Informace o kvalifikační práci Mediální obraz ženy v ženských lifestylových časopisech se zaměřením na genderové stereotypy. Kritická analýza diskurzu editorialů časopisu Harper´s Bazaar.
Dokončená práce zatím bez pokusu o obhajobu (DBPOO).
Úplnost vyplnění požadovaných údajů
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Mediální obraz ženy v ženských lifestylových časopisech se zaměřením na genderové stereotypy. Kritická analýza diskurzu editorialů časopisu Harper´s Bazaar.
Hlavní téma v angličtině
The media image of women in women's lifestyle magazines focusing on gender stereotypes. Critical analysis of the discourse of the Harper's Bazaar editorial.
Název dle studenta
Mediální obraz ženy v ženských lifestylových časopisech se zaměřením na genderové stereotypy. Kritická analýza diskurzu editorialů časopisu Harper´s Bazaar.
Název dle studenta v angličtině
The media image of women in women's lifestyle magazines focusing on gender stereotypes. Critical analysis of the discourse of the Harper's Bazaar editorial.
Diplomová práce se zabývá mediálním obrazem ženy, který je čtenáři předkládán
v editorialech ženského lifestylového časopisu Harper´s Bazaar. Zkoumány jsou
editorialy z let 2010 až 2016. V teoretické části jsou představeny ženské lifestylové časopisy jako specifický typ média a předložena teoretická východiska pro genderové stereotpy, mediální konstrukci reality a s ní související mediální obraz. Na závěr teoretické části je představena diskurzivní analýza a kritická analýza diskurzu. Praktická část se soustředí na jednotlivé diskurzy objevující se v editorialu Harper´s Bazaar nejčastěji. Z jednotlivých výroků, které jsou přiřazeny ke konkrétním diskurzům a subdiskurzům je poté určen mediální obraz ženy, který je
v editorialech konstruován.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the media image of the woman who is presented to the reader in the editorials of Harper's Bazaar, a lifestyle magazine for women. Examined editorials are from the years 2010 to 2016. In the theoretical part, women's lifestyle magazines are presented as a specific type of media and presented the theoretical basis for gender stereotypes, the media construction of reality and the related media image. At the end of the theoretical part is presented a discourse analysis and a critical analysis of discourse. The practical part focuses on individual discourses appearing in the Harper's Bazaar editorial most often. From the individual statements that are assigned to specific discourses and subdisciplines, the media image of the woman who is
in editorials designed.
Klíčová slova
mediální obraz, mediální obraz ženy, krizická analáza diskurzu, genderové stereotypy, ženské lifestylové časopisy, Harper´s Bazaar
Klíčová slova v angličtině
media image, woman's media image, critical discourse analysis, gender stereotypes, female lifestyle magazines, Harper's Bazaar
Rozsah průvodní práce
109
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá mediálním obrazem ženy, který je čtenáři předkládán
v editorialech ženského lifestylového časopisu Harper´s Bazaar. Zkoumány jsou
editorialy z let 2010 až 2016. V teoretické části jsou představeny ženské lifestylové časopisy jako specifický typ média a předložena teoretická východiska pro genderové stereotpy, mediální konstrukci reality a s ní související mediální obraz. Na závěr teoretické části je představena diskurzivní analýza a kritická analýza diskurzu. Praktická část se soustředí na jednotlivé diskurzy objevující se v editorialu Harper´s Bazaar nejčastěji. Z jednotlivých výroků, které jsou přiřazeny ke konkrétním diskurzům a subdiskurzům je poté určen mediální obraz ženy, který je
v editorialech konstruován.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the media image of the woman who is presented to the reader in the editorials of Harper's Bazaar, a lifestyle magazine for women. Examined editorials are from the years 2010 to 2016. In the theoretical part, women's lifestyle magazines are presented as a specific type of media and presented the theoretical basis for gender stereotypes, the media construction of reality and the related media image. At the end of the theoretical part is presented a discourse analysis and a critical analysis of discourse. The practical part focuses on individual discourses appearing in the Harper's Bazaar editorial most often. From the individual statements that are assigned to specific discourses and subdisciplines, the media image of the woman who is
in editorials designed.
Klíčová slova
mediální obraz, mediální obraz ženy, krizická analáza diskurzu, genderové stereotypy, ženské lifestylové časopisy, Harper´s Bazaar
Klíčová slova v angličtině
media image, woman's media image, critical discourse analysis, gender stereotypes, female lifestyle magazines, Harper's Bazaar
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se zabývá mediálním obrazem ženy, který je čtenáři předkládán
v editorialech ženského lifestylového časopisu Harper´s Bazaar. Zkoumány jsou
editorialy z let 2010 až 2016. V teoretické části jsou představeny ženské lifestylové časopisy jako specifický typ média a předložena teoretická východiska pro genderové stereotpy, mediální konstrukci reality a s ní související mediální obraz. Na závěr teoretické části je představena diskurzivní analýza a kritická analýza diskurzu. Praktická část se soustředí na jednotlivé diskurzy objevující se v editorialu Harper´s Bazaar nejčastěji. Z jednotlivých výroků, které jsou přiřazeny ke konkrétním diskurzům a subdiskurzům je poté určen mediální obraz ženy, který je
v editorialech konstruován.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se zabývá mediálním obrazem ženy, který je čtenáři předkládán
v editorialech ženského lifestylového časopisu Harper´s Bazaar. Zkoumány jsou
editorialy z let 2010 až 2016. V teoretické části jsou představeny ženské lifestylové časopisy jako specifický typ média a předložena teoretická východiska pro genderové stereotpy, mediální konstrukci reality a s ní související mediální obraz. Na závěr teoretické části je představena diskurzivní analýza a kritická analýza diskurzu. Praktická část se soustředí na jednotlivé diskurzy objevující se v editorialu Harper´s Bazaar nejčastěji. Z jednotlivých výroků, které jsou přiřazeny ke konkrétním diskurzům a subdiskurzům je poté určen mediální obraz ženy, který je
v editorialech konstruován.
Seznam doporučené literatury
BERGER, Peter L. a Thomas LUCKMANN. Sociální konstrukce reality: pojednání
o sociologii vědění. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 1999. ISBN
80-85959- 46-1.
FAIRCLOUGH, Norman. Analysing discourse: textual analysis for social research.
London: Routledge, 2003. ISBN 0-415- 25893-6.
FARICLOUGH, Norman. Media discourse. London: E. Arnold, 1995. ISBN 978-
0340588895.
FAIRCLOUGH, Norman. Language and power. London: Longman, 1989. ISBN 0-
582-03133-8.
GAUNTLETT, David: Media, Gender and Identity. Routledge, London, 2002. ISBN
0-415- 39661-1.
OAKLEY, Ann. Pohlaví, gender a společnost. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-
403-6.
RENZETTI, Claire M., CURRAN, Daniel J.: Ženy muži a společnost. 1. vyd. Praha:
Karolinum, 2003. ISBN 80-246- 0525-2.
SCHNEIDEROVÁ, Soňa. Analýza diskurzu a mediální text. Praha: Univerzita
Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2015. ISBN 978-80- 246-2884- 4.
Seznam doporučené literatury
BERGER, Peter L. a Thomas LUCKMANN. Sociální konstrukce reality: pojednání
o sociologii vědění. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 1999. ISBN
80-85959- 46-1.
FAIRCLOUGH, Norman. Analysing discourse: textual analysis for social research.
London: Routledge, 2003. ISBN 0-415- 25893-6.
FARICLOUGH, Norman. Media discourse. London: E. Arnold, 1995. ISBN 978-
0340588895.
FAIRCLOUGH, Norman. Language and power. London: Longman, 1989. ISBN 0-
582-03133-8.
GAUNTLETT, David: Media, Gender and Identity. Routledge, London, 2002. ISBN
0-415- 39661-1.
OAKLEY, Ann. Pohlaví, gender a společnost. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-
403-6.
RENZETTI, Claire M., CURRAN, Daniel J.: Ženy muži a společnost. 1. vyd. Praha:
Karolinum, 2003. ISBN 80-246- 0525-2.
SCHNEIDEROVÁ, Soňa. Analýza diskurzu a mediální text. Praha: Univerzita
Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2015. ISBN 978-80- 246-2884- 4.