Závěrečná práce se v teoretické části zabývá specifickými poruchami učení, v praktické části podává obraz výskytu specifických poruch učení a jejich nejčastějších typů u žáků Střední odborné školy v Bruntále a analýzu výsledků dotazníkového šetření mezi pedagogy na této škole. Uvedené údaje jsou porovnány s údaji zjištěnými na Střední škole služeb v Bruntále v roce 2008.
Anotace v angličtině
In its theoretical part this thesis is focused on specific learning disabilities, in the practical part it brings a picture of the occurrence of specific learning disabilities and their most frequent types at Střední odborná škola in Bruntál; it also analyses the results of a questionnaire survey among pedagogues at the school. The author compared the quoted data to the data gathered at Střední odborná škola služeb in Bruntál in 2008.
Klíčová slova
Specifické poruchy učení, specifické poruchy učení na střední škole, evidence žáků se specifickými poruchami učení, školní poradenské pracoviště
Klíčová slova v angličtině
Specific learning disabilities, specific learning disabilities at secondary school, school registration of students with specific learning disabilities, school counselling facility
Rozsah průvodní práce
52 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Závěrečná práce se v teoretické části zabývá specifickými poruchami učení, v praktické části podává obraz výskytu specifických poruch učení a jejich nejčastějších typů u žáků Střední odborné školy v Bruntále a analýzu výsledků dotazníkového šetření mezi pedagogy na této škole. Uvedené údaje jsou porovnány s údaji zjištěnými na Střední škole služeb v Bruntále v roce 2008.
Anotace v angličtině
In its theoretical part this thesis is focused on specific learning disabilities, in the practical part it brings a picture of the occurrence of specific learning disabilities and their most frequent types at Střední odborná škola in Bruntál; it also analyses the results of a questionnaire survey among pedagogues at the school. The author compared the quoted data to the data gathered at Střední odborná škola služeb in Bruntál in 2008.
Klíčová slova
Specifické poruchy učení, specifické poruchy učení na střední škole, evidence žáků se specifickými poruchami učení, školní poradenské pracoviště
Klíčová slova v angličtině
Specific learning disabilities, specific learning disabilities at secondary school, school registration of students with specific learning disabilities, school counselling facility
Zásady pro vypracování
1. Stanovení cíle práce
2. Shromažďování metodiky práce
3. Vytvoření metodiky práce
4. Zpracování práce, výsledky, diskuze
5. Průběžná konzultace s vedoucím práce
Zásady pro vypracování
1. Stanovení cíle práce
2. Shromažďování metodiky práce
3. Vytvoření metodiky práce
4. Zpracování práce, výsledky, diskuze
5. Průběžná konzultace s vedoucím práce
Seznam doporučené literatury
JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H., SOVOVÁ, H. Specifické poruchy učení na 2. stupni základních škol (použitelné i pro střední školství). Praha: D+H, 2007. 67 s. ISBN: 978-80-903579-7-6.
JURKOVIČOVÁ, D., Žáčková, H. Reedukace specifických poruch učení u dětí. Praha: Portál, 2014. 176 s. ISBN 978-80-262-0645-3.
MICHALOVÁ, Z. Specifické poruchy učení na druhém stupni ZŠ a na školách středních. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2001. 103 s. ISBN 80-7311-000-8.
PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 1998. 270 s. ISBN 80-7184-569-8.
POKORNÁ, V. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Praha: Portál, 2010. 336 s. ISBN 978-80-7367-817-3.
ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Praha: Portál, 2009. 264 s. ISBN 978-80-7367-514-1.
Seznam doporučené literatury
JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H., SOVOVÁ, H. Specifické poruchy učení na 2. stupni základních škol (použitelné i pro střední školství). Praha: D+H, 2007. 67 s. ISBN: 978-80-903579-7-6.
JURKOVIČOVÁ, D., Žáčková, H. Reedukace specifických poruch učení u dětí. Praha: Portál, 2014. 176 s. ISBN 978-80-262-0645-3.
MICHALOVÁ, Z. Specifické poruchy učení na druhém stupni ZŠ a na školách středních. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2001. 103 s. ISBN 80-7311-000-8.
PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 1998. 270 s. ISBN 80-7184-569-8.
POKORNÁ, V. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Praha: Portál, 2010. 336 s. ISBN 978-80-7367-817-3.
ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Praha: Portál, 2009. 264 s. ISBN 978-80-7367-514-1.