Předložená diplomová práce se v teoretické části zabývá pro-blematikou učebních stylů. Poskytuje teoretické poznatky v oblasti učení, učebních stylů, diagnostiky učebních stylů, intervencí ovlivňující učební styly a didaktickými principy a metodami v ošetřovatelství.
V praktické části je realizován kvantitativní výzkum, formou standardizovaného dotazníku VARK. Respondenti jsou žáci středních zdravotnických škol.
Anotace v angličtině
Presented Thesis in theoretical part focusing on the issue of learning styles. Providing theoretical knowledge in learning, learning styles, diagnostics learning styles, influencing learn-ing styles and didactic principles and methods in nursing.
In the practical part is applicated quantitative research, in form of a standardized questioner VARK. Respondents are students of High schools of nursing.
Klíčová slova
Učební styl, žák střední školy, VARK, diagnostika učebního stylu
Klíčová slova v angličtině
Learning style, high school pupil, VARK, learning style diag-nostics
Rozsah průvodní práce
73 s. (95 701 znaků). P - 7.s
Jazyk
CZ
Anotace
Předložená diplomová práce se v teoretické části zabývá pro-blematikou učebních stylů. Poskytuje teoretické poznatky v oblasti učení, učebních stylů, diagnostiky učebních stylů, intervencí ovlivňující učební styly a didaktickými principy a metodami v ošetřovatelství.
V praktické části je realizován kvantitativní výzkum, formou standardizovaného dotazníku VARK. Respondenti jsou žáci středních zdravotnických škol.
Anotace v angličtině
Presented Thesis in theoretical part focusing on the issue of learning styles. Providing theoretical knowledge in learning, learning styles, diagnostics learning styles, influencing learn-ing styles and didactic principles and methods in nursing.
In the practical part is applicated quantitative research, in form of a standardized questioner VARK. Respondents are students of High schools of nursing.
Klíčová slova
Učební styl, žák střední školy, VARK, diagnostika učebního stylu
Klíčová slova v angličtině
Learning style, high school pupil, VARK, learning style diag-nostics
Zásady pro vypracování
Zpracování literární rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti učebních stylů žáků.
Příprava metodiky empirické části.
Realizace průzkumu technikou dotazníku.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků šetření, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování literární rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti učebních stylů žáků.
Příprava metodiky empirické části.
Realizace průzkumu technikou dotazníku.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků šetření, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
KOLÁŘ, Zdeněk a Alena VALIŠOVÁ. Analýza vyučování. Praha: Grada, 2009. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2857-5.
MAREŠ, Jiří. Styly učení žáků a studentů. 1. vyd. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-245-7.
ŠKODA, Jiří a Pavel DOULÍK. Psychodidaktika: metody efektivního a smysluplné-ho učení a vyučování. Praha: Grada, 2011. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3341-8.
TUREK, Ivan. Didaktika. Bratislava: Iura Edition, 2008. ISBN 978-80-8078-198-9.
WEINSTEIN, Norman. Learning Styles. Salem Press Encyclopedia [online]. 2017, s. 1-3 [cit. 2019-01-08].
Dostupné z: http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=ers&AN=89164303&site=eds-live&authtype=shib&custid=s7108593
Seznam doporučené literatury
KOLÁŘ, Zdeněk a Alena VALIŠOVÁ. Analýza vyučování. Praha: Grada, 2009. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2857-5.
MAREŠ, Jiří. Styly učení žáků a studentů. 1. vyd. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-245-7.
ŠKODA, Jiří a Pavel DOULÍK. Psychodidaktika: metody efektivního a smysluplné-ho učení a vyučování. Praha: Grada, 2011. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3341-8.
TUREK, Ivan. Didaktika. Bratislava: Iura Edition, 2008. ISBN 978-80-8078-198-9.
WEINSTEIN, Norman. Learning Styles. Salem Press Encyclopedia [online]. 2017, s. 1-3 [cit. 2019-01-08].
Dostupné z: http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=ers&AN=89164303&site=eds-live&authtype=shib&custid=s7108593