Cílem práce je popsat zkušenosti rodičů s podporou v péči o dítě s těžkým postižením. Práce obsahuje vymezení základních pojmů a realizaci výzkumu. Výsledky výzkumu poukazují na to, které oblasti života jsou nejvíce ovlivněny postižením dětí a jaká podpora je rodinám poskytována.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to describe experiencies of parents with support in care about child with severe disabilities. The work includes definition of basic concepts and presents the research. The research results point out which areas of the family life are most affected by the disbilities of children and what support is provided to the family.
Klíčová slova
dítě s postižením, péče, podpora, rodina, zkušenosti
Klíčová slova v angličtině
child with disabilities, care, support, family, experiencies
Rozsah průvodní práce
42 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce je popsat zkušenosti rodičů s podporou v péči o dítě s těžkým postižením. Práce obsahuje vymezení základních pojmů a realizaci výzkumu. Výsledky výzkumu poukazují na to, které oblasti života jsou nejvíce ovlivněny postižením dětí a jaká podpora je rodinám poskytována.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to describe experiencies of parents with support in care about child with severe disabilities. The work includes definition of basic concepts and presents the research. The research results point out which areas of the family life are most affected by the disbilities of children and what support is provided to the family.
Klíčová slova
dítě s postižením, péče, podpora, rodina, zkušenosti
Klíčová slova v angličtině
child with disabilities, care, support, family, experiencies
Zásady pro vypracování
1) Formulování cíle, studium literatury a pramenů
Cíl práce-v práci bude zkoumáno s jakými zkušenostmi, přínosy a problémy se potýkají rodiče s dítětem s těžkým mentálním či kombinovaným postižením. Jak problémy řeší a jaké jsou sociální dopady na fungování rodiny. V práci bych ráda využila kvalitativní výzkum formou polostrukturovaného rozhovoru, který povedu s jednotlivými členy rodiny
2) Vypracování struktury práce
3) Teoretické zpracování problematiky
4) Zvolení vhodné metodologie, provedení praktické části
5) Průběžné předkládání výsledků práce
Práce může přinést náhled na problematiku podpory rodin pečujících o dítě s těžkým kombinovaným postižením.
Zásady pro vypracování
1) Formulování cíle, studium literatury a pramenů
Cíl práce-v práci bude zkoumáno s jakými zkušenostmi, přínosy a problémy se potýkají rodiče s dítětem s těžkým mentálním či kombinovaným postižením. Jak problémy řeší a jaké jsou sociální dopady na fungování rodiny. V práci bych ráda využila kvalitativní výzkum formou polostrukturovaného rozhovoru, který povedu s jednotlivými členy rodiny
2) Vypracování struktury práce
3) Teoretické zpracování problematiky
4) Zvolení vhodné metodologie, provedení praktické části
5) Průběžné předkládání výsledků práce
Práce může přinést náhled na problematiku podpory rodin pečujících o dítě s těžkým kombinovaným postižením.
Seznam doporučené literatury
Jankovský J., Etika pro pomáhající profese, 2003
Jankovský J., Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením,2001
Kopřiva K., Lidský vztah jako součást profese, 1997
Matoušek O., Metody a řízení sociální práce, 2003
Matoušek O., Hodnocení ohroženého dítěte a rodiny, 2010
Novosad L., Poradenství pro osoby se zdravotním a sociálním znevýhodněním, 2009
Vágnerová M., Psychopatologie pro pomáhající profese, 1999
Seznam doporučené literatury
Jankovský J., Etika pro pomáhající profese, 2003
Jankovský J., Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením,2001
Kopřiva K., Lidský vztah jako součást profese, 1997
Matoušek O., Metody a řízení sociální práce, 2003
Matoušek O., Hodnocení ohroženého dítěte a rodiny, 2010
Novosad L., Poradenství pro osoby se zdravotním a sociálním znevýhodněním, 2009
Vágnerová M., Psychopatologie pro pomáhající profese, 1999