Ve své práci se zaměřuji na rodinu a její funkci, a také na to, jak se rodina postupem času vyvíjela. Dále na celkovou charakteristiku profesionálního vojáka, na to, jaký má dopad jeho profese na rodinný život a partnerské vztahy, jakým způsobem se musí vojáci připravovat než se vůbec účastní zahraniční misí, jaké jsou rizika na zahraničních misí, jakých zahraničních misí se vojáci armády AČR zúčastňují, co rodina podstupuje během účasti rodinného příslušníka na zahraniční misi, jaké psychické dopady mohou mít zahraniční mise, jak na vojáky, tak členy rodiny, jaké jsou následné adaptace vojáků po návratu z mise. Cílem mé práce je zjistit, jaký život mají vojáci z povolání, a také to, jak jim jejich kariéra ovlivňuje jejich celkový život.
Anotace v angličtině
The aim of my bachelor thesis is to analyse the role of the family and how the family has developed in the course of time. Furthemore I would like to focuse on the overall characterictics of a professional soldier and what impact his occupation has on his family life and partneship. Also I am going to break down how the soldiers have to prepare before going on foreign missions, the risks on foreign missions, what missions the Czech soldiers participate in, what the family has to go through when a family member takes part in a mission, what kind of psychological impact the missions might have on the soldies as well as on the family members, what the subsequent adaptation of the soldiers is after returning back home from a mission. The goal of my thesis is to find out what kind of life the professional soldiers have and also how their career influences their whole life.
Klíčová slova
Rodina, armáda AČR, voják z povolání, vojenské zahraniční mise, rizika.
Klíčová slova v angličtině
Family, Czech Army, soldiers, military missions abroad, risks.
Rozsah průvodní práce
59 s. (104 795)
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své práci se zaměřuji na rodinu a její funkci, a také na to, jak se rodina postupem času vyvíjela. Dále na celkovou charakteristiku profesionálního vojáka, na to, jaký má dopad jeho profese na rodinný život a partnerské vztahy, jakým způsobem se musí vojáci připravovat než se vůbec účastní zahraniční misí, jaké jsou rizika na zahraničních misí, jakých zahraničních misí se vojáci armády AČR zúčastňují, co rodina podstupuje během účasti rodinného příslušníka na zahraniční misi, jaké psychické dopady mohou mít zahraniční mise, jak na vojáky, tak členy rodiny, jaké jsou následné adaptace vojáků po návratu z mise. Cílem mé práce je zjistit, jaký život mají vojáci z povolání, a také to, jak jim jejich kariéra ovlivňuje jejich celkový život.
Anotace v angličtině
The aim of my bachelor thesis is to analyse the role of the family and how the family has developed in the course of time. Furthemore I would like to focuse on the overall characterictics of a professional soldier and what impact his occupation has on his family life and partneship. Also I am going to break down how the soldiers have to prepare before going on foreign missions, the risks on foreign missions, what missions the Czech soldiers participate in, what the family has to go through when a family member takes part in a mission, what kind of psychological impact the missions might have on the soldies as well as on the family members, what the subsequent adaptation of the soldiers is after returning back home from a mission. The goal of my thesis is to find out what kind of life the professional soldiers have and also how their career influences their whole life.
Klíčová slova
Rodina, armáda AČR, voják z povolání, vojenské zahraniční mise, rizika.
Klíčová slova v angličtině
Family, Czech Army, soldiers, military missions abroad, risks.
Zásady pro vypracování
1.Stanovení cíle bakalářské práce (leden - březen 2018)
2.Výběr a studium literatury (březen - květen 2018)
3.Zpracování teoretické části bakalářské práce (květen - srpen 2018)
4.Tvorba bakalářské práce - inovativní činnost (srpen - listopad 2018)
5.Zpracování bakalářské práce (listopad - leden 2019)
6.Vypracování celkové podoby bakalářské práce (leden - březen 2019)
7.Tvorba příloh, kompletace, předložení konečné verze bakalářské práce (březen 2019)
Zásady pro vypracování
1.Stanovení cíle bakalářské práce (leden - březen 2018)
2.Výběr a studium literatury (březen - květen 2018)
3.Zpracování teoretické části bakalářské práce (květen - srpen 2018)
4.Tvorba bakalářské práce - inovativní činnost (srpen - listopad 2018)
5.Zpracování bakalářské práce (listopad - leden 2019)
6.Vypracování celkové podoby bakalářské práce (leden - březen 2019)
7.Tvorba příloh, kompletace, předložení konečné verze bakalářské práce (březen 2019)
Seznam doporučené literatury
KRAUS, Blahoslav a POLÁČKOVÁ, Věra. Člověk - prostředí - výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. 199 s. ISBN 80-7315-004-2.
DZIAKOVÁ, Olga. Vojenská psychologie. 1. Vyd. Praha: Triton, 2009. 544 s. ISBN 978-80-7387-156-7.
PROCHÁZKA, Miroslav. Sociální pedagogika. 1. Vyd. Praha: Grada, 2012. 203 s. ISBN 978-80-247-3470-5.
Seznam doporučené literatury
KRAUS, Blahoslav a POLÁČKOVÁ, Věra. Člověk - prostředí - výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. 199 s. ISBN 80-7315-004-2.
DZIAKOVÁ, Olga. Vojenská psychologie. 1. Vyd. Praha: Triton, 2009. 544 s. ISBN 978-80-7387-156-7.
PROCHÁZKA, Miroslav. Sociální pedagogika. 1. Vyd. Praha: Grada, 2012. 203 s. ISBN 978-80-247-3470-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Uchazečka byla komisí vyzvána k představení kvalifikační práce, jejích cílů, průběhu zpracování a dosažených výsledků. Dále byly uchazečce položeny následující otázky:
1. Co bylo hlavním cílem Vaší práce a proč jste si toto téma vybrala?
2. Jaký je hlavní dopad mise na její účastníky?
3. Jak je možné zapojit sociálního pedagoga do řešené problematiky?
Uchazečka reagovala na položené otázky adekvátně.
Na základě posudků vedoucí práce a oponentky, zhodnocení průběhu obhajoby a způsobu zodpovězení položených otázek se komise usnesla na závěrečném hodnocení: B
Komise:
Předseda: doc. PhDr. et Mgr. Petra POTMĚŠILOVÁ, Ph.D.
Členové: PhDr. Gabriela ŠARNÍKOVÁ, Ph.D.
PhDr. Jiří POSPÍŠIL, Ph.D.