Bakalářská práce na téma Školní metodik prevence a jeho činnosti na Středním odborném učilišti stavebním, Benešov pojednává o náplni práce a činnostech spojených s rolí školního metodika prevence. Teoretická část práce obsahuje popis školního poradenského pracoviště, jehož součástí je právě školní metodik prevence, upřesnění druhů rizikového chování a prevence rizikového chování. V praktické části práce autorka dokládá, ze pomoci dotazníkového šetření, důležitost prevence rizikového chování žáků na odborném učilišti, velký význam adaptačních dnů a třídnických hodin. Ve své práci také dokumentuje to, že se učitelé s rizikovým chováním svých žáků setkávají a musí umět žáka vyslechnout, vhodně s ním komunikovat, snažit se porozumět jeho problému, a být nestranní, tak aby si získali u žáka důvěru a dokázali mu pomoci řešit problémy.
Anotace v angličtině
This thesis is written on theme The School Methodology Specialist of Prevention and all his/her activities he/she is in charge of at Střední odborné učiliště stavební, Benešov. The thesis is focused on the fundamental things that are connected with the role of the methodology specialist of prevention at school. The theoretical part of my thesis contains of the characterization of the School Consulting Department, description of kinds of potential dangerous bahaviour and the prevention of the potential dangerous behaviour. In the practical part of my thesis I use questioner research to document and explain the importance of prevention and also importance of adaptation days and class teacher's lessons.
Klíčová slova
ŠPP - školní poradenské zařízení, ŠMP - školní metodik prevence, Žáci s SPU - žáci se specifickými problémy učení, SVP - středisko výchovné péče
Klíčová slova v angličtině
ŠPP - School Consulting Department, ŠMP - School Methodology Specialist of Prevention, Žáci s SPU - students with specific learning disabilities, SVP - Centre of educational care
Rozsah průvodní práce
53 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce na téma Školní metodik prevence a jeho činnosti na Středním odborném učilišti stavebním, Benešov pojednává o náplni práce a činnostech spojených s rolí školního metodika prevence. Teoretická část práce obsahuje popis školního poradenského pracoviště, jehož součástí je právě školní metodik prevence, upřesnění druhů rizikového chování a prevence rizikového chování. V praktické části práce autorka dokládá, ze pomoci dotazníkového šetření, důležitost prevence rizikového chování žáků na odborném učilišti, velký význam adaptačních dnů a třídnických hodin. Ve své práci také dokumentuje to, že se učitelé s rizikovým chováním svých žáků setkávají a musí umět žáka vyslechnout, vhodně s ním komunikovat, snažit se porozumět jeho problému, a být nestranní, tak aby si získali u žáka důvěru a dokázali mu pomoci řešit problémy.
Anotace v angličtině
This thesis is written on theme The School Methodology Specialist of Prevention and all his/her activities he/she is in charge of at Střední odborné učiliště stavební, Benešov. The thesis is focused on the fundamental things that are connected with the role of the methodology specialist of prevention at school. The theoretical part of my thesis contains of the characterization of the School Consulting Department, description of kinds of potential dangerous bahaviour and the prevention of the potential dangerous behaviour. In the practical part of my thesis I use questioner research to document and explain the importance of prevention and also importance of adaptation days and class teacher's lessons.
Klíčová slova
ŠPP - školní poradenské zařízení, ŠMP - školní metodik prevence, Žáci s SPU - žáci se specifickými problémy učení, SVP - středisko výchovné péče
Klíčová slova v angličtině
ŠPP - School Consulting Department, ŠMP - School Methodology Specialist of Prevention, Žáci s SPU - students with specific learning disabilities, SVP - Centre of educational care
Zásady pro vypracování
studium zdrojů a literatury
kompetence školního metodika prevence na středním odborném učilišti
výzkumné šetření rizikového chování a setkávání se s prací školního metodika prevence
návrh minimálního preventivního programu
Zásady pro vypracování
studium zdrojů a literatury
kompetence školního metodika prevence na středním odborném učilišti
výzkumné šetření rizikového chování a setkávání se s prací školního metodika prevence
návrh minimálního preventivního programu
Seznam doporučené literatury
Metodik prevence a jeho role na základní škole - Miroslav Procházka
Vztahy a nástrahy ve školní třídě - Zdenka Ženatová
Jak správně pracovat se třídou - vedoucí projektu Blanka Blažková