Diplomová práce je věnována problematice specifické poruchy dyskalkulie. První část se zabývá popisem specifických poruch, dyskalkulií, jejími nejčastějšími projevy a její reedukace. Ve druhé části se nachází didaktický test s účastněným pozorováním, vlastní výzkum a jeho vyhodnocení.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the issue of specific dyscalculia disorder. The first part deals with the description of specific disorders, dyscalculia, its most frequent manifestations and her reeducation. In the second part there is a didactic test with participating observation, own research and its evaluation.
Klíčová slova
Předškolní věk, mladší školní věk, školní zralost, nástup dítěte do školy, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, specifické poruchy učení, diagnostika SPU, dyskalkulie, projevy dyskalkulie, reedukace, komunikace v matematice, didaktický test
Klíčová slova v angličtině
Pre-school age, younger school age, school maturity, starting a child to school, Framework Education Program for Basic Education, specific learning disabilities, diagnosis of SLD, dyscalculia, symptoms of dyscalculia, reeducation, communication in mathematics, didactic test
Rozsah průvodní práce
100
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je věnována problematice specifické poruchy dyskalkulie. První část se zabývá popisem specifických poruch, dyskalkulií, jejími nejčastějšími projevy a její reedukace. Ve druhé části se nachází didaktický test s účastněným pozorováním, vlastní výzkum a jeho vyhodnocení.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the issue of specific dyscalculia disorder. The first part deals with the description of specific disorders, dyscalculia, its most frequent manifestations and her reeducation. In the second part there is a didactic test with participating observation, own research and its evaluation.
Klíčová slova
Předškolní věk, mladší školní věk, školní zralost, nástup dítěte do školy, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, specifické poruchy učení, diagnostika SPU, dyskalkulie, projevy dyskalkulie, reedukace, komunikace v matematice, didaktický test
Klíčová slova v angličtině
Pre-school age, younger school age, school maturity, starting a child to school, Framework Education Program for Basic Education, specific learning disabilities, diagnosis of SLD, dyscalculia, symptoms of dyscalculia, reeducation, communication in mathematics, didactic test
Zásady pro vypracování
1. příprava teoretické části
2. shromáždění literatury a informací
3. zpracování teoretické části
4. shromáždění materiálů pro praktickou část
5. analýza dat
6. dokončení diplomové práce
Zásady pro vypracování
1. příprava teoretické části
2. shromáždění literatury a informací
3. zpracování teoretické části
4. shromáždění materiálů pro praktickou část
5. analýza dat
6. dokončení diplomové práce
Seznam doporučené literatury
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání [online]. Praha: MŠMT, 2017 [cit. 2017-12-14]. Dostupné z: http://www.msmt.cz/file/41216/.
ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení. 2. vyd. Praha: Portál, 1996. 196 s. ISBN 80-7178-096-0.
SIMON, Hendrik. Dyskalkulie : jak pomáhat dětem, které mají potíže s početními úlohami. Vyd. 1. Praha: Portál, 2006. 166 s. ISBN 80-7367-104-2.
SERFONTEIN, Gordon. Potíže dětí s učením a chováním. Vyd.1. Praha: Portál, 1999. 149 s. ISBN 80-7178-315-3.
NOVÁK, Josef. Dyskalkulie - specifické poruchy počítání: metodika rozvíjení početních dovedností s přílohou Pracovní listy. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2000, 43 s. ISBN 808580882X.
Seznam doporučené literatury
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání [online]. Praha: MŠMT, 2017 [cit. 2017-12-14]. Dostupné z: http://www.msmt.cz/file/41216/.
ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení. 2. vyd. Praha: Portál, 1996. 196 s. ISBN 80-7178-096-0.
SIMON, Hendrik. Dyskalkulie : jak pomáhat dětem, které mají potíže s početními úlohami. Vyd. 1. Praha: Portál, 2006. 166 s. ISBN 80-7367-104-2.
SERFONTEIN, Gordon. Potíže dětí s učením a chováním. Vyd.1. Praha: Portál, 1999. 149 s. ISBN 80-7178-315-3.
NOVÁK, Josef. Dyskalkulie - specifické poruchy počítání: metodika rozvíjení početních dovedností s přílohou Pracovní listy. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2000, 43 s. ISBN 808580882X.