Tato diplomová práce se zabývá hodnotovou orientací žáků základní školy a jejím vývojem za jednadvacet let. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy související s hodnotami a hodnotovou orientací a také je zde charakterizován žák mladšího a staršího školního věku. Praktická část obsahuje výsledky samotného výzkumu a jejich srovnání s výzkumem z roku 1998.
Anotace v angličtině
This graduation theses deals with the value orientation of elementary school pupils and its development in twenty-one years. The theoretical part explains the basic concepts related to values and value orientation and it also characterizes a pupil of younger and older school age. The practical part contains the results of the research and their comparison with the research from 1998.
Klíčová slova
hodnoty, hodnotová orientace, cílové hodnoty, instrumentální hodnoty, přání a obavy
Klíčová slova v angličtině
values, value orientation, terminal values, instrumental values, wishes and fears
Rozsah průvodní práce
149 stran (205 442 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá hodnotovou orientací žáků základní školy a jejím vývojem za jednadvacet let. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy související s hodnotami a hodnotovou orientací a také je zde charakterizován žák mladšího a staršího školního věku. Praktická část obsahuje výsledky samotného výzkumu a jejich srovnání s výzkumem z roku 1998.
Anotace v angličtině
This graduation theses deals with the value orientation of elementary school pupils and its development in twenty-one years. The theoretical part explains the basic concepts related to values and value orientation and it also characterizes a pupil of younger and older school age. The practical part contains the results of the research and their comparison with the research from 1998.
Klíčová slova
hodnoty, hodnotová orientace, cílové hodnoty, instrumentální hodnoty, přání a obavy
Klíčová slova v angličtině
values, value orientation, terminal values, instrumental values, wishes and fears
Zásady pro vypracování
1. Promyšlení tezí k diplomové práci - obsah, náplň kapitol.
2. Studium literatury zabývající se problematikou hodnot a hodnotové orientace.
3. Studium formální stránky zpracování - jak psát diplomovou práci.
4. Průběžné konzultace s vedoucí diplomové práce.
Zásady pro vypracování
1. Promyšlení tezí k diplomové práci - obsah, náplň kapitol.
2. Studium literatury zabývající se problematikou hodnot a hodnotové orientace.
3. Studium formální stránky zpracování - jak psát diplomovou práci.
4. Průběžné konzultace s vedoucí diplomové práce.
Seznam doporučené literatury
NAKONEČNÝ, Milan. Základy psychologie osobnosti. Praha: Management Press, 1993. ISBN 80-85603-34-9.
VÁGNEROVÁ, Marie. Psychologie školního dítěte. Praha: Karolinum, 1997. ISBN 80-7184487x.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. Vyd. 5. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-416-8.
KUČEROVÁ, Stanislava. Člověk, hodnoty, výchova: kapitoly z filosofie výchovy. Vyd. 1. Brno: Vlastním nákladem, 1996. ISBN 80-85668-34-3.
ČÍŽKOVÁ, Jitka a kol. Přehled vývojové psychologie. Olomouc: UP, 2008. ISBN 978-80-244-2141-4.
HORÁK, Josef. Škola a hodnotová orientace dětí a mládeže. Liberec: Technická univerzita, 1997. ISBN 80-7083-257-6.
Seznam doporučené literatury
NAKONEČNÝ, Milan. Základy psychologie osobnosti. Praha: Management Press, 1993. ISBN 80-85603-34-9.
VÁGNEROVÁ, Marie. Psychologie školního dítěte. Praha: Karolinum, 1997. ISBN 80-7184487x.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. Vyd. 5. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-416-8.
KUČEROVÁ, Stanislava. Člověk, hodnoty, výchova: kapitoly z filosofie výchovy. Vyd. 1. Brno: Vlastním nákladem, 1996. ISBN 80-85668-34-3.
ČÍŽKOVÁ, Jitka a kol. Přehled vývojové psychologie. Olomouc: UP, 2008. ISBN 978-80-244-2141-4.
HORÁK, Josef. Škola a hodnotová orientace dětí a mládeže. Liberec: Technická univerzita, 1997. ISBN 80-7083-257-6.