angles brings inspiration, forcing to think, evolves technic and critical thought, moves forward, leads to innovation, but makes easier and faster work with computers.
Klíčová slova
Operační systém, počítač Apple, Mac OS Mojave, studijní opora, učebnice.
Klíčová slova v angličtině
Operating system, Apple computer, Mac OS Mojave, study support, textbook.
Rozsah průvodní práce
38
Jazyk
CZ
Anotace
Počítačová gramotnost patří k základním kompetencím žáků ZŠ. Tato práce vychází ze současné uživatelské koncepce výuky informatiky na ZŠ, ale snaží se ji obohatit o pohled do světa alternativních OS. Cílem je, aby žáci dostali možnost poznat, že OS napříč různými koncepcemi mají stejný cíl i účel, jen k němu přicházejí odlišnou cestou. Aby věděli, k čemu jsou dobré a dostali podnětný materiál k zamyšlení a srovnávání techniky. Více úhlů pohledu přináší inspiraci, nutí k zamyšlení, rozvíjí technické i kritické myšlení, posouvá vpřed, vede k inovacím, ale i ulehčuje a urychluje práci s výpočetní technikou.
Anotace v angličtině
Computer literacy belongs to basic competencies of elementary school pupils. This work of mine is coming out from present user concept of computer science in elementary schools, but is trying to add knowing of alternative OS. The goal is that pupils can get to know OS over many different concepts and to have same target and purpose, but came to them by different paths. Let them know what for is it good and get challenging material for thinking and comparing technics. Multiple viewing angles brings inspiration, forcing to think, evolves technic and critical thought, moves forward, leads to innovation, but makes easier and faster work with computers.
Klíčová slova
Operační systém, počítač Apple, Mac OS Mojave, studijní opora, učebnice.
Klíčová slova v angličtině
Operating system, Apple computer, Mac OS Mojave, study support, textbook.
Zásady pro vypracování
studium literatury
stanovení cíle práce, definice pojmů
shromažďování podkladů pro tvorbu studijní opory
tvorba elektronického výukového materiálu
závěrečné shrnutí
Zásady pro vypracování
studium literatury
stanovení cíle práce, definice pojmů
shromažďování podkladů pro tvorbu studijní opory
tvorba elektronického výukového materiálu
závěrečné shrnutí
Seznam doporučené literatury
BÁRTEK, K., KUBRICKÝ, J. Pokročilé použití MS Word při tvorbě elektronických výukových materiálů. Olomouc: VUP, 2015. ISBN 978-80-244-4558-8.
HAWIGER, D. Učebnice a cvičebnice informatiky pro ZŠ. Praha: Computer Press, 2001. ISBN 80-7226-523-7.
JANEČEK, V. Začínáme s Macem. Rousínov: Jitka Janečková - Vydavatelství, 2014. ISBN 978-80-904816-2-6.
VALENTA, M. Koncepce a tvorba učebnic. Olomouc: Netopejr, 1997. ISBN 80-902057-8-X.
Seznam doporučené literatury
BÁRTEK, K., KUBRICKÝ, J. Pokročilé použití MS Word při tvorbě elektronických výukových materiálů. Olomouc: VUP, 2015. ISBN 978-80-244-4558-8.
HAWIGER, D. Učebnice a cvičebnice informatiky pro ZŠ. Praha: Computer Press, 2001. ISBN 80-7226-523-7.
JANEČEK, V. Začínáme s Macem. Rousínov: Jitka Janečková - Vydavatelství, 2014. ISBN 978-80-904816-2-6.
VALENTA, M. Koncepce a tvorba učebnic. Olomouc: Netopejr, 1997. ISBN 80-902057-8-X.