- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Tématem práce je role televizního vysílání v životě současných dětí v souvislosti s rozvojem nových médií a technologií, a to s ohledem na mediálně výchovné působení ze strany rodičů.
Hlavní téma v angličtině
The theme of the thesis is the role of television broadcasting in the life of children in context with the development of new media and technologies, with respect to media-educationally parenting.
Název dle studenta
Role televizního vysílání v životě dětí v souvislosti s rozvojem nových médií
Název dle studenta v angličtině
The role of television broadcasting in children's lives in connection with the development of new media
Tato bakalářská práce Role televizního vysílání v životě dětí v souvislosti s rozvojem nových médií se zabývá konzumací médií dětmi ve věku od 8 do 13 let. Bakalářská práce si pokládá za cíl zjistit, jakou roli zaujímá v životě dětí televizní vysílání, a zda je rozdílná od role nových médií. Je rozdělena do dvou hlavních částí. První, teoretická, vychází z odborné literatury, která se tomuto tématu věnuje. První kapitola je věnována vysvětlení základních pojmů, které jsou pro celou práci stěžejní. Hlavní částí je kvalitativní výzkum, který je založen na rozhovorech s vybranou skupinou dětí a jejich rodiči.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis The role of television broadcasting in children's lives in connection with the development of new media is interested in consuming media by children between the ages of 8 and 13. The bachelor thesis is trying to find out what role plays television broadcasting in children's life, and whether it differs from the role of new media. It is divided into two main parts. The first, theoretical, is based on the literature that study this topic. The first chapter is devoted to explaining the basic concepts that are key to the work. The main part is qualitative research, which is based on interviews with a selected group of children and their parents.
Klíčová slova
Média, nová média, televize, děti
Klíčová slova v angličtině
Media, New media, Television, Children
Rozsah průvodní práce
50 s. (84 162 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce Role televizního vysílání v životě dětí v souvislosti s rozvojem nových médií se zabývá konzumací médií dětmi ve věku od 8 do 13 let. Bakalářská práce si pokládá za cíl zjistit, jakou roli zaujímá v životě dětí televizní vysílání, a zda je rozdílná od role nových médií. Je rozdělena do dvou hlavních částí. První, teoretická, vychází z odborné literatury, která se tomuto tématu věnuje. První kapitola je věnována vysvětlení základních pojmů, které jsou pro celou práci stěžejní. Hlavní částí je kvalitativní výzkum, který je založen na rozhovorech s vybranou skupinou dětí a jejich rodiči.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis The role of television broadcasting in children's lives in connection with the development of new media is interested in consuming media by children between the ages of 8 and 13. The bachelor thesis is trying to find out what role plays television broadcasting in children's life, and whether it differs from the role of new media. It is divided into two main parts. The first, theoretical, is based on the literature that study this topic. The first chapter is devoted to explaining the basic concepts that are key to the work. The main part is qualitative research, which is based on interviews with a selected group of children and their parents.
Klíčová slova
Média, nová média, televize, děti
Klíčová slova v angličtině
Media, New media, Television, Children
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce bude zodpovědět základní výzkumnou otázku, jakou roli v životě dětí ve věku od 8 do 13 let zaujímá televizní vysílání. Tato výzkumná otázka bude dána do souvislosti s využíváním nových médií, tedy bude zodpovězena mimo jiné otázka, zda se ve srovnání s výzkumy z 80. a 90. let proměnila konzumace televize ze strany dětí a jak a také zda tato změna souvisí s novými médii a jak. V této souvislosti bude třeba zabývat se rodiči, jejich přístupem k využívání médií dětmi a zabývat se také jejich užíváním televize v dětství, které bude účinným srovnávacím nástrojem.
Zásadní přitom bude preference jednotlivých médií, forma jejich užívání, které obsahy děti preferují a proč, častost užívání, okolnosti výběru a užití média a případná rodičovská výchovná intervence do užívání televize či nových médií.
Práce by měla být přínosem také ve srovnání s výzkumy z dob, kdy byla televize dominantním médiem, tedy od cca 70. let 20. století a kdy se na výzkum televizního publika soustřeďuje značná část provedených výzkumů.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce bude zodpovědět základní výzkumnou otázku, jakou roli v životě dětí ve věku od 8 do 13 let zaujímá televizní vysílání. Tato výzkumná otázka bude dána do souvislosti s využíváním nových médií, tedy bude zodpovězena mimo jiné otázka, zda se ve srovnání s výzkumy z 80. a 90. let proměnila konzumace televize ze strany dětí a jak a také zda tato změna souvisí s novými médii a jak. V této souvislosti bude třeba zabývat se rodiči, jejich přístupem k využívání médií dětmi a zabývat se také jejich užíváním televize v dětství, které bude účinným srovnávacím nástrojem.
Zásadní přitom bude preference jednotlivých médií, forma jejich užívání, které obsahy děti preferují a proč, častost užívání, okolnosti výběru a užití média a případná rodičovská výchovná intervence do užívání televize či nových médií.
Práce by měla být přínosem také ve srovnání s výzkumy z dob, kdy byla televize dominantním médiem, tedy od cca 70. let 20. století a kdy se na výzkum televizního publika soustřeďuje značná část provedených výzkumů.
Seznam doporučené literatury
- HENDL, Jan. 2005. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál. ISBN 80-7367-040-2.
- STRAUSS, Anselm. CORBINOVÁ, Juliet. 1999. Základy kvalitativního výzkumu. Boskovice: Albert. ISBN 80-858-3460-X.
- ŠEĎOVÁ, Klára. 2007. Děti a rodiče před televizí: rodinná socializace dětského televizního diváctví. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-149-2.
- LIVINGSTONE, Sonia. 2009. Children and the Internet. Cambridge: Polity Press.
- SLOBODA, Zdeněk. 2013. Mediální výchova v rodině: postoje, nástroje, výzvy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-4496-3.
- RUE, V. M. 1974. "Television and the Family: The Question of Control." In: The Family Coordinator, roč. 2, č. 1. Pp. 73-81.
- EU Kids Online. 2010. Lse.ac.uk (online). Dostupné z: http://www.lse.ac.uk/media@lse/research/EUKidsOnline/Home.aspx [cit. 26. 3. 2017]
Seznam doporučené literatury
- HENDL, Jan. 2005. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál. ISBN 80-7367-040-2.
- STRAUSS, Anselm. CORBINOVÁ, Juliet. 1999. Základy kvalitativního výzkumu. Boskovice: Albert. ISBN 80-858-3460-X.
- ŠEĎOVÁ, Klára. 2007. Děti a rodiče před televizí: rodinná socializace dětského televizního diváctví. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-149-2.
- LIVINGSTONE, Sonia. 2009. Children and the Internet. Cambridge: Polity Press.
- SLOBODA, Zdeněk. 2013. Mediální výchova v rodině: postoje, nástroje, výzvy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-4496-3.
- RUE, V. M. 1974. "Television and the Family: The Question of Control." In: The Family Coordinator, roč. 2, č. 1. Pp. 73-81.
- EU Kids Online. 2010. Lse.ac.uk (online). Dostupné z: http://www.lse.ac.uk/media@lse/research/EUKidsOnline/Home.aspx [cit. 26. 3. 2017]
Přílohy volně vložené
1 CD-ROM
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka reagovala uspokojivě na otázky z posudků a od komise.