Diplomová práce se zabývá připraveností studentů Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci na vstup na trh práce. Cílem práce je zjistit a vyhodnotit názory studentů PdF UP jako budoucích učitelů na jejich připravenosti na trh práce, zhodnotit názory studentů PdF UP na teoretickou připravenost budoucího učitele, zhodnotit přínosy odborných pedagogických praxí studentů v navazujícím magisterském studiu pro výkon profese učitele, posoudit využitelnost zkušeností ze zahraničního studia, stáže či praxe pořádané PdF UP. Teoretická část vymezuje terminologii týkající se trhu práce, profese učitele a vzdělávání na PdF UP.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the preparedness of students the Faculty of Education Palacký University in Olomouc to enter the labor market. The point of the thesis is find out and evaluate the opinions of students the Faculty of Education Palacký University as future teachers on their preparedness for the labor market, to evaluate the opinions of students Faculty of Education Palacký University on the theoretical preparedness of the future teacher, to evaluate the benefits of professional pedagogical practices of students in the follow-up master's study for the profession of teacher, assess the usefulness of experience from foreign studies, internships or practice organized by Faculty of Education Palacký University. The theoretical part defines the terminology related to the labor market, the profession of teacher and education at the Faculty of Education Palacký University.
Klíčová slova
Připravenost, trh práce, učitel, teoretické studium, praxe, zahraniční pobyt.
Diplomová práce se zabývá připraveností studentů Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci na vstup na trh práce. Cílem práce je zjistit a vyhodnotit názory studentů PdF UP jako budoucích učitelů na jejich připravenosti na trh práce, zhodnotit názory studentů PdF UP na teoretickou připravenost budoucího učitele, zhodnotit přínosy odborných pedagogických praxí studentů v navazujícím magisterském studiu pro výkon profese učitele, posoudit využitelnost zkušeností ze zahraničního studia, stáže či praxe pořádané PdF UP. Teoretická část vymezuje terminologii týkající se trhu práce, profese učitele a vzdělávání na PdF UP.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the preparedness of students the Faculty of Education Palacký University in Olomouc to enter the labor market. The point of the thesis is find out and evaluate the opinions of students the Faculty of Education Palacký University as future teachers on their preparedness for the labor market, to evaluate the opinions of students Faculty of Education Palacký University on the theoretical preparedness of the future teacher, to evaluate the benefits of professional pedagogical practices of students in the follow-up master's study for the profession of teacher, assess the usefulness of experience from foreign studies, internships or practice organized by Faculty of Education Palacký University. The theoretical part defines the terminology related to the labor market, the profession of teacher and education at the Faculty of Education Palacký University.
Klíčová slova
Připravenost, trh práce, učitel, teoretické studium, praxe, zahraniční pobyt.
Hlavním cílem diplomové práce bude zhodnocení situace připravenosti studentů PdF UP na vstup na trh práce. Teoretická část bude zahrnovat studium odborné literatury a legislativních dokumentů souvisejících se vzděláváním, obory PdF UP, pedagogickými pracovníky. Cílem praktické části diplomové práce bude zkoumání několika dílčích oblastí, které jsou předmětem přípravy studentů Pedagogické fakulty UP na umístění na trhu práce jako pedagogický pracovník. Mezi tyto dílčí skupiny bude patřit studium na PdF UP, praxe a zahraniční studium.
Zásady pro vypracování
Hlavním cílem diplomové práce bude zhodnocení situace připravenosti studentů PdF UP na vstup na trh práce. Teoretická část bude zahrnovat studium odborné literatury a legislativních dokumentů souvisejících se vzděláváním, obory PdF UP, pedagogickými pracovníky. Cílem praktické části diplomové práce bude zkoumání několika dílčích oblastí, které jsou předmětem přípravy studentů Pedagogické fakulty UP na umístění na trhu práce jako pedagogický pracovník. Mezi tyto dílčí skupiny bude patřit studium na PdF UP, praxe a zahraniční studium.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4. Průcha, J., Walterová, E. & Mareš, J. Pedagogický slovník. Praha 2009. ISBN: 978-80-7367- 647-6. SPINKOVÁ, V. Současné proměny vzdělávání učitelů. Brno 2004. ISBN: 80-7315-081-6. Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů. ZELINKOVÁ, Anna. Motivace studentů pedagogických fakult k volbě učitelské profese: The motivation of students of faculties of education to choose the teaching profession. Aula: revue pro vysokoškolskou a vědní politiku. Praha: Centrum pro studium vysokého školství, 2014, 22(2), 3-24. ISSN 2533-4433.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4. Průcha, J., Walterová, E. & Mareš, J. Pedagogický slovník. Praha 2009. ISBN: 978-80-7367- 647-6. SPINKOVÁ, V. Současné proměny vzdělávání učitelů. Brno 2004. ISBN: 80-7315-081-6. Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů. ZELINKOVÁ, Anna. Motivace studentů pedagogických fakult k volbě učitelské profese: The motivation of students of faculties of education to choose the teaching profession. Aula: revue pro vysokoškolskou a vědní politiku. Praha: Centrum pro studium vysokého školství, 2014, 22(2), 3-24. ISSN 2533-4433.