Práce charakterizuje specifické poruchy učení, popisuje metody, kterými se dají tyto obtíže eliminovat.
Anotace v angličtině
Final thesis characterizes specific learning disabilities, describes methods by which these difficulties can be eliminated.
Klíčová slova
specifické poruchy učení, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, eliminace
Klíčová slova v angličtině
specific learning disabilities, dyslexia, dysgraphia, dysortography, dyscalculia, elimination.
Rozsah průvodní práce
29 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce charakterizuje specifické poruchy učení, popisuje metody, kterými se dají tyto obtíže eliminovat.
Anotace v angličtině
Final thesis characterizes specific learning disabilities, describes methods by which these difficulties can be eliminated.
Klíčová slova
specifické poruchy učení, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, eliminace
Klíčová slova v angličtině
specific learning disabilities, dyslexia, dysgraphia, dysortography, dyscalculia, elimination.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti specifických poruch učení.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace výzkumného šetření prostřednictvím případové studie mapující vlivy a podstatné prvky specifických poruch učení v prostředí školy.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti specifických poruch učení.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace výzkumného šetření prostřednictvím případové studie mapující vlivy a podstatné prvky specifických poruch učení v prostředí školy.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BERANOVÁ, Eva. Metodický průvodce výchovného poradce: [praktické náměty pro výchovné a kariérové poradce na základních školách. Praha: Raabe, c2014. Dobrá škola. Výchovný a kariérový poradce. ISBN 978-80-7496-090-1.
BLAŽKOVÁ, Růžena. Didaktika matematiky se zaměřením na specifické poruchy učení. Brno: Masarykova univerzita, 2017. Matematika a didaktika matematiky. ISBN 978-80-210-8673-9.
JEŘÁBKOVÁ, Kateřina. Školská integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. Studijní opory. ISBN 978-80-244-3730-9.
JUCOVIČOVÁ, Drahomíra. Reedukace specifických poruch učení u dětí. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. 175 s. Speciální pedagogika. ISBN 978-80-262-0645-3.
JUCOVIČOVÁ, Drahomíra. Specifické poruchy učení a chování. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-657-4.
JUCOVIČOVÁ, Drahomíra a Hana ŽÁČKOVÁ. Školní hodnocení a žáci se specifickými poruchami učení a chování: (využitelné pro základní i střední školy). Praha: D + H, 2017. ISBN 978-80-87295-25-0.
KREJČOVÁ, Lenka a Zuzana BODNÁROVÁ. Český jazyk a cizí jazyky: žáci se specifickými poruchami učení na 2. stupni ZŠ. Praha: DYS-centrum Praha o.s., 2015. ISBN 978-80-87581-04-9.
KREJČOVÁ, Lenka, Zuzana BODNÁROVÁ, Kamila ŠEMBEROVÁ a Kamila BALHAROVÁ. Specifické poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie. 2., aktualizované vydání. Brno: Edika, 2018. Rádce pro rodiče a učitele. ISBN 978-80-266-1219-3.
MICHALOVÁ, Zdeňka. Specifické poruchy učení. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2016. ISBN 978-80-7311-166-3.
NEUBAUER, Karel, Sarm?te T?BELE a Lenka NEUBAUEROVÁ. Žáci s poruchami učení a řečové komunikace v programu základní školy. Červený Kostelec: Pavel Mervart, 2017. ISBN 978-80-7465-261-5.
RŮŽIČKOVÁ, Dora. Děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. Pedagogika v praxi. ISBN 978-80-244-3177-2.
ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. Vyd. 12. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0875-4.
Seznam doporučené literatury
BERANOVÁ, Eva. Metodický průvodce výchovného poradce: [praktické náměty pro výchovné a kariérové poradce na základních školách. Praha: Raabe, c2014. Dobrá škola. Výchovný a kariérový poradce. ISBN 978-80-7496-090-1.
BLAŽKOVÁ, Růžena. Didaktika matematiky se zaměřením na specifické poruchy učení. Brno: Masarykova univerzita, 2017. Matematika a didaktika matematiky. ISBN 978-80-210-8673-9.
JEŘÁBKOVÁ, Kateřina. Školská integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. Studijní opory. ISBN 978-80-244-3730-9.
JUCOVIČOVÁ, Drahomíra. Reedukace specifických poruch učení u dětí. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. 175 s. Speciální pedagogika. ISBN 978-80-262-0645-3.
JUCOVIČOVÁ, Drahomíra. Specifické poruchy učení a chování. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-657-4.
JUCOVIČOVÁ, Drahomíra a Hana ŽÁČKOVÁ. Školní hodnocení a žáci se specifickými poruchami učení a chování: (využitelné pro základní i střední školy). Praha: D + H, 2017. ISBN 978-80-87295-25-0.
KREJČOVÁ, Lenka a Zuzana BODNÁROVÁ. Český jazyk a cizí jazyky: žáci se specifickými poruchami učení na 2. stupni ZŠ. Praha: DYS-centrum Praha o.s., 2015. ISBN 978-80-87581-04-9.
KREJČOVÁ, Lenka, Zuzana BODNÁROVÁ, Kamila ŠEMBEROVÁ a Kamila BALHAROVÁ. Specifické poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie. 2., aktualizované vydání. Brno: Edika, 2018. Rádce pro rodiče a učitele. ISBN 978-80-266-1219-3.
MICHALOVÁ, Zdeňka. Specifické poruchy učení. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2016. ISBN 978-80-7311-166-3.
NEUBAUER, Karel, Sarm?te T?BELE a Lenka NEUBAUEROVÁ. Žáci s poruchami učení a řečové komunikace v programu základní školy. Červený Kostelec: Pavel Mervart, 2017. ISBN 978-80-7465-261-5.
RŮŽIČKOVÁ, Dora. Děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. Pedagogika v praxi. ISBN 978-80-244-3177-2.
ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. Vyd. 12. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0875-4.