Diplomová práce je zaměřena na analýzu a komparaci pohybové aktivity a sportovních preferencí žáků druhého stupně Základní školy Komenského 6 v Odrách. Výzkum byl prováděn v roce 2018 pomocí online dotazníkového šetření systému INDARES. Výzkumný soubor tvořilo 201 žáků druhého stupně. Získaná data byla statisticky vyhodnocena Centrem kinantropologického výzkumu v Olomouci. Úkolem bylo popsat získané hodnoty, výsledky vzájemně porovnat, nalézt statisticky významné rozdíly mezi jednotlivými skupinami respondentů. Výsledky jsou v práci znázorněny pomocí grafů a tabulek, ze kterých plynou zjištěné rozdíly v pohybové aktivitě a sportovních preferencí mezi jednotlivými skupinami. Závěry poslouží jako zpětná vazba učitelům tělesné výchovy, vedení školy a Středisku volného času v Odrách.
Annotation in English
The thesis is focused on the analysis and comparison of physical activity and sports preferences of pupils at primary school of the second degree. The research was conducted on basis of online questionnaires created in system Indares in 2018. The research goup consisted of 201 pupils. The Center for Kinanthropological Research in Olomouc evaluated the obtained data statistically. The main task was description of the obtained data, comparation of results and search of significant differences among individual groups of respondents. The results are represented by graphs and tables where is possible to find the differences in physical activity and sports preferences among the addressed groups. The outcome of the thesis is intended as feedback for teachers of physical education, school management and Leisure center in Odry.
Keywords
pohybová aktivita, sport, volný čas, IPAQ, starší školní věk, systém Indares
Keywords in English
Physical aktivity, sports, free time, IPAQ, older school age, system Indares
Length of the covering note
86 s (113 760)
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce je zaměřena na analýzu a komparaci pohybové aktivity a sportovních preferencí žáků druhého stupně Základní školy Komenského 6 v Odrách. Výzkum byl prováděn v roce 2018 pomocí online dotazníkového šetření systému INDARES. Výzkumný soubor tvořilo 201 žáků druhého stupně. Získaná data byla statisticky vyhodnocena Centrem kinantropologického výzkumu v Olomouci. Úkolem bylo popsat získané hodnoty, výsledky vzájemně porovnat, nalézt statisticky významné rozdíly mezi jednotlivými skupinami respondentů. Výsledky jsou v práci znázorněny pomocí grafů a tabulek, ze kterých plynou zjištěné rozdíly v pohybové aktivitě a sportovních preferencí mezi jednotlivými skupinami. Závěry poslouží jako zpětná vazba učitelům tělesné výchovy, vedení školy a Středisku volného času v Odrách.
Annotation in English
The thesis is focused on the analysis and comparison of physical activity and sports preferences of pupils at primary school of the second degree. The research was conducted on basis of online questionnaires created in system Indares in 2018. The research goup consisted of 201 pupils. The Center for Kinanthropological Research in Olomouc evaluated the obtained data statistically. The main task was description of the obtained data, comparation of results and search of significant differences among individual groups of respondents. The results are represented by graphs and tables where is possible to find the differences in physical activity and sports preferences among the addressed groups. The outcome of the thesis is intended as feedback for teachers of physical education, school management and Leisure center in Odry.
Keywords
pohybová aktivita, sport, volný čas, IPAQ, starší školní věk, systém Indares
Keywords in English
Physical aktivity, sports, free time, IPAQ, older school age, system Indares