Tato diplomová práce je zaměřena na práci se žákem se zrakovým postižením a diagnózou ADHD. Je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části se věnuje edukaci žáka se zrakovým postižením a edukaci žáka se syndromem ADHD. Praktická část obsahuje výzkumné šetření formou dotazníku a rozhovoru týkající se vzdělávání žáka na základní škole.
Annotation in English
This diploma thesis is focused on working with a pupil with visual impairment and a diagnosis of ADHD. It is divided into two parts - the theoretical and the practical. The theoretical part is dedicated to education of pupils with visual impairment and education of pupils with ADHD syndrome. The practical part contains a research based on a form questionnaire and an iterview concerning the elementary education.
Keywords
Žák se zrakovým postižením, žák s diagnózou ADHD, zrakové postižení, syndrom ADHD, edukace žáků se zrakovým postižením, edukace žáků s diagnózou ADHD, inkluze.
Keywords in English
Pupil with visual impairment, pupil with diagnosis of ADHD, visual impairment, ADHD syndrome, education of pupils with visual impairment, education of pupils with diagnosis of ADHD, inclusion.
Length of the covering note
130 stran
Language
CZ
Annotation
Tato diplomová práce je zaměřena na práci se žákem se zrakovým postižením a diagnózou ADHD. Je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části se věnuje edukaci žáka se zrakovým postižením a edukaci žáka se syndromem ADHD. Praktická část obsahuje výzkumné šetření formou dotazníku a rozhovoru týkající se vzdělávání žáka na základní škole.
Annotation in English
This diploma thesis is focused on working with a pupil with visual impairment and a diagnosis of ADHD. It is divided into two parts - the theoretical and the practical. The theoretical part is dedicated to education of pupils with visual impairment and education of pupils with ADHD syndrome. The practical part contains a research based on a form questionnaire and an iterview concerning the elementary education.
Keywords
Žák se zrakovým postižením, žák s diagnózou ADHD, zrakové postižení, syndrom ADHD, edukace žáků se zrakovým postižením, edukace žáků s diagnózou ADHD, inkluze.
Keywords in English
Pupil with visual impairment, pupil with diagnosis of ADHD, visual impairment, ADHD syndrome, education of pupils with visual impairment, education of pupils with diagnosis of ADHD, inclusion.
Research Plan
Zásady pro vypracování:
1. Konzultace s vedoucím práce.
2. Vypracování osnovy práce.
3. Sběr dat a vhodné literatury komparace zdrojů.
4. Samotné vypracování DP
a) sepsání teoretické části práce, ve které se autorka zaměří na témata ADHD, žák se zrakovým postižením, atp.
b) vytvoření praktické části práce
5. Stanovení závěrů práce.
Research Plan
Zásady pro vypracování:
1. Konzultace s vedoucím práce.
2. Vypracování osnovy práce.
3. Sběr dat a vhodné literatury komparace zdrojů.
4. Samotné vypracování DP
a) sepsání teoretické části práce, ve které se autorka zaměří na témata ADHD, žák se zrakovým postižením, atp.
b) vytvoření praktické části práce
5. Stanovení závěrů práce.
Recommended resources
Seznam doporučené literatury a zdrojů:
JANDERKOVÁ, Dita et al. SPU a ADHD. Praha: Raabe, [2016], ?2016. 144 stran. Dobrá škola. Žák s SVP; 3. ISBN 978-80-7496-215-8.
JUCOVIČOVÁ, Drahomíra a ŽÁČKOVÁ, Hana. Jak se učit s dítětem se specifickou poruchou učení a s poruchou pozornosti?: určeno žákům a studentům se specifickými poruchami učení a s poruchou pozornosti a jejich rodičům a učitelům. Vydání první. Praha: Jucovičová Drahomíra PaedDr. - nakladatelství D + H, 2015. 164 stran. ISBN 978-80-87295-18-2.
RÖDEROVÁ, Petra. Edukace osob se zrakovým postižením v osobnostním pojetí. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2015. 203 stran. ISBN 978-80-210-8091-1.
ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta. Hyperaktivita nebo hypoaktivita - výchovný problém?: (edukační přístupy u poruch aktivity). Prvé vydanie. Bratislava: Wolters Kluwer, 2016. 197 stran. ISBN 978-80-8168-348-0.
Recommended resources
Seznam doporučené literatury a zdrojů:
JANDERKOVÁ, Dita et al. SPU a ADHD. Praha: Raabe, [2016], ?2016. 144 stran. Dobrá škola. Žák s SVP; 3. ISBN 978-80-7496-215-8.
JUCOVIČOVÁ, Drahomíra a ŽÁČKOVÁ, Hana. Jak se učit s dítětem se specifickou poruchou učení a s poruchou pozornosti?: určeno žákům a studentům se specifickými poruchami učení a s poruchou pozornosti a jejich rodičům a učitelům. Vydání první. Praha: Jucovičová Drahomíra PaedDr. - nakladatelství D + H, 2015. 164 stran. ISBN 978-80-87295-18-2.
RÖDEROVÁ, Petra. Edukace osob se zrakovým postižením v osobnostním pojetí. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2015. 203 stran. ISBN 978-80-210-8091-1.
ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta. Hyperaktivita nebo hypoaktivita - výchovný problém?: (edukační přístupy u poruch aktivity). Prvé vydanie. Bratislava: Wolters Kluwer, 2016. 197 stran. ISBN 978-80-8168-348-0.