Bakalářská práce zkoumá sebehodnocení pohybové gramotnosti a vnímanou osobní účinnost (self - efficacy) u dětí ve věku od 11 do 15 let na Základní škole v Kloboukách u Brna. Hlavním cílem výzkumné části je analýza sebehodnocení žáků v oblasti pohybových aktivit a jejich vnímané osobní účinnosti obecně a specificky v pohybových aktivitách. Výzkum byl proveden metodou dotazníkového šetření. K výzkumu byla užita česká verze standardizovaného dotazníků Sebehodnocení pohybové gramotnosti (PLAYself), Dotazník obecné vlastní efektivity (DOVE) a Dotazník vlastní efektivity pro oblast pohybových aktivit (DOPA). Výzkumu se celkem zúčastnilo 45 dětí. Z výsledků výzkumu vyplývá, že sebehodnocení pohybové gramotnosti i vnímaná osobní účinnost jsou u těchto žáků na dobré úrovni.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is examining the self-evaluation of the physical literacy and consciousness of self-efficacy within children in the age bracket 11-15 years from the secondary school in Klobouky u Brna. The main object of the examination part is the analysis of self-evaluation of students in physical activities and their perceptiveness of solving problem. Research was done with the method of a questionnaires in Czech language Physical Literacy Assessment for Youth, General self-efficacy scale and Physical Exercise Self- Efficacy Scale. Total of 45 children participated and the research results were mostly positive. The results of the research show that the self-evaluation of physical literacy and self-efficacy are positive for these students.
Klíčová slova
starší školní věk, pubescence, pohybová gramotnost, sebesystém, self-efficacy
Bakalářská práce zkoumá sebehodnocení pohybové gramotnosti a vnímanou osobní účinnost (self - efficacy) u dětí ve věku od 11 do 15 let na Základní škole v Kloboukách u Brna. Hlavním cílem výzkumné části je analýza sebehodnocení žáků v oblasti pohybových aktivit a jejich vnímané osobní účinnosti obecně a specificky v pohybových aktivitách. Výzkum byl proveden metodou dotazníkového šetření. K výzkumu byla užita česká verze standardizovaného dotazníků Sebehodnocení pohybové gramotnosti (PLAYself), Dotazník obecné vlastní efektivity (DOVE) a Dotazník vlastní efektivity pro oblast pohybových aktivit (DOPA). Výzkumu se celkem zúčastnilo 45 dětí. Z výsledků výzkumu vyplývá, že sebehodnocení pohybové gramotnosti i vnímaná osobní účinnost jsou u těchto žáků na dobré úrovni.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is examining the self-evaluation of the physical literacy and consciousness of self-efficacy within children in the age bracket 11-15 years from the secondary school in Klobouky u Brna. The main object of the examination part is the analysis of self-evaluation of students in physical activities and their perceptiveness of solving problem. Research was done with the method of a questionnaires in Czech language Physical Literacy Assessment for Youth, General self-efficacy scale and Physical Exercise Self- Efficacy Scale. Total of 45 children participated and the research results were mostly positive. The results of the research show that the self-evaluation of physical literacy and self-efficacy are positive for these students.
Klíčová slova
starší školní věk, pubescence, pohybová gramotnost, sebesystém, self-efficacy
1. Studium dostupné literatury k dané problematice
2. Organizace výzkumného šetření a sběr dat
3. Zpracování dat a interpretace
4. Vyvození výzkumných závěrů a doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
1. Studium dostupné literatury k dané problematice
2. Organizace výzkumného šetření a sběr dat
3. Zpracování dat a interpretace
4. Vyvození výzkumných závěrů a doporučení pro praxi