Bakalářská práce se zabývá online fundraisingovými nástroji pro neziskové organizace v České republice. Teoretická část práce definuje a rozděluje neziskové organizace, specifikuje pojem fundraising, popisuje běžné fundraisingové aktivity a představuje nové online nástroje, které mohou neziskové organizace pro své financování používat. Praktická část práce si klade za cíl zjistit, které z online nástrojů neziskové organizace znají, které využívají a zda jsou pro ně tyto nástroje přínosné. Ke zjištění cílů praktické části je použita metoda kvantitativního výzkumu - dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on fundraising tools for non-profit organizations in the Czech Republic. The theoretical part defines and classifies non-profit organizations, and specifies the term 'fundraising'. It also describes common fundraising activities and presents new online tools non-profit organizations can use for the purpose of their funding. The aim of the practical part is to determine what types of online tools non-profit organizations know and use and if these are beneficial for them. Quantitative research in the form of a questionnaire was carried out for the purpose of the practical part.
Klíčová slova
neziskové organizace, financování, fundraising, online, crowdfunding, dárcovství, online nástroje
Klíčová slova v angličtině
non profit organizations, financing, fundraising, online, crowdfunding, donations, online tools
Rozsah průvodní práce
67 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá online fundraisingovými nástroji pro neziskové organizace v České republice. Teoretická část práce definuje a rozděluje neziskové organizace, specifikuje pojem fundraising, popisuje běžné fundraisingové aktivity a představuje nové online nástroje, které mohou neziskové organizace pro své financování používat. Praktická část práce si klade za cíl zjistit, které z online nástrojů neziskové organizace znají, které využívají a zda jsou pro ně tyto nástroje přínosné. Ke zjištění cílů praktické části je použita metoda kvantitativního výzkumu - dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on fundraising tools for non-profit organizations in the Czech Republic. The theoretical part defines and classifies non-profit organizations, and specifies the term 'fundraising'. It also describes common fundraising activities and presents new online tools non-profit organizations can use for the purpose of their funding. The aim of the practical part is to determine what types of online tools non-profit organizations know and use and if these are beneficial for them. Quantitative research in the form of a questionnaire was carried out for the purpose of the practical part.
Klíčová slova
neziskové organizace, financování, fundraising, online, crowdfunding, dárcovství, online nástroje
Klíčová slova v angličtině
non profit organizations, financing, fundraising, online, crowdfunding, donations, online tools
Zásady pro vypracování
- charakterizace a kategorizace neziskových organizací v České republice
- definice pojmu fundraising
- shrnutí standardních forem fundraisingu
- analýza nových forem fundraisingu
- uvedení kladů a záporů on-line forem fundraisingu
- vyhodnocení výsledků dotazníku a posouzení využívání on-line forem fundraisingu z hlediska oborů a regionů
Zásady pro vypracování
- charakterizace a kategorizace neziskových organizací v České republice
- definice pojmu fundraising
- shrnutí standardních forem fundraisingu
- analýza nových forem fundraisingu
- uvedení kladů a záporů on-line forem fundraisingu
- vyhodnocení výsledků dotazníku a posouzení využívání on-line forem fundraisingu z hlediska oborů a regionů
Seznam doporučené literatury
BOUKAL, Petr. Fundraising pro neziskové organizace. Praha: Grada, 2013. Expert. ISBN 978-80-247-4487-2.
ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. Public relations, fundraising a lobbing: pro neziskové organizace. Praha: Grada, 2012. Management. ISBN 978-80-247-4040-9.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 2011. ISBN
978-80-87500-01-9.
REKTOŘÍK, Jaroslav. Organizace neziskového sektoru: základy ekonomiky, teorie a řízení. 3., aktualiz. vyd. Praha: Ekopress, 2010. ISBN 978-80-86929-54-5.
ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. Úspěšná nezisková organizace. Praha: Grada, 2009. Management. ISBN 978-80-247-2707-3.
ŠPALEK, Jiří, Vladimír HYÁNEK a Laura FÓNADOVÁ. Na penězích záleží: české neziskové organizace v 21. století. Brno: Masarykova univerzita, 2017. ISBN 978-80-210-8430-8.
PELIKÁNOVÁ, Anna. Účetnictví, daně a financování pro nestátní neziskovky. Praha: Grada Publishing, 2016. Účetnictví a daně. ISBN 978-80-247-5699-8.
Online marketing. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4155-7.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. Dotační programy, MŠMT ČR [online]. 2013-2017. Dostupné z: http://www.msmt.cz/dotacni-programy
Seznam doporučené literatury
BOUKAL, Petr. Fundraising pro neziskové organizace. Praha: Grada, 2013. Expert. ISBN 978-80-247-4487-2.
ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. Public relations, fundraising a lobbing: pro neziskové organizace. Praha: Grada, 2012. Management. ISBN 978-80-247-4040-9.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 2011. ISBN
978-80-87500-01-9.
REKTOŘÍK, Jaroslav. Organizace neziskového sektoru: základy ekonomiky, teorie a řízení. 3., aktualiz. vyd. Praha: Ekopress, 2010. ISBN 978-80-86929-54-5.
ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. Úspěšná nezisková organizace. Praha: Grada, 2009. Management. ISBN 978-80-247-2707-3.
ŠPALEK, Jiří, Vladimír HYÁNEK a Laura FÓNADOVÁ. Na penězích záleží: české neziskové organizace v 21. století. Brno: Masarykova univerzita, 2017. ISBN 978-80-210-8430-8.
PELIKÁNOVÁ, Anna. Účetnictví, daně a financování pro nestátní neziskovky. Praha: Grada Publishing, 2016. Účetnictví a daně. ISBN 978-80-247-5699-8.
Online marketing. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4155-7.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. Dotační programy, MŠMT ČR [online]. 2013-2017. Dostupné z: http://www.msmt.cz/dotacni-programy