Tato práce pojednává v teoretické části o tématu volného času a jeho vy-užití. Zabývá se dětskou hrou, táborem a tzv. celotáborovou, nebo také etapovou hrou. Což je hra s jednotným námětem a dlouhodobým charakterem, kdy jednotlivé etapy na sebe navazují a postupně gradují. Závěr by měl být úplným vyvrcholením celé celotáborové hry. V druhé polovině práce je uveden program celotáborové hry, který byl zrealizován na dětském táboře.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the theoretical part of free time topic and its use. It deals with children's play, camp and the wholecamp-game, or stage play. Stage play is a game with a common theme and a long-term character. Particular stages follows each other and gradually incerases its tempo. The end should be the complete culmination of the whole camp game. In the second of the thesis is a program of the whole-camp game, which was realized at the children's camp.
Free time, play, children's camp, Pioneer, whole-camp game
Rozsah průvodní práce
61
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce pojednává v teoretické části o tématu volného času a jeho vy-užití. Zabývá se dětskou hrou, táborem a tzv. celotáborovou, nebo také etapovou hrou. Což je hra s jednotným námětem a dlouhodobým charakterem, kdy jednotlivé etapy na sebe navazují a postupně gradují. Závěr by měl být úplným vyvrcholením celé celotáborové hry. V druhé polovině práce je uveden program celotáborové hry, který byl zrealizován na dětském táboře.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the theoretical part of free time topic and its use. It deals with children's play, camp and the wholecamp-game, or stage play. Stage play is a game with a common theme and a long-term character. Particular stages follows each other and gradually incerases its tempo. The end should be the complete culmination of the whole camp game. In the second of the thesis is a program of the whole-camp game, which was realized at the children's camp.
Free time, play, children's camp, Pioneer, whole-camp game
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Hlavním cílem je vytvoření a realizace programu na celý tábor 2018 s co největší úspěšností u dětí.
Struktura: V úvodu bych se ráda věnovala vývoji dítěte, trávení volného času dnešních dětí a charakteristikou našeho tábora. Dále bych pokračovala tvorbou her,naplánováním celého tábora, přípravami, dramaturgií akce a samotným průběhem. V závěru bych se věnovala sebehodnocení a názoru dětí.
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Hlavním cílem je vytvoření a realizace programu na celý tábor 2018 s co největší úspěšností u dětí.
Struktura: V úvodu bych se ráda věnovala vývoji dítěte, trávení volného času dnešních dětí a charakteristikou našeho tábora. Dále bych pokračovala tvorbou her,naplánováním celého tábora, přípravami, dramaturgií akce a samotným průběhem. V závěru bych se věnovala sebehodnocení a názoru dětí.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Zdeněk, Daniel DRAHANSKÝ, Jana HAKOVÁ, Milan HANUŠ, Miroslav
HANUŠ, Radek HANUŠ, Aleš POKORNÝ a Karel ŠTĚPÁNEK. Instruktorský slabikář:
metodická příručka pro všechny, kdo organizují kurzy zážitkové pedagogiky. Třetí, doplněné vydání. Praha: [Nadační fond Gymnasion], 2016. 400 s. Gymnasion. ISBN 978-80-270-0476-8. ČAČKA, O. Psychologie dítěte. Tišnov : Sursum, 1997. 108 s. ISBN 80-85799-03-0. ČINČERA, J., CAHA, M. Výchova a budoucnost: Hry a techniky o životním prostředí a společnosti. Brno : Paido, 2005. 167 s. ISBN 80-7315-099-9. HÁJEK, B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J. Pedagogické ovlivňování volného času. Praha : Portál, 2008. 240 s. ISBN 978-80-7367-473-1. HRKAL, J., HANUŠ, R. Zlatý fond her II : Výběr her a programů pro připravených 70 pro kursy Prázdninové školy Lipnice. 2.vyd. Praha : Portál 2000. 168 s. ISBN 80-7178-207-6. MIŠKAR, J. Příprava etapových her pro dětské kolektivy: diplomová práce. Brno:2007. MU. PdF. Vedoucí diplomové práce Jaroslav Vrbas.NEUMAN, J. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. 3. vyd. Praha : Portál 2000. 325s. ISBN 80-7178-405-2. PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času. Vyd. 3., aktualiz. Praha: Portál, 2002. 239 s.ISBN 80-7178-711-6.
PELÁNEK, R. Zážitkové výukové programy. Praha : Portál, 2010. 136 s. ISBN 978-
80-7367-656-8. PELÁNEK, R. Příručka instruktora zážitkových akcí. Praha : Portál, 2008. 205 s.ISBN 978-80-7367-353-6. VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. 531 s. ISBN 978-80-246-2153-1. ZAPLETAL, M. Velká encyklopedie her 1,Hry v přírodě. 2.vyd. Praha : Leprez, 1995. 623 s. ISBN 80-901826-6-6.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Zdeněk, Daniel DRAHANSKÝ, Jana HAKOVÁ, Milan HANUŠ, Miroslav
HANUŠ, Radek HANUŠ, Aleš POKORNÝ a Karel ŠTĚPÁNEK. Instruktorský slabikář:
metodická příručka pro všechny, kdo organizují kurzy zážitkové pedagogiky. Třetí, doplněné vydání. Praha: [Nadační fond Gymnasion], 2016. 400 s. Gymnasion. ISBN 978-80-270-0476-8. ČAČKA, O. Psychologie dítěte. Tišnov : Sursum, 1997. 108 s. ISBN 80-85799-03-0. ČINČERA, J., CAHA, M. Výchova a budoucnost: Hry a techniky o životním prostředí a společnosti. Brno : Paido, 2005. 167 s. ISBN 80-7315-099-9. HÁJEK, B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J. Pedagogické ovlivňování volného času. Praha : Portál, 2008. 240 s. ISBN 978-80-7367-473-1. HRKAL, J., HANUŠ, R. Zlatý fond her II : Výběr her a programů pro připravených 70 pro kursy Prázdninové školy Lipnice. 2.vyd. Praha : Portál 2000. 168 s. ISBN 80-7178-207-6. MIŠKAR, J. Příprava etapových her pro dětské kolektivy: diplomová práce. Brno:2007. MU. PdF. Vedoucí diplomové práce Jaroslav Vrbas.NEUMAN, J. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. 3. vyd. Praha : Portál 2000. 325s. ISBN 80-7178-405-2. PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času. Vyd. 3., aktualiz. Praha: Portál, 2002. 239 s.ISBN 80-7178-711-6.
PELÁNEK, R. Zážitkové výukové programy. Praha : Portál, 2010. 136 s. ISBN 978-
80-7367-656-8. PELÁNEK, R. Příručka instruktora zážitkových akcí. Praha : Portál, 2008. 205 s.ISBN 978-80-7367-353-6. VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. 531 s. ISBN 978-80-246-2153-1. ZAPLETAL, M. Velká encyklopedie her 1,Hry v přírodě. 2.vyd. Praha : Leprez, 1995. 623 s. ISBN 80-901826-6-6.