Bakalářská práce se věnuje rozšiřování technických dovedností na základních školách a také ukazuje možnosti výuky v AutoCADu pomocí příkladů z našeho života.
Annotation in English
The bachelor's thesis is devoted to extending of technical skills at primary schools and also shows options for teaching in AutoCAD using examples from our lives.
Keywords
Technika, Představivost, Rozvoj myšlení, 2D zobrazení, 3D zobrazení, Technické kreslení, Informační technologie
Keywords in English
Technology, Imagination, Development of thinking, 2D view, 3D view, Technical drawing, Information Technology
Length of the covering note
47 s. (64 035 znaků)
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce se věnuje rozšiřování technických dovedností na základních školách a také ukazuje možnosti výuky v AutoCADu pomocí příkladů z našeho života.
Annotation in English
The bachelor's thesis is devoted to extending of technical skills at primary schools and also shows options for teaching in AutoCAD using examples from our lives.
Keywords
Technika, Představivost, Rozvoj myšlení, 2D zobrazení, 3D zobrazení, Technické kreslení, Informační technologie
Keywords in English
Technology, Imagination, Development of thinking, 2D view, 3D view, Technical drawing, Information Technology
Research Plan
Bakalářská práce se věnuje zpřístupnění problematiky tvorby 2D a 3D dokumentace žáků základních a středních škol v prostředí CAD za pomocí knihovny, na které mohou stále pracovat a obohacovat ji vlastními nápady.
1. Technika v pedagogice
1.1. Technika jako přínos pro žáky
1.1.2. Zlepšení základů technického myšlení
1.1.3. Využívání informačních technologií
1.1.4. Logické a matematické myšlení
1.1.5. Rozvoj prostorového vnímání
1.2. Zakomponování technických předmětů do výuky na ZŠ
2. AutoCAD a CAD systémy
2.1. Charakteristika a popis
2.2. Vývoj v AutoCADu (AutoLISP, knihovny)
2.3. Využitelnost v jiných oborech
3. Naše knihovna
3.1. Princip tvorby
3.2. Použité nástroje
3.3. Popis výsledné knihovny
4. Samostatné práce pro žáky
4.1. Vytvořte 2D půdprys pokoje (jednoduché)
4.2. Vytvořte 3D objekt (náročné)
4.3. Zakomponujte vytvořený objekt do Vámi vytvořené místnosti (středně náročné)
4.4. ...
Research Plan
Bakalářská práce se věnuje zpřístupnění problematiky tvorby 2D a 3D dokumentace žáků základních a středních škol v prostředí CAD za pomocí knihovny, na které mohou stále pracovat a obohacovat ji vlastními nápady.
1. Technika v pedagogice
1.1. Technika jako přínos pro žáky
1.1.2. Zlepšení základů technického myšlení
1.1.3. Využívání informačních technologií
1.1.4. Logické a matematické myšlení
1.1.5. Rozvoj prostorového vnímání
1.2. Zakomponování technických předmětů do výuky na ZŠ
2. AutoCAD a CAD systémy
2.1. Charakteristika a popis
2.2. Vývoj v AutoCADu (AutoLISP, knihovny)
2.3. Využitelnost v jiných oborech
3. Naše knihovna
3.1. Princip tvorby
3.2. Použité nástroje
3.3. Popis výsledné knihovny
4. Samostatné práce pro žáky
4.1. Vytvořte 2D půdprys pokoje (jednoduché)
4.2. Vytvořte 3D objekt (náročné)
4.3. Zakomponujte vytvořený objekt do Vámi vytvořené místnosti (středně náročné)
4.4. ...
Recommended resources
KROPÁČ J., KUBÍČEK Z., CHRÁSKA M., HAVELKA M., Didaktika technických předmětů: vybrané kapitoly. 1. vyd. Olomouc: UP, 2004. ISBN 80-244-0848-1.
KLETEČKA J., FOŘT P., AutoCAD 2010. 1. vyd. Brno: Computer press, 2009. ISBN 978-80-251-2181-8
HOROVÁ I., 3D modelování a vizualizace v AutoCADu pro verze 2009, 2008 a 2007. 2. vyd. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-2194-8
Výukové programy + Nápověda programu Autodesk AutoCAD 2018.
Recommended resources
KROPÁČ J., KUBÍČEK Z., CHRÁSKA M., HAVELKA M., Didaktika technických předmětů: vybrané kapitoly. 1. vyd. Olomouc: UP, 2004. ISBN 80-244-0848-1.
KLETEČKA J., FOŘT P., AutoCAD 2010. 1. vyd. Brno: Computer press, 2009. ISBN 978-80-251-2181-8
HOROVÁ I., 3D modelování a vizualizace v AutoCADu pro verze 2009, 2008 a 2007. 2. vyd. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-2194-8
Výukové programy + Nápověda programu Autodesk AutoCAD 2018.