Bakalářská práce je zaměřena na problematiku vnější motivace (stimulace) zaměstnanců v obchodních řetězcích. Cílem práce je charakterizovat vnější motivaci pracovníků pro potřeby personální práce v organizaci ve vazbě na odměňování pracovníků, spjaté se systémem zaměstnaneckých výhod (firemních benefitů) pro řadové zaměstnance obchodního řetězce. V teoretické části práce pojednává o personální práci a vnější motivaci zaměstnanců, odměňování a zaměstnaneckých výhodách. Z teoretické části vychází i výzkumná otázka: Jak zaměstnanci konkrétní prodejny obchodního řetězce hodnotí nabídku benefitů a které benefity preferují? Jako výzkumný nástroj bylo zvoleno dotazníkové šetření. Empirická část práce poskytuje informace týkající se hodnocení způsobu prezentace benefitů a preference respondentů - zaměstnanců vybraného obchodního řetězce, které mohou sloužit jako podklad pro inovaci strategie odměňování v organizaci.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on the issue of external motivation (stimulation) of employees in chains store. The aim is to determine the external motivation of employees for personal work in the organization related to the remuneration of employees, linked to the system of employee benefits for ordinary employees of the chains store. The theoretical part deals with personnel work and external motivation of employees, remuneration and employee benefits. The theoretical part also includes a research question: How do employees evaluate the offer of benefits and which benefits they prefer? A questionnaire survey was chosen as a research tool. The empirical part of the work provides the information on how to evaluate the presentation of benefits and preferences of respondents-employees of selected retail chains, that serves as a basis for innovative remuneration strategy in the organization
Klíčová slova
vnější motivace, stimulace, odměňování zaměstnanců, zaměstnanecké výhody, obchodní řetězec
Klíčová slova v angličtině
External motivation, stimulation, remuneration of employees, benefits, chain store
Rozsah průvodní práce
74 s. (101 818 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku vnější motivace (stimulace) zaměstnanců v obchodních řetězcích. Cílem práce je charakterizovat vnější motivaci pracovníků pro potřeby personální práce v organizaci ve vazbě na odměňování pracovníků, spjaté se systémem zaměstnaneckých výhod (firemních benefitů) pro řadové zaměstnance obchodního řetězce. V teoretické části práce pojednává o personální práci a vnější motivaci zaměstnanců, odměňování a zaměstnaneckých výhodách. Z teoretické části vychází i výzkumná otázka: Jak zaměstnanci konkrétní prodejny obchodního řetězce hodnotí nabídku benefitů a které benefity preferují? Jako výzkumný nástroj bylo zvoleno dotazníkové šetření. Empirická část práce poskytuje informace týkající se hodnocení způsobu prezentace benefitů a preference respondentů - zaměstnanců vybraného obchodního řetězce, které mohou sloužit jako podklad pro inovaci strategie odměňování v organizaci.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on the issue of external motivation (stimulation) of employees in chains store. The aim is to determine the external motivation of employees for personal work in the organization related to the remuneration of employees, linked to the system of employee benefits for ordinary employees of the chains store. The theoretical part deals with personnel work and external motivation of employees, remuneration and employee benefits. The theoretical part also includes a research question: How do employees evaluate the offer of benefits and which benefits they prefer? A questionnaire survey was chosen as a research tool. The empirical part of the work provides the information on how to evaluate the presentation of benefits and preferences of respondents-employees of selected retail chains, that serves as a basis for innovative remuneration strategy in the organization
Klíčová slova
vnější motivace, stimulace, odměňování zaměstnanců, zaměstnanecké výhody, obchodní řetězec
Klíčová slova v angličtině
External motivation, stimulation, remuneration of employees, benefits, chain store
Zásady pro vypracování
A. Cíl práce: Analyzovat hodnocení firemních benefitů řadovými zaměstnanci obchodních řetězců.
B. Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění): Analyzovat, zda zaměstnanci obchodních řetězců znají firemní benefity v plném rozsahu, vnímají je jako přínos pro svou osobu a motivaci pro svou práci. Často totiž zaměstnanci nejsou seznámeni se všemi benefity, na které mají nárok, nebo pro ně nejsou nijak zajímavé a motivující.
C. Výzkumná otázka: Jak zaměstnanci znají a hodnotí své firemní benefity? Zajímavá je i otázka, nakolik je možnost kariérního postupu brána jako benefit a motiv.
D. Návrh postupu řešení (metoda): V předvýzkumu budou pomocí polostandardizovaného rozhovoru identifikována znalost a hodnocení firemních benefitů řadovými zaměstnanci obchodního řetězce. Z výsledků rozhovorů bude připraven dotazník pro řadové zaměstnance, ve kterém budou pomocí několikastupňové škály benefity hodnotit.
Zásady pro vypracování
A. Cíl práce: Analyzovat hodnocení firemních benefitů řadovými zaměstnanci obchodních řetězců.
B. Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění): Analyzovat, zda zaměstnanci obchodních řetězců znají firemní benefity v plném rozsahu, vnímají je jako přínos pro svou osobu a motivaci pro svou práci. Často totiž zaměstnanci nejsou seznámeni se všemi benefity, na které mají nárok, nebo pro ně nejsou nijak zajímavé a motivující.
C. Výzkumná otázka: Jak zaměstnanci znají a hodnotí své firemní benefity? Zajímavá je i otázka, nakolik je možnost kariérního postupu brána jako benefit a motiv.
D. Návrh postupu řešení (metoda): V předvýzkumu budou pomocí polostandardizovaného rozhovoru identifikována znalost a hodnocení firemních benefitů řadovými zaměstnanci obchodního řetězce. Z výsledků rozhovorů bude připraven dotazník pro řadové zaměstnance, ve kterém budou pomocí několikastupňové škály benefity hodnotit.
Seznam doporučené literatury
Bělohlávek, F., (2012). 20 typů lidí: jak s nimi jednat, jak je vést a motivovat. Praha: Grada
Dvořáková, Z., Kleibl, J., Šubrt, B. (2001). Řízení lidských zdrojů. Praha: C.H. Beck.
Kolibová, H., (2010). Péče o zaměstnance v programech vnitropodnikové sociální politiky v Moravskoslezském kraji. Opava: Slezská univerzita v Opavě
Tropman, J. E., (2001). The compensation solution: how to develope an employee-driven rewards systém. San Francisco: Jossey-Bass
Seznam doporučené literatury
Bělohlávek, F., (2012). 20 typů lidí: jak s nimi jednat, jak je vést a motivovat. Praha: Grada
Dvořáková, Z., Kleibl, J., Šubrt, B. (2001). Řízení lidských zdrojů. Praha: C.H. Beck.
Kolibová, H., (2010). Péče o zaměstnance v programech vnitropodnikové sociální politiky v Moravskoslezském kraji. Opava: Slezská univerzita v Opavě
Tropman, J. E., (2001). The compensation solution: how to develope an employee-driven rewards systém. San Francisco: Jossey-Bass