Bakalářská práce se zabývá sestavením souboru didaktických her ve výuce matematiky a využitím v praxi. Teoretická část je věnována charakteristice jedince s LMR a s PAS, didaktickým metodám v hodinách matematiky, didaktickým hrám a didaktickým pomůckám. Cílem mé bakalářské práce bylo zaměřit se na sestavení souboru didaktických her a didaktických pomůcek pro žáky s LMR a s PAS 2. stupně základních škol. Připravený
soubor aktivit ověřit přímo v praxi při výuce matematiky 2. stupně ZŠ, shromáždit žákovská řešení a na jejich rozboru demonstrovat specifika žáků s LMR a s PAS.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the compilation of a set of didactic games in teaching mathematics and the use of these games in practice. The theoretical part is devoted to the characteristics of individuals with LMR and PAS, didactic methods in mathematics lessons, didactic games and didactic aids. The aim of my bachelor thesis was to focus on building a set of didactic games and didactic aids for pupils with LMR and PAS of the 2nd level of primary schools. Preparedverify the set of activities directly in practice in teaching mathematics at the second stage of primary school, gather pupil solutions and demonstrate the specifics of pupils with LMR and PAS on their analysis.
Klíčová slova
Didaktické hry, didaktické pomůcky, matematika.
Klíčová slova v angličtině
Didactic games, didactic aids, mathematics.
Rozsah průvodní práce
46 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá sestavením souboru didaktických her ve výuce matematiky a využitím v praxi. Teoretická část je věnována charakteristice jedince s LMR a s PAS, didaktickým metodám v hodinách matematiky, didaktickým hrám a didaktickým pomůckám. Cílem mé bakalářské práce bylo zaměřit se na sestavení souboru didaktických her a didaktických pomůcek pro žáky s LMR a s PAS 2. stupně základních škol. Připravený
soubor aktivit ověřit přímo v praxi při výuce matematiky 2. stupně ZŠ, shromáždit žákovská řešení a na jejich rozboru demonstrovat specifika žáků s LMR a s PAS.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the compilation of a set of didactic games in teaching mathematics and the use of these games in practice. The theoretical part is devoted to the characteristics of individuals with LMR and PAS, didactic methods in mathematics lessons, didactic games and didactic aids. The aim of my bachelor thesis was to focus on building a set of didactic games and didactic aids for pupils with LMR and PAS of the 2nd level of primary schools. Preparedverify the set of activities directly in practice in teaching mathematics at the second stage of primary school, gather pupil solutions and demonstrate the specifics of pupils with LMR and PAS on their analysis.
Klíčová slova
Didaktické hry, didaktické pomůcky, matematika.
Klíčová slova v angličtině
Didactic games, didactic aids, mathematics.
Zásady pro vypracování
1) Úvod charakteristika osob s lehkou mentální retardací a autismem.
2) Metodika práce se žákem s PAS.
3) Strukturované učení.
4) Principy strukturovaného učení.
5) Zásady práce s dětmi s PAS.
6) Didaktické metody v hodinách matematiky.
7) Didaktické pomůcky, hry a jejich ověření v praxi.
8) Vlastní výzkumné šetření.
9) Diskuze.
10) Shrnutí a závěr.
Zásady pro vypracování
1) Úvod charakteristika osob s lehkou mentální retardací a autismem.
2) Metodika práce se žákem s PAS.
3) Strukturované učení.
4) Principy strukturovaného učení.
5) Zásady práce s dětmi s PAS.
6) Didaktické metody v hodinách matematiky.
7) Didaktické pomůcky, hry a jejich ověření v praxi.
8) Vlastní výzkumné šetření.
9) Diskuze.
10) Shrnutí a závěr.
Seznam doporučené literatury
THOROVÁ, K. Poruchy autistického spektra, Praha, s.r.o 2006, ISBN 978 80 262 0768 9
BLAŽKOVÁ, R. a kol. Poruchy učení v matematice a možnosti jejich nápravy, Brno: Paido, 2000. ISBN 80 85931 89 3.
BLAŽKOVÁ, R., MATOUŠKOVÁ, K., VAŇUROVÁ, M. Kapitoly z didaktiky matematiky (slovní úlohy, projekty), 4. vyd. Brno: Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity v Brně, 2007. ISBN 20- 210 3022 4.
VALENTA M., Psychopedie (teoretické základy a metodika) ,Praha: Parta, 2013. ISBN 978 80- 7320 187 6.
SLOWÍK, J. Speciální pedagogika, Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978 80- 247- 1733 3.
Seznam doporučené literatury
THOROVÁ, K. Poruchy autistického spektra, Praha, s.r.o 2006, ISBN 978 80 262 0768 9
BLAŽKOVÁ, R. a kol. Poruchy učení v matematice a možnosti jejich nápravy, Brno: Paido, 2000. ISBN 80 85931 89 3.
BLAŽKOVÁ, R., MATOUŠKOVÁ, K., VAŇUROVÁ, M. Kapitoly z didaktiky matematiky (slovní úlohy, projekty), 4. vyd. Brno: Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity v Brně, 2007. ISBN 20- 210 3022 4.
VALENTA M., Psychopedie (teoretické základy a metodika) ,Praha: Parta, 2013. ISBN 978 80- 7320 187 6.
SLOWÍK, J. Speciální pedagogika, Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978 80- 247- 1733 3.