Hlavním cílem této diplomové práce je analýza
postojů bruntálských žáků pátých tříd ke studiu
angličtiny. Výsledky výzkumu vychází z dotazníků
vyplněných 206 studenty a strukturovaných
rozhovorů s deseti učiteli. Mezi jednotlivými školami
byly zaznamenány výrazné rozdíly ve způsobu
výuky. Z výsledků je patrné, že popularita angličtiny
je vyšší u studentů, kteří uvedli, že jejich rodiče mají
k předmětu pozitivní postoj. Popularita angličtiny ale
nekorelovala s frekvencí používání hudby během
hodin a věkem, ve kterém se studenti začali učit
angličtinu.
Anotace v angličtině
The main aim of the thesis is to analyze the attitudes
of Bruntál's fifth graders to learning English.
Questionnaires from 206 students and structured
interviews with ten teachers were used during the survey. There are significant differences in teaching
methods among the Bruntál schools. The popularity
of English is higher among the students who stated
their parents have a positive attitude to the subject.
The popularity of English did not correlate with the
frequency of using music during the lessons and the
age when the participants started to learn English.
Klíčová slova
Bruntál, pátá třída, 1. základní škola, 2. základní
škola, 3. základní škola, Petrin, ZŠ BROK, angličtina
jako cizí jazyk
Klíčová slova v angličtině
Bruntál, fifth grade, Primary school 1, Primary school 2,
Primary school 3, Petrin, ZŠ BROK, English as a second
language
Rozsah průvodní práce
45 (67 490 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Hlavním cílem této diplomové práce je analýza
postojů bruntálských žáků pátých tříd ke studiu
angličtiny. Výsledky výzkumu vychází z dotazníků
vyplněných 206 studenty a strukturovaných
rozhovorů s deseti učiteli. Mezi jednotlivými školami
byly zaznamenány výrazné rozdíly ve způsobu
výuky. Z výsledků je patrné, že popularita angličtiny
je vyšší u studentů, kteří uvedli, že jejich rodiče mají
k předmětu pozitivní postoj. Popularita angličtiny ale
nekorelovala s frekvencí používání hudby během
hodin a věkem, ve kterém se studenti začali učit
angličtinu.
Anotace v angličtině
The main aim of the thesis is to analyze the attitudes
of Bruntál's fifth graders to learning English.
Questionnaires from 206 students and structured
interviews with ten teachers were used during the survey. There are significant differences in teaching
methods among the Bruntál schools. The popularity
of English is higher among the students who stated
their parents have a positive attitude to the subject.
The popularity of English did not correlate with the
frequency of using music during the lessons and the
age when the participants started to learn English.
Klíčová slova
Bruntál, pátá třída, 1. základní škola, 2. základní
škola, 3. základní škola, Petrin, ZŠ BROK, angličtina
jako cizí jazyk
Klíčová slova v angličtině
Bruntál, fifth grade, Primary school 1, Primary school 2,
Primary school 3, Petrin, ZŠ BROK, English as a second
language
Zásady pro vypracování
1. Prostudování odborné literatury
2. Zpracování tématu v teoretické části bakalářské práce
3. Zvolení metody a postupu výzkumu v praktické části
4. Zpracování praktické části bakalářské práce
5. Shrnutí, závěry
Zásady pro vypracování
1. Prostudování odborné literatury
2. Zpracování tématu v teoretické části bakalářské práce
3. Zvolení metody a postupu výzkumu v praktické části
4. Zpracování praktické části bakalářské práce
5. Shrnutí, závěry
Seznam doporučené literatury
MURPHEY, Tim. Music & Song. Oxford: Oxford University Press, 1992. ISBN 0194370550.
HARMER, Jeremy. How to Teach English. Harlow: Longman Group UK Limited, 1998.
SCRIVENER, Jim. Learning Teaching. Third edition. Oxford: Macmillan Educatio
UR, Penny. A Course in Language Teaching. Revised edition. Cambridge: CUP, 2012.
Seznam doporučené literatury
MURPHEY, Tim. Music & Song. Oxford: Oxford University Press, 1992. ISBN 0194370550.
HARMER, Jeremy. How to Teach English. Harlow: Longman Group UK Limited, 1998.
SCRIVENER, Jim. Learning Teaching. Third edition. Oxford: Macmillan Educatio
UR, Penny. A Course in Language Teaching. Revised edition. Cambridge: CUP, 2012.