Cílem závěrečné práce je zmapování celkového klimatu školy na střední škole. Závěrečná práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části se nejprve zabýváme samotnými pojmy klimatem školy a klimatem třídy, teorií klimatu a faktory klimatu ovlivňujícími klima školy. Cílem praktické části je zmapování celkového klimatu Církevní střední školy pedagogické a sociální Bojkovice. Dalším cílem je zmapování klimatu školy z pohledu učitelů a z pohledu žáků. Získané výsledky šetření budou dále poskytnuty vedení Církevní střední škole pedagogické a sociální Bojkovice.
Annotation in English
The final work is aiming to survey general secondary school climate. It is divided into theoretical and practical part. In the theory, terms such as school climate, theory of climate and effecting climate factors are analyzed and set. Practical part applies to map the climate in Secondary Pedagogical and Social Church School in Bojkovice. The other purpose is to monitor the climate from the teacher's ´and pupils´ point of view. The results of the survey will be provided to the management of Secondary Pedagogical and Social Church School in Bojkovice.
Keywords
klima školy, klima třídy, faktory klimatu, střední škola
Keywords in English
School climate, class climate, climate factors, secondary school
Length of the covering note
41 s.
Language
CZ
Annotation
Cílem závěrečné práce je zmapování celkového klimatu školy na střední škole. Závěrečná práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části se nejprve zabýváme samotnými pojmy klimatem školy a klimatem třídy, teorií klimatu a faktory klimatu ovlivňujícími klima školy. Cílem praktické části je zmapování celkového klimatu Církevní střední školy pedagogické a sociální Bojkovice. Dalším cílem je zmapování klimatu školy z pohledu učitelů a z pohledu žáků. Získané výsledky šetření budou dále poskytnuty vedení Církevní střední škole pedagogické a sociální Bojkovice.
Annotation in English
The final work is aiming to survey general secondary school climate. It is divided into theoretical and practical part. In the theory, terms such as school climate, theory of climate and effecting climate factors are analyzed and set. Practical part applies to map the climate in Secondary Pedagogical and Social Church School in Bojkovice. The other purpose is to monitor the climate from the teacher's ´and pupils´ point of view. The results of the survey will be provided to the management of Secondary Pedagogical and Social Church School in Bojkovice.
Keywords
klima školy, klima třídy, faktory klimatu, střední škola
Keywords in English
School climate, class climate, climate factors, secondary school
Research Plan
- Vymezení základních pojmů a uvedení do dané problematiky.
- Závěrečná práce bude rozdělena na dvě hlavní části, část teoretickou a empirickou.
- Pravidelné konzultace s vedoucím závěrečné práce.
- Při zpracování závěrečné práce bude použita metoda vyhledávání informací z textu, samostaná práce, samostudium, dialogická metody, pozorovací metoda a vlastní zkušenosti.
- Dodržování zásad publikační etiky.
Research Plan
- Vymezení základních pojmů a uvedení do dané problematiky.
- Závěrečná práce bude rozdělena na dvě hlavní části, část teoretickou a empirickou.
- Pravidelné konzultace s vedoucím závěrečné práce.
- Při zpracování závěrečné práce bude použita metoda vyhledávání informací z textu, samostaná práce, samostudium, dialogická metody, pozorovací metoda a vlastní zkušenosti.
- Dodržování zásad publikační etiky.
Recommended resources
BRAUN,R.Pedagogicko-psychologická diagnostika.Praha:Univerzita Karlova,2014.ISBN 978-80-7290-656-7
BRAUN,R.Diagnostika školní třídy. Skupinová práce se třídou. Praha:IPPP ČR.2008.
ČÁP,J.,Psychologie pro učitele. Praha: Portál,2007.ISBN 978-80-7367-273-7.
ČAPEK,R.Třídní klima a školní klima.Praha:Grada,2010.ISBN 978-80-247-2742-4.
GRECMANOVÁ,H.Klima školy.Olomouc:Hanex, 2008.Edukace. ISBN 978-80-7409-010-3.
LAŠEK,J.Sociálně psychologické klima školních tříd a školy. Hradec Králové: Gaudeamus,2007.978-80-7041-980-9.
MAREŠ,J.,JEŽEK,S.Klima školní třídy. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012
MAREŠ,J.,Pedagogická psychologie, Praha: Portál,2013.ISBN 978-80-262-0174-8.
Recommended resources
BRAUN,R.Pedagogicko-psychologická diagnostika.Praha:Univerzita Karlova,2014.ISBN 978-80-7290-656-7
BRAUN,R.Diagnostika školní třídy. Skupinová práce se třídou. Praha:IPPP ČR.2008.
ČÁP,J.,Psychologie pro učitele. Praha: Portál,2007.ISBN 978-80-7367-273-7.
ČAPEK,R.Třídní klima a školní klima.Praha:Grada,2010.ISBN 978-80-247-2742-4.
GRECMANOVÁ,H.Klima školy.Olomouc:Hanex, 2008.Edukace. ISBN 978-80-7409-010-3.
LAŠEK,J.Sociálně psychologické klima školních tříd a školy. Hradec Králové: Gaudeamus,2007.978-80-7041-980-9.
MAREŠ,J.,JEŽEK,S.Klima školní třídy. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012
MAREŠ,J.,Pedagogická psychologie, Praha: Portál,2013.ISBN 978-80-262-0174-8.