Bakalářská diplomová práce se zabývá komparací týdeníků Echo, Respekt a Týden. Jedná se o týdeníky, které mají společnou charakteristiku: zpravodajsko-společenský týdeník. Zmiňovaná periodika jsou si zároveň konkurencí, neboť se zaměřují na podobnou cílovou skupinu. Práce na základě komparace obálek časopisů, editorialů a rozhovorů v časopisech zjišťuje shodné a rozdílné charakteristiky zvolených týdeníků. Předem stanovených cílů práce je dosaženo komparací 16 čísel těchto periodik v rozdílných časových obdobích, tj. od 1. února do 31. března 2015 a v období od 1. ledna do 31. prosince 2016.
Anotace v angličtině
The Bachelor's thesis deals with the comparison of weekly magazines Echo, Respekt and Týden. It is about weekly magazines, which have the same characteristics: news/social weekly. These periodicals are competitors to each other, because they focus on similar target readers. The thesis looks into the identical and different characteristics of the chosen weekly magazines on the basis of comparison of the covers, editorials and interviews inside the magazines. Determined goals are achieved by the comparison of 16 editions of these weekly magazines in different time periods, i.e. since 1st of February to 31st of March 2015 and since 1st of January to 31st of December 2016.
Bakalářská diplomová práce se zabývá komparací týdeníků Echo, Respekt a Týden. Jedná se o týdeníky, které mají společnou charakteristiku: zpravodajsko-společenský týdeník. Zmiňovaná periodika jsou si zároveň konkurencí, neboť se zaměřují na podobnou cílovou skupinu. Práce na základě komparace obálek časopisů, editorialů a rozhovorů v časopisech zjišťuje shodné a rozdílné charakteristiky zvolených týdeníků. Předem stanovených cílů práce je dosaženo komparací 16 čísel těchto periodik v rozdílných časových obdobích, tj. od 1. února do 31. března 2015 a v období od 1. ledna do 31. prosince 2016.
Anotace v angličtině
The Bachelor's thesis deals with the comparison of weekly magazines Echo, Respekt and Týden. It is about weekly magazines, which have the same characteristics: news/social weekly. These periodicals are competitors to each other, because they focus on similar target readers. The thesis looks into the identical and different characteristics of the chosen weekly magazines on the basis of comparison of the covers, editorials and interviews inside the magazines. Determined goals are achieved by the comparison of 16 editions of these weekly magazines in different time periods, i.e. since 1st of February to 31st of March 2015 and since 1st of January to 31st of December 2016.
Téma práce:
Bakalářská diplomová práce se zabývá komparací týdeníků Echo, Respekt a Týden. Jedná se o týdeníky, které mají společnou charakteristiku: zpravodajsko-společenský týdeník. Zmiňovaná periodika jsou si zároveň konkurencí, neboť se zaměřují na podobnou cílovou skupinu. Práce na základě komparace vlastnictví, hospodaření, redakční struktury, obálek časopisů a rozhovorů v časopisech zjišťuje shodné a rozdílné charakteristiky zvolených týdeníků.
Cíl práce:
Cílem práce je porovnání zpravodajsko-společenských časopisů v určitém časovém období. Časopisy jsou vzájemně porovnány z hlediska vlastnictví, způsobu hospodaření, redakční struktury a celkového vymezení časopisu. Následně je provedena analýza obálek časopisů a analýza osobností v rozhovorech. Hlavním cílem práce je tedy nastínění společných a rozdílných rysů zmiňovaných časopisů pomocí deskripce a komparativní analýzy.
Metodika práce:
Hlavní metodou diplomové práce je metoda komparace. Práce využívá i obecné metody, kterými jsou dedukce, indukce, syntéza a srovnání. Důležitá pro práci je rovněž deskripce.
Osnova práce:
1. Úvod práce (přiblížení práce, seznámení se s tématem)
2. Cíle práce (stanovení a přiblížení cílů práce)
3. Metodologie práce
4. Teoretická část (tištěná média, časopis, vlastnictví, financování)
5. Charakteristiky týdeníků
5. Praktická část (vzájemné porovnání vlastnictví, hospodaření, redakční struktury, analýza obálek a osobností v rozhovorech)
7. Závěr
Zásady pro vypracování
Téma práce:
Bakalářská diplomová práce se zabývá komparací týdeníků Echo, Respekt a Týden. Jedná se o týdeníky, které mají společnou charakteristiku: zpravodajsko-společenský týdeník. Zmiňovaná periodika jsou si zároveň konkurencí, neboť se zaměřují na podobnou cílovou skupinu. Práce na základě komparace vlastnictví, hospodaření, redakční struktury, obálek časopisů a rozhovorů v časopisech zjišťuje shodné a rozdílné charakteristiky zvolených týdeníků.
Cíl práce:
Cílem práce je porovnání zpravodajsko-společenských časopisů v určitém časovém období. Časopisy jsou vzájemně porovnány z hlediska vlastnictví, způsobu hospodaření, redakční struktury a celkového vymezení časopisu. Následně je provedena analýza obálek časopisů a analýza osobností v rozhovorech. Hlavním cílem práce je tedy nastínění společných a rozdílných rysů zmiňovaných časopisů pomocí deskripce a komparativní analýzy.
Metodika práce:
Hlavní metodou diplomové práce je metoda komparace. Práce využívá i obecné metody, kterými jsou dedukce, indukce, syntéza a srovnání. Důležitá pro práci je rovněž deskripce.
Osnova práce:
1. Úvod práce (přiblížení práce, seznámení se s tématem)
2. Cíle práce (stanovení a přiblížení cílů práce)
3. Metodologie práce
4. Teoretická část (tištěná média, časopis, vlastnictví, financování)
5. Charakteristiky týdeníků
5. Praktická část (vzájemné porovnání vlastnictví, hospodaření, redakční struktury, analýza obálek a osobností v rozhovorech)
7. Závěr
Seznam doporučené literatury
Hendl, J.: Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
Trampota, T.; Vojtěchovská, M.: Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-683-4.
Reifová, I.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-926-7.
Russ-Mohl, S.: Žurnalistika: komplexní průvodce praktickou žurnalistikou. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0158-8.
Osvaldová, B.; Halada, J.: Praktická encyklopedie žurnalistiky a marketingové komunikace. Praha: Libri, 2007. ISBN 978-80-7277-266-7.
Köpplová, B.: Kam směřují časopisy a lifestylové magazíny. In: 10 let v českých médiích. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-925-9.
Končelík, J.; Večeřa, P.; Orság, P.: Dějiny českých médií 20. století. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-807-3676-988.
Seznam doporučené literatury
Hendl, J.: Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
Trampota, T.; Vojtěchovská, M.: Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-683-4.
Reifová, I.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-926-7.
Russ-Mohl, S.: Žurnalistika: komplexní průvodce praktickou žurnalistikou. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0158-8.
Osvaldová, B.; Halada, J.: Praktická encyklopedie žurnalistiky a marketingové komunikace. Praha: Libri, 2007. ISBN 978-80-7277-266-7.
Köpplová, B.: Kam směřují časopisy a lifestylové magazíny. In: 10 let v českých médiích. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-925-9.
Končelík, J.; Večeřa, P.; Orság, P.: Dějiny českých médií 20. století. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-807-3676-988.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomantka prezentovala svou práci a uspokojivě reagovala na dotazy z posudků i od komise.