Bakalářská práce se zabývá problematikou hospitací prováděnou Českou školní inspekcí v hodinách anglického jazyka. Cílem práce bylo popsat průběh školní inspekce, shrnout předmět zkoumání při hospitacích v hodinách anglického jazyka, zjistit nejčastější nedostatky a navrhnout doporučení, která budou umožňovat jejich předcházení. Součástí praktické části je i dotazník pro ředitelku školy, učitele a žáky druhého stupně ZŠ. Teoretická část se blíže věnuje pojmu evaluace, České školní inspekci a vlastnostem, které jsou nutné pro výkon učitelské profese.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis analyses English lessons while being observed by the CSI. The aim of the thesis was to describe the course of the school inspection, summarize its main concerns and provide recommendations on how to avoid mistakes when teaching English. The main purpose of the practical part was to describe evaluation as such, the Czech school inspectorate and the most essential skills for becoming a professional in teaching. Practical part contains questionnaires for the headteacher, teachers and learners at lower-secondary school, and their conclusions.
Klíčová slova
Česká školní inspekce, školní inspektor, evaluace, pozorování, učitel, výuka anglického jazyka
Klíčová slova v angličtině
The Czech School Inspectorate, school inspector, evaluation, observation, teacher, English language teaching
Rozsah průvodní práce
81
Jazyk
AN
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou hospitací prováděnou Českou školní inspekcí v hodinách anglického jazyka. Cílem práce bylo popsat průběh školní inspekce, shrnout předmět zkoumání při hospitacích v hodinách anglického jazyka, zjistit nejčastější nedostatky a navrhnout doporučení, která budou umožňovat jejich předcházení. Součástí praktické části je i dotazník pro ředitelku školy, učitele a žáky druhého stupně ZŠ. Teoretická část se blíže věnuje pojmu evaluace, České školní inspekci a vlastnostem, které jsou nutné pro výkon učitelské profese.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis analyses English lessons while being observed by the CSI. The aim of the thesis was to describe the course of the school inspection, summarize its main concerns and provide recommendations on how to avoid mistakes when teaching English. The main purpose of the practical part was to describe evaluation as such, the Czech school inspectorate and the most essential skills for becoming a professional in teaching. Practical part contains questionnaires for the headteacher, teachers and learners at lower-secondary school, and their conclusions.
Klíčová slova
Česká školní inspekce, školní inspektor, evaluace, pozorování, učitel, výuka anglického jazyka
Klíčová slova v angličtině
The Czech School Inspectorate, school inspector, evaluation, observation, teacher, English language teaching
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se na případové studii zabývá problematikou hospitací v hodinách anglického jazyka Českou školní inspekcí. Cílem práce je metodou pozorování popsat průběh komplexní činnosti České školní inspekce, na základě nestrukturovaných rozhovorů se školními inspektory shrnout, co je předmětem zkoumání při hospitacích v hodinách anglického jazyka a navrhnout opatření pro správný průběh vyučování. Formou strukturovaných dotazníků cílených na ředitelku školy, učitele a žáky 2. stupně ZŠ dojde ke zjištění bližších informací o přípravách na školní inspekci, průběhu komplexní inspekční činnosti a o výuce angličtiny na dané škole.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se na případové studii zabývá problematikou hospitací v hodinách anglického jazyka Českou školní inspekcí. Cílem práce je metodou pozorování popsat průběh komplexní činnosti České školní inspekce, na základě nestrukturovaných rozhovorů se školními inspektory shrnout, co je předmětem zkoumání při hospitacích v hodinách anglického jazyka a navrhnout opatření pro správný průběh vyučování. Formou strukturovaných dotazníků cílených na ředitelku školy, učitele a žáky 2. stupně ZŠ dojde ke zjištění bližších informací o přípravách na školní inspekci, průběhu komplexní inspekční činnosti a o výuce angličtiny na dané škole.
Seznam doporučené literatury
UR, Penny, 2012. A course in English language teaching. 2nd edition. New York: Cambridge University Press.
MORRIS, I., 1956. The art of teaching English as a living language. London: Macmillan & Co LTD.
HARMER, Jeremy, 2007. The practice of English language teaching. 4th edition. Harlow: Longman.
DOFF, Adrian, 1990. Teach English: a training course for teachers : teacher's handbook. Cambridge: Cambridge University Press in association with the British Council. ISBN 0521348641.
DUNN, Opal, 1983. Beginning English with Young Children. London: Mucmillan Publishers LTD.
SCRIVENER, Jim, 2011. Learning teaching: the essential guide to English language teaching. 3rd ed. Oxford: Macmillan. Macmillan books for teachers. ISBN 978-0-230-72984-1.
Seznam doporučené literatury
UR, Penny, 2012. A course in English language teaching. 2nd edition. New York: Cambridge University Press.
MORRIS, I., 1956. The art of teaching English as a living language. London: Macmillan & Co LTD.
HARMER, Jeremy, 2007. The practice of English language teaching. 4th edition. Harlow: Longman.
DOFF, Adrian, 1990. Teach English: a training course for teachers : teacher's handbook. Cambridge: Cambridge University Press in association with the British Council. ISBN 0521348641.
DUNN, Opal, 1983. Beginning English with Young Children. London: Mucmillan Publishers LTD.
SCRIVENER, Jim, 2011. Learning teaching: the essential guide to English language teaching. 3rd ed. Oxford: Macmillan. Macmillan books for teachers. ISBN 978-0-230-72984-1.