Práce se zabývá primární prevencí rizikového chování žáků v předškolním a mladším školním věku. Je rozdělena na dvě části, a to na teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou definovány základní pojmy z oblasti prevence rizikového chování, na závěr teoretické části jsou podrobněji popsány některé typy rizikového chování. Praktická část popisuje výzkumné šetření mezi pedagogy základní a mateřské školy k tématu primární prevence rizikového chování žáků v mateřské škole a na 1. stupni ZŠ. Výsledky výzkumu jsou utříděny do tabulek a na závěr shrnuty v diskusi.
Anotace v angličtině
Work deals with primary prevention of risk behaviour of pupils in pre-school and junior school age. Is divided into two parts, practical and theoretical. The theoretical part of the defined the basic concepts of risk prevention, the theoretical part of certain types of risk are described in more detail. Practical part describes the survey research between primary and nursery school teachers on primary prevention of risk behaviour of pupils of pre-school and younger school age. In the tables of results of research are classified and summarised in discussion.
Práce se zabývá primární prevencí rizikového chování žáků v předškolním a mladším školním věku. Je rozdělena na dvě části, a to na teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou definovány základní pojmy z oblasti prevence rizikového chování, na závěr teoretické části jsou podrobněji popsány některé typy rizikového chování. Praktická část popisuje výzkumné šetření mezi pedagogy základní a mateřské školy k tématu primární prevence rizikového chování žáků v mateřské škole a na 1. stupni ZŠ. Výsledky výzkumu jsou utříděny do tabulek a na závěr shrnuty v diskusi.
Anotace v angličtině
Work deals with primary prevention of risk behaviour of pupils in pre-school and junior school age. Is divided into two parts, practical and theoretical. The theoretical part of the defined the basic concepts of risk prevention, the theoretical part of certain types of risk are described in more detail. Practical part describes the survey research between primary and nursery school teachers on primary prevention of risk behaviour of pupils of pre-school and younger school age. In the tables of results of research are classified and summarised in discussion.
1. Analýza teoretických poznatků dané oblasti.
2. Navržení metodiky výzkumu.
3. Sběr a analýza dat.
4. Formulace závěrů.
5. Pravidelné konzultace s vedoucím práce.
Zásady pro vypracování
1. Analýza teoretických poznatků dané oblasti.
2. Navržení metodiky výzkumu.
3. Sběr a analýza dat.
4. Formulace závěrů.
5. Pravidelné konzultace s vedoucím práce.
Seznam doporučené literatury
Polínek, M. D. (2015). Tvořivost (nejen) jako prevence rizikového chování. Olomouc, VUP.
Miovský, M. (2006). Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha., Portál.
Kolář, M. (2011). Nová cesta k léčbě šikany. Praha, Portál.
Seznam doporučené literatury
Polínek, M. D. (2015). Tvořivost (nejen) jako prevence rizikového chování. Olomouc, VUP.
Miovský, M. (2006). Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha., Portál.
Kolář, M. (2011). Nová cesta k léčbě šikany. Praha, Portál.