Informace o kvalifikační práci Osobnostní charakteristiky a copingové strategie u jedinců v období mladší dospělosti ve vztahu k úrovni pohybové aktivity
Diplomová práce se zabývá témou stresu a to u vysokoškolských studentů, kteří jsou pod stresem skoro neustále. Studentský život je plný zážitků, poznávání nových lidí a navazování celoživotních přátelství. Mezi ty optimistické stránky patří i ovšem zkouškové období, stres v práci či brigádě a partnerské vztahy. Studenti by měli vědět strategie, jak stres redukovat na minimum. K diplomové práci jsem použil data od 321 studentů, na které byl použit dotázník Big Five. Na část studentů byl pak použit i IPAQ a škála spokojenosti se životem. Praktická část se zaměřuje na využití copingových strategií u studentů univerzity s nízkou, střední a vysokou intenzitou PA. Cílem této studie je určit vztah mezi PA a kvalitou života mezi studenty univerzity.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on stress theme by university students, who are under pressure almost everytime. Student's life is full of experiences, meet new people, making a lifelong friendships. Instead fo these optimistic things belong also a stressful things like exam periods, stress in work or in parttime job and relationship. Students should know how to reduce stress and minimalize it. Big Five questionnaire was used on 321 students from Palacky University in Olomouc. On a just part of students was also used an IPAQ and scale of life satisfaction questionnaire. Practical part is focused on using coping strategies by students of university with low, medium and high intensity of physical activity. Goal of this thesis is define relationship between physical activity and quality of life with managing of stressful situations by students of university.
stress, strain, coping, coping strategies, personality characteristics, physical activity, early adulthood, student of university
Rozsah průvodní práce
65
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá témou stresu a to u vysokoškolských studentů, kteří jsou pod stresem skoro neustále. Studentský život je plný zážitků, poznávání nových lidí a navazování celoživotních přátelství. Mezi ty optimistické stránky patří i ovšem zkouškové období, stres v práci či brigádě a partnerské vztahy. Studenti by měli vědět strategie, jak stres redukovat na minimum. K diplomové práci jsem použil data od 321 studentů, na které byl použit dotázník Big Five. Na část studentů byl pak použit i IPAQ a škála spokojenosti se životem. Praktická část se zaměřuje na využití copingových strategií u studentů univerzity s nízkou, střední a vysokou intenzitou PA. Cílem této studie je určit vztah mezi PA a kvalitou života mezi studenty univerzity.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on stress theme by university students, who are under pressure almost everytime. Student's life is full of experiences, meet new people, making a lifelong friendships. Instead fo these optimistic things belong also a stressful things like exam periods, stress in work or in parttime job and relationship. Students should know how to reduce stress and minimalize it. Big Five questionnaire was used on 321 students from Palacky University in Olomouc. On a just part of students was also used an IPAQ and scale of life satisfaction questionnaire. Practical part is focused on using coping strategies by students of university with low, medium and high intensity of physical activity. Goal of this thesis is define relationship between physical activity and quality of life with managing of stressful situations by students of university.