Práce se zabývá výukou předpřítomného času. Práce v teoretické části popisuje přístupy k výuce gramatiky, jednotlivé metody a fáze výukového procesu. Věnuje se také popisu jednotlivých problematických jevů ve výuce předpřítomného času. Hlavním cílem praktické části práce je analýza výuky předpřítomného času ve vybraných učebnicích používaných na druhém stupni základních škol.
Annotation in English
The work deals with teaching present perfect tense. The theoretical part describes definitions of grammar, inductive/deductive approach to grammar, teaching methods and process. Teaching and learning the present perfect can cause many difficulties described in the final project. The main objective of the practical part is to analyse selected student´s books and workbooks used for teaching present perfect at lower secondary schools.
present perfect, coursebook, presentation, practice
Length of the covering note
45
Language
CZ
Annotation
Práce se zabývá výukou předpřítomného času. Práce v teoretické části popisuje přístupy k výuce gramatiky, jednotlivé metody a fáze výukového procesu. Věnuje se také popisu jednotlivých problematických jevů ve výuce předpřítomného času. Hlavním cílem praktické části práce je analýza výuky předpřítomného času ve vybraných učebnicích používaných na druhém stupni základních škol.
Annotation in English
The work deals with teaching present perfect tense. The theoretical part describes definitions of grammar, inductive/deductive approach to grammar, teaching methods and process. Teaching and learning the present perfect can cause many difficulties described in the final project. The main objective of the practical part is to analyse selected student´s books and workbooks used for teaching present perfect at lower secondary schools.
present perfect, coursebook, presentation, practice
Research Plan
1. Prostudování odborné literatury
2. Zpracování tématu v teoretické části závěrečné práce
3. Zvolení metody a postupu výzkumu v praktické části
4. Zpracování praktické části závěrečné práce
5. Shrnutí, závěry, doporučení pro praxi
Research Plan
1. Prostudování odborné literatury
2. Zpracování tématu v teoretické části závěrečné práce
3. Zvolení metody a postupu výzkumu v praktické části
4. Zpracování praktické části závěrečné práce
5. Shrnutí, závěry, doporučení pro praxi
Recommended resources
HARMER, J. The Practice of English Language Teaching. Fourth edition. Harlow: Pearson Education Limited, 2007.
BYGATE, M., TONKYN, A., WILLIAMS, E. Grammar and the Language Teacher. Hemel Hempstead: Prentice Hall International, 1994.
CELCE-MURCIA, M., HILLES, S. Techniques and Resources in Teaching Grammar. Oxford: OUP, 1988.
GERNGROSS, G., PUCHTA, H., THORNBURY, S. Teaching Grammar Creatively. London: Helbling Languages, 2006.
BATTERSBY, A. Instant Grammar Lessons. Boston: Thomson, 1996.
Recommended resources
HARMER, J. The Practice of English Language Teaching. Fourth edition. Harlow: Pearson Education Limited, 2007.
BYGATE, M., TONKYN, A., WILLIAMS, E. Grammar and the Language Teacher. Hemel Hempstead: Prentice Hall International, 1994.
CELCE-MURCIA, M., HILLES, S. Techniques and Resources in Teaching Grammar. Oxford: OUP, 1988.
GERNGROSS, G., PUCHTA, H., THORNBURY, S. Teaching Grammar Creatively. London: Helbling Languages, 2006.
BATTERSBY, A. Instant Grammar Lessons. Boston: Thomson, 1996.