Bakalářská práce s názvem "Inscenace Michaela Taranta v Moravském divadle Olomouc v letech 2010-2016" se zaměřuje na režie Michaela Taranta, vzniklé ve vymezeném období v Moravském divadle Olomouc, a na základě analýz dvou inscenací, Na miskách vah Rolanda Harwooda (2010) a Bouře Williama Shakespeara (2016), na vysledování a určení typických režijních postupů a prostředků. Cílem bylo na základě těchto dvou analýz charakterizovat Tarantův režijní styl a v následné komparaci režijních postupů při realizaci obou inscenací dojít k zjištění, zda se ve vymezeném období nějakým způsobem proměnily režisérovy inscenační postupy.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis entitled "The production of Michael Tarant in the Moravian Theater Olomouc" in the years 2010-2016" focuses on the direction of Michael Tarant, created during the limited period in the Moravian Theater Olomouc, and on the basis of analyzes of two productions, Taking Sides by Roland Harwood (2010) and The Tempest by William Shakespeare's (2016), to trace and identify typical directorial practices and resources. Based on these two analyzes, the aim was to characterize Tarant's directorial style and to find out in the subsequent comparison of directing procedures in the realization of both productions whether the director's staging procedures had changed in some way.
Klíčová slova
Michael Tarant, Moravské divadlo Olomouc, Ronald Harwood, Na miskách vah, William Shakespeare, Bouře, režijní styl
Klíčová slova v angličtině
Michael Tarant, Moravian Theater in Olomouc, Ronald Harwood, Taking Sides, William Shakespeare, The Tempest, directorial style
Rozsah průvodní práce
75 s. (103 833 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce s názvem "Inscenace Michaela Taranta v Moravském divadle Olomouc v letech 2010-2016" se zaměřuje na režie Michaela Taranta, vzniklé ve vymezeném období v Moravském divadle Olomouc, a na základě analýz dvou inscenací, Na miskách vah Rolanda Harwooda (2010) a Bouře Williama Shakespeara (2016), na vysledování a určení typických režijních postupů a prostředků. Cílem bylo na základě těchto dvou analýz charakterizovat Tarantův režijní styl a v následné komparaci režijních postupů při realizaci obou inscenací dojít k zjištění, zda se ve vymezeném období nějakým způsobem proměnily režisérovy inscenační postupy.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis entitled "The production of Michael Tarant in the Moravian Theater Olomouc" in the years 2010-2016" focuses on the direction of Michael Tarant, created during the limited period in the Moravian Theater Olomouc, and on the basis of analyzes of two productions, Taking Sides by Roland Harwood (2010) and The Tempest by William Shakespeare's (2016), to trace and identify typical directorial practices and resources. Based on these two analyzes, the aim was to characterize Tarant's directorial style and to find out in the subsequent comparison of directing procedures in the realization of both productions whether the director's staging procedures had changed in some way.
Klíčová slova
Michael Tarant, Moravské divadlo Olomouc, Ronald Harwood, Na miskách vah, William Shakespeare, Bouře, režijní styl
Klíčová slova v angličtině
Michael Tarant, Moravian Theater in Olomouc, Ronald Harwood, Taking Sides, William Shakespeare, The Tempest, directorial style
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zaměří na režie Michaela Taranta v době jeho působení v Moravském divadle Olomouc v divadelních sezonách 2010/2011-2015/2016, konkrétně na první uvedenou inscenaci Na miskách vah Ronalda Harwooda (2010), a poslední inscenaci Bouře Williama Shakespeara (2016) jejíž premiérou zakončil Tarant šestileté působení na pozici šéfa olomoucké činohry. Cílem práce je na základě analýzy obou inscenací vysledovat a určit typické režijní postupy a prostředky a charakterizovat Tarantův režijní styl. Současně se autorka pokusí určit na základě komparace režijních postupů obou inscenací proměny režisérovy inscenační práce během jeho působení v Moravském divadle v daném období. Autorka bude čerpat z odborné literatury a pramenů, z autopsie, záznamů inscenací i kritických ohlasů a reflexí. V poznámkovém aparátu a soupise literatury a pramenů autorka využije normu ČSN ISO 690-2 (2011). Práce bude obsahovat obrazovou přílohu.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zaměří na režie Michaela Taranta v době jeho působení v Moravském divadle Olomouc v divadelních sezonách 2010/2011-2015/2016, konkrétně na první uvedenou inscenaci Na miskách vah Ronalda Harwooda (2010), a poslední inscenaci Bouře Williama Shakespeara (2016) jejíž premiérou zakončil Tarant šestileté působení na pozici šéfa olomoucké činohry. Cílem práce je na základě analýzy obou inscenací vysledovat a určit typické režijní postupy a prostředky a charakterizovat Tarantův režijní styl. Současně se autorka pokusí určit na základě komparace režijních postupů obou inscenací proměny režisérovy inscenační práce během jeho působení v Moravském divadle v daném období. Autorka bude čerpat z odborné literatury a pramenů, z autopsie, záznamů inscenací i kritických ohlasů a reflexí. V poznámkovém aparátu a soupise literatury a pramenů autorka využije normu ČSN ISO 690-2 (2011). Práce bude obsahovat obrazovou přílohu.
Seznam doporučené literatury
LEHMANN, Hans-Thies. Postdramatické divadlo. Bratislava: Divadelní ústav, 2007. Svetové divadlo. ISBN 978-80-88987-81-9.
PAVIS, Patrice. Divadelní slovník: [slovník divadelních pojmů]. Praha: Divadelní ústav, 2003. ISBN 80-7008-157-0.
PAVLOVSKÝ, Petr, ed. Základní pojmy divadla: teatrologický slovník. Praha: Libri, 2004. ISBN 80-7258-171-6.
VOSTRÝ, Jaroslav. Režie je umění. Akademie múzických umění, 2009. ISBN 978-80-7331-148-3.
Prameny: Divadelní noviny
Seznam doporučené literatury
LEHMANN, Hans-Thies. Postdramatické divadlo. Bratislava: Divadelní ústav, 2007. Svetové divadlo. ISBN 978-80-88987-81-9.
PAVIS, Patrice. Divadelní slovník: [slovník divadelních pojmů]. Praha: Divadelní ústav, 2003. ISBN 80-7008-157-0.
PAVLOVSKÝ, Petr, ed. Základní pojmy divadla: teatrologický slovník. Praha: Libri, 2004. ISBN 80-7258-171-6.
VOSTRÝ, Jaroslav. Režie je umění. Akademie múzických umění, 2009. ISBN 978-80-7331-148-3.
Prameny: Divadelní noviny
Přílohy volně vložené
1 disketa
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomantka představila téma práce, cíl i závěry. Prokázala velmi dobrou orientaci v odborném kontextu, formulovala jasně a s jistotou své argumenty v diskusi.
Práce byla zkontrolována v programu Theses.cz a nebyla nalezena významná shoda s necitovaným textem.
Hlasování komise 3-0-0-