Tato diplomová práce je zaměřena na hledání souvislostí mezi faktory školou a rodinou v ovlivnění vztahu dětí mladšího školního věku ke kulturně historickému dědictví. Teoretická část pojednává o kulturně historickém dědictví, psychologickém a motorickém vývoji dítěte mladšího školního věku, jeho schopnostech, dovednostech a předpokladech pro pochopení kulturně historického dědictví a faktorech, které dítě ovlivňují. V rámci empirické části byl pro výzkum použit nestandardizovaný dotazník vytvořený výzkumníkem a byl určen pro rodiny s dětmi mladšího školního věku ve školách města Olomouce a Litovle, a které navštívily v roce 2018 hrad Bouzov. Empirická část práce také zahrnuje výsledky výzkumu a jejich interpretaci.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on finding the link between school and family factors in influencing the relationship between children of the younger school age and the cultural historical heritage. The theoretical part discusses the cultural historical heritage, psychological and motor development of the child of younger school age, his abilities, skills, assumptions for understanding the cultural historical heritage and factors influencing the child. In the framework of the empirical part was the research used a non-standardised questionnaire created by the researcher and was designed for families with children of primary school age in the schools of the Olomouc and Litovel cities, and those who were visited the Bouzov castle in 2018. The Empirical part of the work also includes research results and their interpretation.
Klíčová slova
Primární vzdělávání, kulturně historické dědictví, památková péče, vztah ke kulturně historickému dědictví, rodina, škola, principy vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
Primary education, cultural heritage, monument care, relation of cultural historical heritage, family, school, principles of education
Rozsah průvodní práce
82 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce je zaměřena na hledání souvislostí mezi faktory školou a rodinou v ovlivnění vztahu dětí mladšího školního věku ke kulturně historickému dědictví. Teoretická část pojednává o kulturně historickém dědictví, psychologickém a motorickém vývoji dítěte mladšího školního věku, jeho schopnostech, dovednostech a předpokladech pro pochopení kulturně historického dědictví a faktorech, které dítě ovlivňují. V rámci empirické části byl pro výzkum použit nestandardizovaný dotazník vytvořený výzkumníkem a byl určen pro rodiny s dětmi mladšího školního věku ve školách města Olomouce a Litovle, a které navštívily v roce 2018 hrad Bouzov. Empirická část práce také zahrnuje výsledky výzkumu a jejich interpretaci.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on finding the link between school and family factors in influencing the relationship between children of the younger school age and the cultural historical heritage. The theoretical part discusses the cultural historical heritage, psychological and motor development of the child of younger school age, his abilities, skills, assumptions for understanding the cultural historical heritage and factors influencing the child. In the framework of the empirical part was the research used a non-standardised questionnaire created by the researcher and was designed for families with children of primary school age in the schools of the Olomouc and Litovel cities, and those who were visited the Bouzov castle in 2018. The Empirical part of the work also includes research results and their interpretation.
Klíčová slova
Primární vzdělávání, kulturně historické dědictví, památková péče, vztah ke kulturně historickému dědictví, rodina, škola, principy vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
Primary education, cultural heritage, monument care, relation of cultural historical heritage, family, school, principles of education
Zásady pro vypracování
- Kulturní historické dědictví v rámci RVP ZV
- Faktory ovlivňující vztah ke kulturnímu historickému dědictví
- charakteristika dítěte mladšího školního věku v kontextu národního kulturního dědictví
- výzkum
Zásady pro vypracování
- Kulturní historické dědictví v rámci RVP ZV
- Faktory ovlivňující vztah ke kulturnímu historickému dědictví
- charakteristika dítěte mladšího školního věku v kontextu národního kulturního dědictví
- výzkum
Seznam doporučené literatury
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Národní ústav pro vzdělávání [online]. Praha, 2017 [cit. 2017-11-23]. Dostupné z: http://www.nuv.cz/uploads/RVP_ZV_2017_verze_cerven.pdf
ŠOBÁŇOVÁ, Petra et al. Vzdělávací obsah v muzejní edukaci. Olomouc: Univerzita
Palackého v Olomouci, 2015. 221 s. ISBN 978-80-244-4625-7.
ŠIMÍČKOVÁ-ČÍŽKOVÁ, Jitka. Přehled vývojové psychologie. 3., upr. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010. ISBN 978-80-244-2433-0.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1369-4.
Seznam doporučené literatury
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Národní ústav pro vzdělávání [online]. Praha, 2017 [cit. 2017-11-23]. Dostupné z: http://www.nuv.cz/uploads/RVP_ZV_2017_verze_cerven.pdf
ŠOBÁŇOVÁ, Petra et al. Vzdělávací obsah v muzejní edukaci. Olomouc: Univerzita
Palackého v Olomouci, 2015. 221 s. ISBN 978-80-244-4625-7.
ŠIMÍČKOVÁ-ČÍŽKOVÁ, Jitka. Přehled vývojové psychologie. 3., upr. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010. ISBN 978-80-244-2433-0.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1369-4.