Bakalářská práce se zabývá problematikou inkluze, analyzuje ji jakožto problém politický. V teoretické části se práce zaměřuje na současný trend inkluzivního vzdělávání v České republice. Zabývá se tedy rozdílem mezi inkluzí a integrací, legislativním ukotvením společného vzdělávání či podpůrnými opatřeními. Zároveň inkluzi propojuje se sférou politickou, a to například vysvětlením specifiky volebních kampaní a politického marketingu, případně interpretací pojmů, jako jsou liberalismus, konzervatismus nebo populismus. Praktická část bakalářské práce spočívá v analýze volebních programů a veřejných vyjádřeních těch politických stran, které se dostaly při posledních parlamentních volbách do Poslanecké sněmovny.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the issue of inclusion, and analyzes it as a political problem. The theoretical part focuses on the current trend of inclusive education in the Czech Republic. Thus, it deals with the difference between inclusion and integration, the legislative anchorage of joint education or supportive measures. At the same time, it integrates inclusion with the political sphere, for example by explaining the specifics of election campaigns and political marketing, or by interpreting terms such as liberalism, conservatism or populism. The practical part of the thesis is based on the analysis of election programmes and public statements of those political parties that got to the Chamber of Deputies at the last parliamentary election.
Klíčová slova
inkluzivní vzdělávání, analýza, volby, kampaň, politické strany, Česká republika
Klíčová slova v angličtině
inclusive education, analysis, elections, campaign, political parties, Czech Republic
Rozsah průvodní práce
53 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou inkluze, analyzuje ji jakožto problém politický. V teoretické části se práce zaměřuje na současný trend inkluzivního vzdělávání v České republice. Zabývá se tedy rozdílem mezi inkluzí a integrací, legislativním ukotvením společného vzdělávání či podpůrnými opatřeními. Zároveň inkluzi propojuje se sférou politickou, a to například vysvětlením specifiky volebních kampaní a politického marketingu, případně interpretací pojmů, jako jsou liberalismus, konzervatismus nebo populismus. Praktická část bakalářské práce spočívá v analýze volebních programů a veřejných vyjádřeních těch politických stran, které se dostaly při posledních parlamentních volbách do Poslanecké sněmovny.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the issue of inclusion, and analyzes it as a political problem. The theoretical part focuses on the current trend of inclusive education in the Czech Republic. Thus, it deals with the difference between inclusion and integration, the legislative anchorage of joint education or supportive measures. At the same time, it integrates inclusion with the political sphere, for example by explaining the specifics of election campaigns and political marketing, or by interpreting terms such as liberalism, conservatism or populism. The practical part of the thesis is based on the analysis of election programmes and public statements of those political parties that got to the Chamber of Deputies at the last parliamentary election.
Klíčová slova
inkluzivní vzdělávání, analýza, volby, kampaň, politické strany, Česká republika
Klíčová slova v angličtině
inclusive education, analysis, elections, campaign, political parties, Czech Republic
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zabývá problematikou inkluze, analyzuji ji jakožto problém politický. V teoretické části práce popisuje současný trend inkluzivního vzdělávání v ČR: zabývá se jeho významem, rozdílem mezi inkluzí a integrací, vývojem inkluze v čase, legislativním ukotvením společného vzdělávání či podpůrnými opatřeními. A zároveň ji propojuje se sférou politickou, a to například vysvětlením pojmů, jako jsou extremismus, radikalismus a populismus, případně specifikou volebních kampaní a politického marketingu. Praktická část bakalářské práce spočívá v analýze programů a veřejných vyjádřeních těch politických stran, které se dostaly při posledních parlamentních volbách do Poslanecké sněmovny.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zabývá problematikou inkluze, analyzuji ji jakožto problém politický. V teoretické části práce popisuje současný trend inkluzivního vzdělávání v ČR: zabývá se jeho významem, rozdílem mezi inkluzí a integrací, vývojem inkluze v čase, legislativním ukotvením společného vzdělávání či podpůrnými opatřeními. A zároveň ji propojuje se sférou politickou, a to například vysvětlením pojmů, jako jsou extremismus, radikalismus a populismus, případně specifikou volebních kampaní a politického marketingu. Praktická část bakalářské práce spočívá v analýze programů a veřejných vyjádřeních těch politických stran, které se dostaly při posledních parlamentních volbách do Poslanecké sněmovny.
Seznam doporučené literatury
1) ANDERLIK, Lore. Cesta k inkluzi: úvahy z praxe a pro praxi. Vyd. 1. Praha: Triton, 2014. 210 s. ISBN 978-80-7387-765-1.
2) MICHALÍK, Jan. Katalog podpůrných opatření - obecná část. Vyd. 1. Olomouc: Univerzita Palackého, 2015. 221 s. ISBN 978-80-244-4654-7
3) ŠARADÍN, Pavel. Politické kampaně, volby a politický marketing. Vyd. 1. Olomouc: Periplum, 2007. 142 s. Studie a analýzy; sv. 6. ISBN 978-80-86624-36-5.
4) Zákon č. 561/2004 Sb. Zákon o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělání (školský zákon).
5) HÁJKOVÁ, Vanda a STRNADOVÁ, Iva. Inkluzivní vzdělávání: teorie a praxe. Praha: Grada publishing, 2010. 216 s. ISBN 978-80-247-3070-7.
6) PALOUNKOVÁ, Zuzana a kol. Asistent pedagoga v inkluzivním vzdělávání. Vyd. 1. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2017. 64 s. ISBN 978-80-7494-386-7.
7) ZAHOŘÁKOVÁ, R. a KALA, P. Inkluzivní vzdělávání ve vybraných evropských státech. Kancelář Poslanecké sněmovny, 2016.
8) MŠMT. Analýza implementace společného vzdělávání v období 1. 9. 2016 - 31. 10. 2017. MŠMT, 2018.
9) DANICS, Štefan a TEJCHMANOVÁ, Ladislava. Extremismus, radikalismus, populismus a euroskepticismus. Vyd. 1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2017. 420 s. ISBN 978-80-7452-122-5.
10) ADAMOVÁ, Karolina a KŘÍŽKOVSKÝ, Ladislav. Politologie. Vyd. 1. Praha: Codex Bohemia, 1997. 381 s. ISBN 80-85963-22-1.
Seznam doporučené literatury
1) ANDERLIK, Lore. Cesta k inkluzi: úvahy z praxe a pro praxi. Vyd. 1. Praha: Triton, 2014. 210 s. ISBN 978-80-7387-765-1.
2) MICHALÍK, Jan. Katalog podpůrných opatření - obecná část. Vyd. 1. Olomouc: Univerzita Palackého, 2015. 221 s. ISBN 978-80-244-4654-7
3) ŠARADÍN, Pavel. Politické kampaně, volby a politický marketing. Vyd. 1. Olomouc: Periplum, 2007. 142 s. Studie a analýzy; sv. 6. ISBN 978-80-86624-36-5.
4) Zákon č. 561/2004 Sb. Zákon o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělání (školský zákon).
5) HÁJKOVÁ, Vanda a STRNADOVÁ, Iva. Inkluzivní vzdělávání: teorie a praxe. Praha: Grada publishing, 2010. 216 s. ISBN 978-80-247-3070-7.
6) PALOUNKOVÁ, Zuzana a kol. Asistent pedagoga v inkluzivním vzdělávání. Vyd. 1. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2017. 64 s. ISBN 978-80-7494-386-7.
7) ZAHOŘÁKOVÁ, R. a KALA, P. Inkluzivní vzdělávání ve vybraných evropských státech. Kancelář Poslanecké sněmovny, 2016.
8) MŠMT. Analýza implementace společného vzdělávání v období 1. 9. 2016 - 31. 10. 2017. MŠMT, 2018.
9) DANICS, Štefan a TEJCHMANOVÁ, Ladislava. Extremismus, radikalismus, populismus a euroskepticismus. Vyd. 1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2017. 420 s. ISBN 978-80-7452-122-5.
10) ADAMOVÁ, Karolina a KŘÍŽKOVSKÝ, Ladislav. Politologie. Vyd. 1. Praha: Codex Bohemia, 1997. 381 s. ISBN 80-85963-22-1.