Tato bakalářská práce se věnuje nejstaršímu a největšímu festivalu zaměřenému na tvorbu Williama Shakespeara u nás, Letní shakespearovské slavnosti. Detailněji se zaměřuji na rozbor ostravské části tohoto festivalu. Zpočátku se soustředím na historii festivalu v České republice a samostatně i v Ostravě. Dozvíme se zde také, zda jsou festivaly s prioritním tématem spisovatele Williama Shakespeara výjimkou, anebo fungují i jinde ve světě. Následně rozebírám produkci festivalu, v této části práce se věnuji propojení pražské centrály s ostravskou pobočkou. Zaměřuji se na specifika této franšízy, část je také věnována marketingu a organizační struktuře festivalu, což jsou samozřejmě významné součásti celého projektu. Nesměla jsem opomenout ani rozpočet, jehož analýzu jsem rovněž připojila. Věnuji se podrobně i rozkrytí dramaturgické struktury festivalu, na základě jakého klíče jsou vybírány hry a celkovému fungování této stránky slavností.
V závěru práce vše vyhodnocuji SWOT analýzou.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the oldest and the largest festival dedicated to the production of William Shakespeare, Summer Shakespeare Festival.
In detail I focus on the analysis of the Ostrava part of this festival. The beginning is dedicated to the history of the festival in the Czech Republic and independently in Ostrava. We will also learn if festivals with William Shakespeare as the priority writer are an exception or appear elsewhere in the world. Then I look into the production of the festival where I analyze the linking of the Prague headquarters with the Ostrava branch. I focus on the specifics of this franchise and one part is also dedicated to marketing, which is a great part of the festival and of the organizational structure of the festival. The budget itself is not omitted. We are gradually getting to the next chapter of dramaturgy. Here, the dramaturgic functioning of the selection of games and the functioning of the festival itself in the proces is shown.
At the end of my thesis I evaluate them by SWOT analysis.
Klíčová slova
Letní shakespearovské slavnosti, Letní festival, Ostrava
Tato bakalářská práce se věnuje nejstaršímu a největšímu festivalu zaměřenému na tvorbu Williama Shakespeara u nás, Letní shakespearovské slavnosti. Detailněji se zaměřuji na rozbor ostravské části tohoto festivalu. Zpočátku se soustředím na historii festivalu v České republice a samostatně i v Ostravě. Dozvíme se zde také, zda jsou festivaly s prioritním tématem spisovatele Williama Shakespeara výjimkou, anebo fungují i jinde ve světě. Následně rozebírám produkci festivalu, v této části práce se věnuji propojení pražské centrály s ostravskou pobočkou. Zaměřuji se na specifika této franšízy, část je také věnována marketingu a organizační struktuře festivalu, což jsou samozřejmě významné součásti celého projektu. Nesměla jsem opomenout ani rozpočet, jehož analýzu jsem rovněž připojila. Věnuji se podrobně i rozkrytí dramaturgické struktury festivalu, na základě jakého klíče jsou vybírány hry a celkovému fungování této stránky slavností.
V závěru práce vše vyhodnocuji SWOT analýzou.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the oldest and the largest festival dedicated to the production of William Shakespeare, Summer Shakespeare Festival.
In detail I focus on the analysis of the Ostrava part of this festival. The beginning is dedicated to the history of the festival in the Czech Republic and independently in Ostrava. We will also learn if festivals with William Shakespeare as the priority writer are an exception or appear elsewhere in the world. Then I look into the production of the festival where I analyze the linking of the Prague headquarters with the Ostrava branch. I focus on the specifics of this franchise and one part is also dedicated to marketing, which is a great part of the festival and of the organizational structure of the festival. The budget itself is not omitted. We are gradually getting to the next chapter of dramaturgy. Here, the dramaturgic functioning of the selection of games and the functioning of the festival itself in the proces is shown.
At the end of my thesis I evaluate them by SWOT analysis.
Klíčová slova
Letní shakespearovské slavnosti, Letní festival, Ostrava
Cílem bakalářské práce bude analýza produkčních praktik projektu Letní shakespearovské slavnosti, s důrazem na detailnější rozbor ostravské části. Tento projekt je uvažovanou festivalovou franšízou, což zavdává mnohá dramaturgická, ekonomická, brandingová a marketingová specifika. Jejich popis a interpretace bude hlavním úkolem diplomantky. Metodologicky bude autorka práce využívat jak dostupných písemných zdrojů (rozpočtům, dram. plánům, zápisům z porad, tiskové zprávy ad.), tak rozhovorů s klíčovými aktéry v celém organizačním procesu (ředitelé zapojených divadel a další členové štábu).
Vzhledem k faktu, že ostravská část festivalu se koná od r. 2008, bude jedním z dílčích cílů postihnout hlavní proměny tohoto regionálního segmentu v průběhu necelých deseti let.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce bude analýza produkčních praktik projektu Letní shakespearovské slavnosti, s důrazem na detailnější rozbor ostravské části. Tento projekt je uvažovanou festivalovou franšízou, což zavdává mnohá dramaturgická, ekonomická, brandingová a marketingová specifika. Jejich popis a interpretace bude hlavním úkolem diplomantky. Metodologicky bude autorka práce využívat jak dostupných písemných zdrojů (rozpočtům, dram. plánům, zápisům z porad, tiskové zprávy ad.), tak rozhovorů s klíčovými aktéry v celém organizačním procesu (ředitelé zapojených divadel a další členové štábu).
Vzhledem k faktu, že ostravská část festivalu se koná od r. 2008, bude jedním z dílčích cílů postihnout hlavní proměny tohoto regionálního segmentu v průběhu necelých deseti let.
Seznam doporučené literatury
Cigánek, Martin. Kreativní průmysly - příležitost pro novou ekonomiku. Praha: IDU, II. vydání, 2013..
Dvořák, Jan. Kreativní management pro divadla aneb O divadle jinak: Kapitoly k tématu realizace divadla. Praha: Pražská scéna, 2004
Chládková, Blanka. Divadelní systémy v Evropě. Praha: Divadelní ústav, 2001.
Kraus, Marcel; Petkov, Michal; Růžička, Zbyněk. Výzkum a vývoj v kulturních a kreativních odvětvích, Institut umění - Divadelní ústav, 2015
Renáta, Sedláková; Výzkum médií - Nejužívanější metody a techniky; Praha: Grand Publishing, a.s.2014
Seznam doporučené literatury
Cigánek, Martin. Kreativní průmysly - příležitost pro novou ekonomiku. Praha: IDU, II. vydání, 2013..
Dvořák, Jan. Kreativní management pro divadla aneb O divadle jinak: Kapitoly k tématu realizace divadla. Praha: Pražská scéna, 2004
Chládková, Blanka. Divadelní systémy v Evropě. Praha: Divadelní ústav, 2001.
Kraus, Marcel; Petkov, Michal; Růžička, Zbyněk. Výzkum a vývoj v kulturních a kreativních odvětvích, Institut umění - Divadelní ústav, 2015
Renáta, Sedláková; Výzkum médií - Nejužívanější metody a techniky; Praha: Grand Publishing, a.s.2014