Hlavním tématem diplomové práce je Montessori pedagogika v předškolním vzdělávání. Cílem je zjistit, jestli se vybrané principy Montessori pedagogiky objevují v Montessori mateřských školách a jestli se náhodou neobjevují i v běžných mateřských školách.
Anotace v angličtině
The main topic of the thesis is Montessori Method of preschool education. The main objective is to identify the chosen Montessori principles in Montessori kindergartens and if they could be observed in traditional kindergartens, too.
Hlavním tématem diplomové práce je Montessori pedagogika v předškolním vzdělávání. Cílem je zjistit, jestli se vybrané principy Montessori pedagogiky objevují v Montessori mateřských školách a jestli se náhodou neobjevují i v běžných mateřských školách.
Anotace v angličtině
The main topic of the thesis is Montessori Method of preschool education. The main objective is to identify the chosen Montessori principles in Montessori kindergartens and if they could be observed in traditional kindergartens, too.
1. ČAČKA, Otto. Psychologie duševního vývoje dětí a dospívajících s faktory optimalizace. Masarykova univerzita, Brno 2000. ISBN 80-7239-060-0
2. LANGMEIER, Josef - KREJČÍŘOVÁ, Dana. 3. vydání. Vývojová psychologie Praha: Gradapublishing, 1998. ISBN 80-7169-195-X.4
3. MATĚJČEK, Zdeněk. Prvních 6 let ve vývoji a výchově dítěte. 1. vydání. Praha: GradaPublishing, a.s. 2005. ISBN 80-247-0870-1
4. MONTESSORI, Maria. Absorbující mysl: Vývoj a výchova dítěte od narození do šesti let.
(198 s.) Praha: Nakladatelství světových pedagogických směrů. ISBN: 80-86 189-02-3
5. MONTESSORI, Maria. Objevování dítěte Praha: Nakladatelství světových pedagogických směrů.
6. MONTESSORI, Maria. Od dětství k dospívání. 2. vydání. Praha: Triton, 2011 ISBN: 978-80-7387-478-0
7. MONTESSORI, Maria. Tajuplné dětství. 2. vydání. Praha: Triton, 2012 ISBN: 978-80-7387-382-0
8. SKALKOVÁ, Jarmila a kolektiv. Úvod do metodologie a metod pedagogického výzkumu. Státní pedagogické nakladatelství, n. p., 1983
9. VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie 1. díl. 1. vydání. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-8
10. ZELINKOVÁ, Olga. Pomoz mi, abych to dokázal: pedagogika Marie Montessoriové a její metody dnes. (1. vyd., 107 s.) Praha: Portál
Seznam doporučené literatury
1. ČAČKA, Otto. Psychologie duševního vývoje dětí a dospívajících s faktory optimalizace. Masarykova univerzita, Brno 2000. ISBN 80-7239-060-0
2. LANGMEIER, Josef - KREJČÍŘOVÁ, Dana. 3. vydání. Vývojová psychologie Praha: Gradapublishing, 1998. ISBN 80-7169-195-X.4
3. MATĚJČEK, Zdeněk. Prvních 6 let ve vývoji a výchově dítěte. 1. vydání. Praha: GradaPublishing, a.s. 2005. ISBN 80-247-0870-1
4. MONTESSORI, Maria. Absorbující mysl: Vývoj a výchova dítěte od narození do šesti let.
(198 s.) Praha: Nakladatelství světových pedagogických směrů. ISBN: 80-86 189-02-3
5. MONTESSORI, Maria. Objevování dítěte Praha: Nakladatelství světových pedagogických směrů.
6. MONTESSORI, Maria. Od dětství k dospívání. 2. vydání. Praha: Triton, 2011 ISBN: 978-80-7387-478-0
7. MONTESSORI, Maria. Tajuplné dětství. 2. vydání. Praha: Triton, 2012 ISBN: 978-80-7387-382-0
8. SKALKOVÁ, Jarmila a kolektiv. Úvod do metodologie a metod pedagogického výzkumu. Státní pedagogické nakladatelství, n. p., 1983
9. VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie 1. díl. 1. vydání. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-8
10. ZELINKOVÁ, Olga. Pomoz mi, abych to dokázal: pedagogika Marie Montessoriové a její metody dnes. (1. vyd., 107 s.) Praha: Portál