Závěrečná práce se zabývá rizikových chováním žáků a preventivními aktivitami školy. Cílem práce je sepsat informace, které pomohou začínajícímu školnímu metodikovi prevence zorientovat se v problematice a sestavit preventivní plán školy.
Anotace v angličtině
The final thesis deals with risk behavior of pupils and preventive activities of the school. The aim of this work is to write information that will help the beginning school methodologist of prevention to orientate in the topic and to create a preventive plan of the school.
Klíčová slova
rizikové chování, školní metodik prevence, preventivní plán školy
Klíčová slova v angličtině
risk behavior, school prevention methodologist, school preventive plan
Rozsah průvodní práce
26 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Závěrečná práce se zabývá rizikových chováním žáků a preventivními aktivitami školy. Cílem práce je sepsat informace, které pomohou začínajícímu školnímu metodikovi prevence zorientovat se v problematice a sestavit preventivní plán školy.
Anotace v angličtině
The final thesis deals with risk behavior of pupils and preventive activities of the school. The aim of this work is to write information that will help the beginning school methodologist of prevention to orientate in the topic and to create a preventive plan of the school.
Klíčová slova
rizikové chování, školní metodik prevence, preventivní plán školy
Klíčová slova v angličtině
risk behavior, school prevention methodologist, school preventive plan
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury a pramenů.
Vymezení pojmů a teoretických východisek.
Konzultace s odborníky v oboru a s vedoucí práce.
Sestavení preventivního programu pro Gymnázium.
Průběžná zpětná vazba jednotlivých částí programu.
Shrnutí efektivity programu, doporučení pro následující praxi.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury a pramenů.
Vymezení pojmů a teoretických východisek.
Konzultace s odborníky v oboru a s vedoucí práce.
Sestavení preventivního programu pro Gymnázium.
Průběžná zpětná vazba jednotlivých částí programu.
Shrnutí efektivity programu, doporučení pro následující praxi.
Seznam doporučené literatury
Ciklová, K. (2016). Rizikové chování ve škole s vazbou na legislativní úpravu. 2.aktualizované vydání. Ostrava: EconomPress.
Čapek, R. (2010). Třídní klima a školní klima. Praha: Grada.
Čáp, J., Mareš, J. (2001). Psychologie pro učitele. Praha: Portál.
Janošová, P., Kollerová, L., Zábrodská, K. (2016). Psychologie školní šikany. Praha: Grada.
Kolář, M. Nová cesta k léčbě šikany. (2011). Praha: Portál.
Kolařík, M. Interakční psychologický výcvik pro praxi. (2013). Praha : Grada.
Navrátil, S., Mattioli, J. (2011). Problémové chování dětí a mládeže. Praha: Grada: Publishing a.s.
Nešpor, K., Csémy, L., Pernicová, H. (1999). Zásady efektivní primární prevence. Praha: Sportpropag pro MŠMT.
Pugnerová, M., Kvintová, J., (2016). Přehled poruch psychického vývoje. dáno: Praha: Grada.
Zákon. č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a
jiném vzdělávání (Školský zákon)
Seznam doporučené literatury
Ciklová, K. (2016). Rizikové chování ve škole s vazbou na legislativní úpravu. 2.aktualizované vydání. Ostrava: EconomPress.
Čapek, R. (2010). Třídní klima a školní klima. Praha: Grada.
Čáp, J., Mareš, J. (2001). Psychologie pro učitele. Praha: Portál.
Janošová, P., Kollerová, L., Zábrodská, K. (2016). Psychologie školní šikany. Praha: Grada.
Kolář, M. Nová cesta k léčbě šikany. (2011). Praha: Portál.
Kolařík, M. Interakční psychologický výcvik pro praxi. (2013). Praha : Grada.
Navrátil, S., Mattioli, J. (2011). Problémové chování dětí a mládeže. Praha: Grada: Publishing a.s.
Nešpor, K., Csémy, L., Pernicová, H. (1999). Zásady efektivní primární prevence. Praha: Sportpropag pro MŠMT.
Pugnerová, M., Kvintová, J., (2016). Přehled poruch psychického vývoje. dáno: Praha: Grada.
Zákon. č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a
jiném vzdělávání (Školský zákon)