Bakalářská práce se zabývá problematikou individuálního vzdělávacího plánu a jeho využitím v praxi. Cílem práce je zjistit rozsah využití, prospěšnost a účinnost individuálního vzdělávacího plánu při vzdělávání dětí v mateřských školách. Teoretická část se zaměřuje na osobnost dítěte předškolního věku, charakterizuje předškolní vzdělávání, pedagogickou diagnostiku a školská poradenská zařízení. Další kapitoly se zabývají problematikou žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a podpůrných opatření včetně plánu pedagogické podpory a individuálního vzdělávacího plánu. Praktická část obsahuje vyhodnocení dat z vlastního výzkumu týkající se využití individuálního vzdělávacího plánu v praxi, názorů pedagogů na jeho účinnost a prospěšnost včetně uvedení všech pozitiv a negativ. Pro potřeby výzkumu bylo využito dotazníkového šetření u pedagogických pracovníků.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the problems of an indiviudal educational plan and its application in practise. The aim of the paper is to find out the extent od utilization, usefulness and the effectiveness of the individual educational plan by the education of children in nursery schools. The theoretical part focuses on the personality of pre-school child age, it chracterizes the preschool educational, pedagogical diagnostics and school counselling facilities. The next chapters cover with the problems of pupils with the special educational needs and supportive measures, including a plan of pedagogical support and an individual educational plan. The practical part incorporates the evaluation of the data from own personal research, concerning the usage od individual educational plan in practise, the opinions of educators on its effectiveness and benefit, including the presentation of all positives and negatives. For needs of research, there was used an investigating questionnaire for the pedagogical workers.
Klíčová slova
Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami, podpůrná opatření, individuální vzdělávací plán, předškolní vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
Child vwith the special educational needs, supportive measures, idnividual educational plan, preschool educational
Rozsah průvodní práce
59
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou individuálního vzdělávacího plánu a jeho využitím v praxi. Cílem práce je zjistit rozsah využití, prospěšnost a účinnost individuálního vzdělávacího plánu při vzdělávání dětí v mateřských školách. Teoretická část se zaměřuje na osobnost dítěte předškolního věku, charakterizuje předškolní vzdělávání, pedagogickou diagnostiku a školská poradenská zařízení. Další kapitoly se zabývají problematikou žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a podpůrných opatření včetně plánu pedagogické podpory a individuálního vzdělávacího plánu. Praktická část obsahuje vyhodnocení dat z vlastního výzkumu týkající se využití individuálního vzdělávacího plánu v praxi, názorů pedagogů na jeho účinnost a prospěšnost včetně uvedení všech pozitiv a negativ. Pro potřeby výzkumu bylo využito dotazníkového šetření u pedagogických pracovníků.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the problems of an indiviudal educational plan and its application in practise. The aim of the paper is to find out the extent od utilization, usefulness and the effectiveness of the individual educational plan by the education of children in nursery schools. The theoretical part focuses on the personality of pre-school child age, it chracterizes the preschool educational, pedagogical diagnostics and school counselling facilities. The next chapters cover with the problems of pupils with the special educational needs and supportive measures, including a plan of pedagogical support and an individual educational plan. The practical part incorporates the evaluation of the data from own personal research, concerning the usage od individual educational plan in practise, the opinions of educators on its effectiveness and benefit, including the presentation of all positives and negatives. For needs of research, there was used an investigating questionnaire for the pedagogical workers.
Klíčová slova
Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami, podpůrná opatření, individuální vzdělávací plán, předškolní vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
Child vwith the special educational needs, supportive measures, idnividual educational plan, preschool educational
Zásady pro vypracování
- studium a zpracování teoretické části práce
- zpracování výzkumu
- interpretace výsledků výzkumu a doporučení
- aplikace závěrů
- konzultace s vedoucí a garantkou práce
Zásady pro vypracování
- studium a zpracování teoretické části práce
- zpracování výzkumu
- interpretace výsledků výzkumu a doporučení
- aplikace závěrů
- konzultace s vedoucí a garantkou práce
Seznam doporučené literatury
Matějček, Z. Prvních 6 let ve vývoji a výchově dítěte : normy vývoje a vývojové milníky z pohledu psychologa : základní duševní potřeby dítěte : dítě a lidský svět.Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 978-80-247-0870-6.
Hartl, P., Hartlová H. Psychologický slovník. Praha : Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0873-0
Koťátková S. Dítě a mateřská škola. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1568-1
Mareš J. Pedagogická psychologie. Praha : Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0174-8
Pipeková J. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno : Paido, 2006 ISBN 80-7315-120-0
Seznam doporučené literatury
Matějček, Z. Prvních 6 let ve vývoji a výchově dítěte : normy vývoje a vývojové milníky z pohledu psychologa : základní duševní potřeby dítěte : dítě a lidský svět.Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 978-80-247-0870-6.
Hartl, P., Hartlová H. Psychologický slovník. Praha : Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0873-0
Koťátková S. Dítě a mateřská škola. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1568-1
Mareš J. Pedagogická psychologie. Praha : Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0174-8
Pipeková J. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno : Paido, 2006 ISBN 80-7315-120-0