Efektivně fungující interní komunikace může být jednou z klíčových konkurenčních výhod firmy na trhu. Za její fungování jsou odpovědní manažeři. Cílem mé práce je popsat, jak zaměstnanci hodnotí komunikaci svého nadřízeného ve vybraných oblastech interní komunikace. V teoretické části popisuji základní pojmy vnitrofiremní komunikace. V jednotlivých kapitolách se věnuji problematice vedení porad, hodnotících pohovorů a předávání informací z leadership týmu. Pátá kapitola je zaměřena na dotazníkové šetření, interpretaci výsledků a doporučení řešení.
Annotation in English
Effective internal communication can be one of the key competitive advantages of the company in the market. Managers are responsible for its functioning. The aim of my work is to describe how employees evaluate their manager´s communication in selected areas of internal communication. In the theoretical part I describe the basic concepts of internal company communication. In the individual chapters I deal with the issue of conducting meetings, evaluation interviews and transferring information from leadership team. The fifth chapter is focused on questionnaire survey, interpretation of results and recommendations of solutions.
Keywords
bariéry v komunikaci, hodnotící pohovory, interní komunikace, komunikace, oblasti interní komunikace, předávání informací, vedení porad
Keywords in English
communication barriers, evaluation interviews, internal communication, communication, internal communication, information transfer, meeting management
Length of the covering note
73 str. (100 850 znaků)
Language
CZ
Annotation
Efektivně fungující interní komunikace může být jednou z klíčových konkurenčních výhod firmy na trhu. Za její fungování jsou odpovědní manažeři. Cílem mé práce je popsat, jak zaměstnanci hodnotí komunikaci svého nadřízeného ve vybraných oblastech interní komunikace. V teoretické části popisuji základní pojmy vnitrofiremní komunikace. V jednotlivých kapitolách se věnuji problematice vedení porad, hodnotících pohovorů a předávání informací z leadership týmu. Pátá kapitola je zaměřena na dotazníkové šetření, interpretaci výsledků a doporučení řešení.
Annotation in English
Effective internal communication can be one of the key competitive advantages of the company in the market. Managers are responsible for its functioning. The aim of my work is to describe how employees evaluate their manager´s communication in selected areas of internal communication. In the theoretical part I describe the basic concepts of internal company communication. In the individual chapters I deal with the issue of conducting meetings, evaluation interviews and transferring information from leadership team. The fifth chapter is focused on questionnaire survey, interpretation of results and recommendations of solutions.
Keywords
bariéry v komunikaci, hodnotící pohovory, interní komunikace, komunikace, oblasti interní komunikace, předávání informací, vedení porad
Keywords in English
communication barriers, evaluation interviews, internal communication, communication, internal communication, information transfer, meeting management
Research Plan
A. Cíl práce: Popsat oblasti interní komunikace, které vyhodnotili zaměstnanci firmy jako nejdůležitější pro její efektivní fungování.
B. Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění): Popis interní komunikace mezi manažerem a jeho podřízenými v rámci vedení porad, hodnotících pohovorů a předávání informací z leadership teamu.
C. Výzkumná otázka: Jak zaměstnanci vnímají komunikaci svého nadřízeného?
D. Návrh postupu řešení (metoda): Kvantitativní výzkum, dotazníkové šetření
E. Harmonogram práce:
- pracovní verze osnovy práce nejpozději do: 30.06.2017
- hotová práce k poslední konzultaci nejpozději do: 28.02.2017
- odevzdání definitivní verze práce nejpozději do 31. 3. 2018
Research Plan
A. Cíl práce: Popsat oblasti interní komunikace, které vyhodnotili zaměstnanci firmy jako nejdůležitější pro její efektivní fungování.
B. Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění): Popis interní komunikace mezi manažerem a jeho podřízenými v rámci vedení porad, hodnotících pohovorů a předávání informací z leadership teamu.
C. Výzkumná otázka: Jak zaměstnanci vnímají komunikaci svého nadřízeného?
D. Návrh postupu řešení (metoda): Kvantitativní výzkum, dotazníkové šetření
E. Harmonogram práce:
- pracovní verze osnovy práce nejpozději do: 30.06.2017
- hotová práce k poslední konzultaci nejpozději do: 28.02.2017
- odevzdání definitivní verze práce nejpozději do 31. 3. 2018
Recommended resources
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů (13. vyd.). Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5258-7
BĚLOHLÁVEK, František. Organizační řízení, Olomouc: Rubico, 1996. ISBN 80-85839-09-1
HOLÁ, Jana. Jak zlepšit interní komunikaci: vyhněte se zbytečným škodám, odchodu zaměstnanců a ztrátě zákazníků. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2636-3.
HLOUŠKOVÁ, Ivana. Vnitrofiremní komunikace. Praha: Grada, 1998. ISBN 80-7169-550-5
VYBÍRAL, Zbyněk. Psychologie komunikace (2. VYD.). Praha: PORTÁL, 2009. ISBN 978-80-7367-387-1
Recommended resources
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů (13. vyd.). Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5258-7
BĚLOHLÁVEK, František. Organizační řízení, Olomouc: Rubico, 1996. ISBN 80-85839-09-1
HOLÁ, Jana. Jak zlepšit interní komunikaci: vyhněte se zbytečným škodám, odchodu zaměstnanců a ztrátě zákazníků. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2636-3.
HLOUŠKOVÁ, Ivana. Vnitrofiremní komunikace. Praha: Grada, 1998. ISBN 80-7169-550-5
VYBÍRAL, Zbyněk. Psychologie komunikace (2. VYD.). Praha: PORTÁL, 2009. ISBN 978-80-7367-387-1