Práce se zabývá jednou z možností podpory informatického myšlení ve volitelném předmětu na základní škole nebo volnočasovém kroužku zaměřeném na technickou výchovu. První část práce je zaměřena na souhrn poznatků souvisejících s informatickým myšlením, samotnou výukou informatiky na základní škole a také krátkým výčtem edukačních stavebnic, které se na školách využívají. Druhá část je pro práci stěžejní. Obsahuje kompletní popis konstrukce robota Wall-E, k jehož naprogramování byla využita platforma Arduino.
Anotace v angličtině
The thesis deals with one of the possibilities how support computational thinking in an optional subject at elementary school or leisure time club focused on technical education. The first part of the thesis is focused on the summary of knowledge related to computational thinking, the teaching of informatics at primary school and also a short list of educational kits used at schools. The second part is crucial for this thesis. It contains a complete description of the Wall-E robot design, which was programmed by the Arduino platform.
Práce se zabývá jednou z možností podpory informatického myšlení ve volitelném předmětu na základní škole nebo volnočasovém kroužku zaměřeném na technickou výchovu. První část práce je zaměřena na souhrn poznatků souvisejících s informatickým myšlením, samotnou výukou informatiky na základní škole a také krátkým výčtem edukačních stavebnic, které se na školách využívají. Druhá část je pro práci stěžejní. Obsahuje kompletní popis konstrukce robota Wall-E, k jehož naprogramování byla využita platforma Arduino.
Anotace v angličtině
The thesis deals with one of the possibilities how support computational thinking in an optional subject at elementary school or leisure time club focused on technical education. The first part of the thesis is focused on the summary of knowledge related to computational thinking, the teaching of informatics at primary school and also a short list of educational kits used at schools. The second part is crucial for this thesis. It contains a complete description of the Wall-E robot design, which was programmed by the Arduino platform.
- využívat aktuální informační zdroje (tištěné publikace, odborné časopisy, internet, aj.),
- dodržovat citační normu,
- sestavit si časový harmonogram vypracovávání práce,
- pravidelně konzultovat (e-mail, telefon, osobně),
- u částí práce psaných v anglickém jazyce nechat provést korekturu,
- struktura práce:
- vymezení cíle práce, specifikace problému,
- analýza teoretických poznatků a realizovaných výzkumných šetření,
- návrh průzkumu a jeho realizace,
- vyhodnocení, doporučení a závěry, posouzení aplikovatelnosti v praxi.
Zásady pro vypracování
- využívat aktuální informační zdroje (tištěné publikace, odborné časopisy, internet, aj.),
- dodržovat citační normu,
- sestavit si časový harmonogram vypracovávání práce,
- pravidelně konzultovat (e-mail, telefon, osobně),
- u částí práce psaných v anglickém jazyce nechat provést korekturu,
- struktura práce:
- vymezení cíle práce, specifikace problému,
- analýza teoretických poznatků a realizovaných výzkumných šetření,
- návrh průzkumu a jeho realizace,
- vyhodnocení, doporučení a závěry, posouzení aplikovatelnosti v praxi.
Seznam doporučené literatury
Voda, Z., tým HWKITCHEN (2016). Průvodce světem Arduina. Bučovice: Martin Stříž.
Selecký, M. Arduino. Computer press
Selecký, M. (2017). Arduino - uživatelská příručka. Computer press.
Seznam doporučené literatury
Voda, Z., tým HWKITCHEN (2016). Průvodce světem Arduina. Bučovice: Martin Stříž.
Selecký, M. Arduino. Computer press
Selecký, M. (2017). Arduino - uživatelská příručka. Computer press.