Diplomová práce se zabývá problematikou integrace a inkluze zdravotně postižených do hodin tělesné výchovy. Cílem práce je zjištění vlivu vzdělávacího programu Paralympijský školní den na postoje intaktních žáků druhého stupně základní školy. Šetření bylo provedeno dotazníkovou metodou na ZŠ Horka na Moravě na výzkumném vzorku 121 žáků. Bylo předpokládáno, že absolvování Paralympijského školního dne vede k tvorbě pozitivnějšího postoje intaktních žáků. Nicméně stanovené hypotézy nebyly potvrzeny.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the integration and inclusion of handicapped persons in physical education. The aim of the thesis is to find out the influence of the educational program Paralympic School Day on the attitudes of intact pupils of the second grade of elementary school. The survey was carried out using a questionnaire method at Horka na Moravě Elementary School on a sample of 121 pupils. It was assumed that passing the Paralympic School Day would lead to a more positive attitude of intact pupils. Nevertheless, the established hypotheses were not confirmed.
Klíčová slova
paralympijský školní den, postoje, tělesné postižení, integrace, inkluze, tělesná výchova
Klíčová slova v angličtině
Paralympic School Day, attitudes, physical disability, integration, inclusion, physical education
Rozsah průvodní práce
72 s. (107 000 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou integrace a inkluze zdravotně postižených do hodin tělesné výchovy. Cílem práce je zjištění vlivu vzdělávacího programu Paralympijský školní den na postoje intaktních žáků druhého stupně základní školy. Šetření bylo provedeno dotazníkovou metodou na ZŠ Horka na Moravě na výzkumném vzorku 121 žáků. Bylo předpokládáno, že absolvování Paralympijského školního dne vede k tvorbě pozitivnějšího postoje intaktních žáků. Nicméně stanovené hypotézy nebyly potvrzeny.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the integration and inclusion of handicapped persons in physical education. The aim of the thesis is to find out the influence of the educational program Paralympic School Day on the attitudes of intact pupils of the second grade of elementary school. The survey was carried out using a questionnaire method at Horka na Moravě Elementary School on a sample of 121 pupils. It was assumed that passing the Paralympic School Day would lead to a more positive attitude of intact pupils. Nevertheless, the established hypotheses were not confirmed.
Klíčová slova
paralympijský školní den, postoje, tělesné postižení, integrace, inkluze, tělesná výchova
Klíčová slova v angličtině
Paralympic School Day, attitudes, physical disability, integration, inclusion, physical education