Závěrečná práce se zaměřuje na práci výchovného poradce v malotřídní škole a její problematiku. Teoretická část práce je věnována problematice výchovného poradenství ve vzdělávání se zaměřením na malotřídní školy. Praktická část pojednává o výzkumu, jeho metodologii, strategických krocích včetně interpretace získaných dat a vyvození závěrů. Cílem závěrečné práce je zmapování názorů a postojů respondentů na práci výchovných poradců v malotřídní školy.
Anotace v angličtině
The final thesis focuses on the work of an educational advisor in a small-class school and its problems. The theoretical part is devoted to the issue of educational counseling in education with a focus on small-class schools. The practical part deals with research, its methodology, strategic steps including the interpretation of acquired data and drawing conclusions. The aim of the thesis is to map the views and attitudes of respondents to the work of educational counselors in small class schools.
Educational Advisor, Small Class School, Pupil, Cooperating Organization, Inclusion, Support Measures, Research.
Rozsah průvodní práce
34 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Závěrečná práce se zaměřuje na práci výchovného poradce v malotřídní škole a její problematiku. Teoretická část práce je věnována problematice výchovného poradenství ve vzdělávání se zaměřením na malotřídní školy. Praktická část pojednává o výzkumu, jeho metodologii, strategických krocích včetně interpretace získaných dat a vyvození závěrů. Cílem závěrečné práce je zmapování názorů a postojů respondentů na práci výchovných poradců v malotřídní školy.
Anotace v angličtině
The final thesis focuses on the work of an educational advisor in a small-class school and its problems. The theoretical part is devoted to the issue of educational counseling in education with a focus on small-class schools. The practical part deals with research, its methodology, strategic steps including the interpretation of acquired data and drawing conclusions. The aim of the thesis is to map the views and attitudes of respondents to the work of educational counselors in small class schools.
Educational Advisor, Small Class School, Pupil, Cooperating Organization, Inclusion, Support Measures, Research.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti malotřídní školy a práce výchovného poradce.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace výzkumného šetření mapující práci výchovného poradce v malotřídní škole.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti malotřídní školy a práce výchovného poradce.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace výzkumného šetření mapující práci výchovného poradce v malotřídní škole.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 655 s. ISBN 80-717-8463-X
KALHOUS, Zdeněk a Otto OBST. Školní didaktika. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002,
447 s. ISBN 80-717-8253-X
TANNENBERGEROVÁ, Monika. Průvodce školní inkluzí aneb Jak vypadá kvalitní základní škola současnosti? Praha: Wolters Kluwer ČR, a.s., 2016, 136 s. ISBN 978-80-7552-008-1
OPEKAROVÁ Olga, Kapitoly z výchovného poradenství, Univerzita J.A.Komenského, Praha, 2010,76 s. ISBN 978-80-86723-96-9
TRNKOVÁ, Kateřina, Dana KNOTOVÁ a Lucie CHALOUPKOVÁ. Málotřídní školy v
České republice. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-204-8
KOLLÁRIKOVÁ, Zuzana a Branislav PUPALA, ed. Předškolní a primární pedagogika.
Praha: Portál (vydavatelství), 2001. ISBN 80-7178-585-7
MERTIN, V., L. KREJČOVÁ, eds. Výchovné poradenství. 2., přepracované vyd.Praha: Wolters Kluwer ČR, a.s., 2013. 364 s. ISBN 978-80-7478-345-2
Seznam doporučené literatury
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 655 s. ISBN 80-717-8463-X
KALHOUS, Zdeněk a Otto OBST. Školní didaktika. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002,
447 s. ISBN 80-717-8253-X
TANNENBERGEROVÁ, Monika. Průvodce školní inkluzí aneb Jak vypadá kvalitní základní škola současnosti? Praha: Wolters Kluwer ČR, a.s., 2016, 136 s. ISBN 978-80-7552-008-1
OPEKAROVÁ Olga, Kapitoly z výchovného poradenství, Univerzita J.A.Komenského, Praha, 2010,76 s. ISBN 978-80-86723-96-9
TRNKOVÁ, Kateřina, Dana KNOTOVÁ a Lucie CHALOUPKOVÁ. Málotřídní školy v
České republice. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-204-8
KOLLÁRIKOVÁ, Zuzana a Branislav PUPALA, ed. Předškolní a primární pedagogika.
Praha: Portál (vydavatelství), 2001. ISBN 80-7178-585-7
MERTIN, V., L. KREJČOVÁ, eds. Výchovné poradenství. 2., přepracované vyd.Praha: Wolters Kluwer ČR, a.s., 2013. 364 s. ISBN 978-80-7478-345-2