Cílem mé bakalářské práce je vytvoření návrhu školní naučné stezky s využitím přírodních zajímavostí Jeseníku nad Odrou. První část se zabývá historií a přírodními podmínkami území, druhá je věnována konkrétním stanovištím. V závěru se nachází pracovní listy a grafické návrhy informačních panelů.
Anotace v angličtině
Goal of my bachelor thesis is to create concept of nature trail, using environmental things of interest in Jeseník nad Odrou. First part analyzes the history and characteristics of natural environment, second is dedicated to selected sites. In the end there are worksheets and grafically designed outdoor panels.
Klíčová slova
Naučná stezka, Jeseník nad Odrou, Poodří
Klíčová slova v angličtině
Nature trail, Jeseník nad Odrou, Poodří
Rozsah průvodní práce
43 s. (60 091 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem mé bakalářské práce je vytvoření návrhu školní naučné stezky s využitím přírodních zajímavostí Jeseníku nad Odrou. První část se zabývá historií a přírodními podmínkami území, druhá je věnována konkrétním stanovištím. V závěru se nachází pracovní listy a grafické návrhy informačních panelů.
Anotace v angličtině
Goal of my bachelor thesis is to create concept of nature trail, using environmental things of interest in Jeseník nad Odrou. First part analyzes the history and characteristics of natural environment, second is dedicated to selected sites. In the end there are worksheets and grafically designed outdoor panels.
Klíčová slova
Naučná stezka, Jeseník nad Odrou, Poodří
Klíčová slova v angličtině
Nature trail, Jeseník nad Odrou, Poodří
Zásady pro vypracování
1. Práci vypracovat samostatně podle pokynů vedoucí práce s použitím doporučené literatury.
2. Všechny převzaté údaje je nutno náležitě citovat.
3. V práci bude zpracována problematika budování naučných stezek ve zvoleném regionu. Autor provede základní terénní průzkum (geologie, botanika, zoologie) a následně navrhne trasu naučné stezky, jednotlivá zastavení včetně obrazové a textové části tabulí a možnosti využití v environmentální výchově.
Rozsah práce: minimálně 35 stran.
Zásady pro vypracování
1. Práci vypracovat samostatně podle pokynů vedoucí práce s použitím doporučené literatury.
2. Všechny převzaté údaje je nutno náležitě citovat.
3. V práci bude zpracována problematika budování naučných stezek ve zvoleném regionu. Autor provede základní terénní průzkum (geologie, botanika, zoologie) a následně navrhne trasu naučné stezky, jednotlivá zastavení včetně obrazové a textové části tabulí a možnosti využití v environmentální výchově.
Rozsah práce: minimálně 35 stran.
Seznam doporučené literatury
CARTER, James: Interpretace místního dědictví. Brno: Nadace Partnerství, 2004, ISBN 80-239- 2068-5.
ČINČERA, J.: Environmentální výchova: Od prostředků k cílům. Brno: Paido, 2007.
ČEŘOVSKÝ, J. a kol.: Stezky k přírodě. Praha, Státní pedagogické nakladatelství, 1989.
HOLOUŠOVÁ, Drahomíra, et al.: Jak psát diplomové a závěrečné práce. 2. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 1999. 110 s.
HORKÁ, H. Ekologická dimenze výchovy a vzdělání ve škole 21. století. 1. vyd. Brno: MU, 2005, 158 s.
KUNC, K.: Ekologické vzdělávání a výchova pro vychovatele dětí a mládeže. 1. vyd. Ostrava: VŠB Technická univerzita, 1996, 165 s.
Vyhláška MŽP č.395/1992 Sb ve znění 175/2006Sb - Ohrožené druhy živočichů a rostlin
Seznam doporučené literatury
CARTER, James: Interpretace místního dědictví. Brno: Nadace Partnerství, 2004, ISBN 80-239- 2068-5.
ČINČERA, J.: Environmentální výchova: Od prostředků k cílům. Brno: Paido, 2007.
ČEŘOVSKÝ, J. a kol.: Stezky k přírodě. Praha, Státní pedagogické nakladatelství, 1989.
HOLOUŠOVÁ, Drahomíra, et al.: Jak psát diplomové a závěrečné práce. 2. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 1999. 110 s.
HORKÁ, H. Ekologická dimenze výchovy a vzdělání ve škole 21. století. 1. vyd. Brno: MU, 2005, 158 s.
KUNC, K.: Ekologické vzdělávání a výchova pro vychovatele dětí a mládeže. 1. vyd. Ostrava: VŠB Technická univerzita, 1996, 165 s.
Vyhláška MŽP č.395/1992 Sb ve znění 175/2006Sb - Ohrožené druhy živočichů a rostlin