Bakalářská práce se zabývá rodinami dětí s postižením. Shrnuje specifika rodin s postižením, možnosti péče a začlenění se do společnosti. Porovnává současný pohled společnosti na rodinu s postiženým dítětem s pohledem rodiny na sebe sama.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with families of children with disabilities. The thesis summarizes the specifics of this families, care and their integration into society. It compares the current view of society to a family with a disabled child and how this family sees itself.
Klíčová slova
rodina, postižení, integrace, speciální pedagogika
Klíčová slova v angličtině
Keywords: family, disability, integration, special education.
Rozsah průvodní práce
53
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá rodinami dětí s postižením. Shrnuje specifika rodin s postižením, možnosti péče a začlenění se do společnosti. Porovnává současný pohled společnosti na rodinu s postiženým dítětem s pohledem rodiny na sebe sama.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with families of children with disabilities. The thesis summarizes the specifics of this families, care and their integration into society. It compares the current view of society to a family with a disabled child and how this family sees itself.
Klíčová slova
rodina, postižení, integrace, speciální pedagogika
Klíčová slova v angličtině
Keywords: family, disability, integration, special education.
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Porovnat současný pohled společnosti na rodinu a konkrétně na rodinu s postiženým dítětem s tím, jak to vnímá rodina sama. Popsat fáze přijetí dítěte s postižením od jeho narození až po současnost. Vyzdvihnout potřebu přijetí dítěte s láskou a bezpodmínečně.
Relevance se studovaným oborem: Sociální pracovník by měl být připraven na to, setkávat s rodinami, které mají dítě s postižením, pracovat s rodiči a poskytovat jim poradenství a také jim naslouchat.
Přínos práce: Práce by měla pomoct alespoň trochu pochopit, co prožívají rodiče, kterým se narodí dítě s postižením, ale hlavně by mělo z celé práce vyplynout, že to rodinu neochromí, ale posune dál - dostanou příležitost vidět život jinak, než všichni ostatní.
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Porovnat současný pohled společnosti na rodinu a konkrétně na rodinu s postiženým dítětem s tím, jak to vnímá rodina sama. Popsat fáze přijetí dítěte s postižením od jeho narození až po současnost. Vyzdvihnout potřebu přijetí dítěte s láskou a bezpodmínečně.
Relevance se studovaným oborem: Sociální pracovník by měl být připraven na to, setkávat s rodinami, které mají dítě s postižením, pracovat s rodiči a poskytovat jim poradenství a také jim naslouchat.
Přínos práce: Práce by měla pomoct alespoň trochu pochopit, co prožívají rodiče, kterým se narodí dítě s postižením, ale hlavně by mělo z celé práce vyplynout, že to rodinu neochromí, ale posune dál - dostanou příležitost vidět život jinak, než všichni ostatní.
Seznam doporučené literatury
VANIER J.2009.Jako muže a ženu je stvořil.Olomouc:KARMELITÁNSKÉ NAKLADATELSTVÍ.
VANIER J.2004.Cesta k lidství.Praha:PORTÁl.
PÉREZ-SOBA J.J.2015.Pastorační péče o rodiny.Brno:AKADEMIE KANONICKÉHO PRÁVA.
VANIER J.2002.Každý člověk je dílem spásy.Praha:PAULÍNKY.
Seznam doporučené literatury
VANIER J.2009.Jako muže a ženu je stvořil.Olomouc:KARMELITÁNSKÉ NAKLADATELSTVÍ.
VANIER J.2004.Cesta k lidství.Praha:PORTÁl.
PÉREZ-SOBA J.J.2015.Pastorační péče o rodiny.Brno:AKADEMIE KANONICKÉHO PRÁVA.
VANIER J.2002.Každý člověk je dílem spásy.Praha:PAULÍNKY.