Diplomová práce je věnována problematice pohádek u dětí předškolního věku. Práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou. Teoretická část obsahuje informace o po-hádkách dětí předškolního věku, ve čtyřech kapitolách seznamuje se základní problematikou. Kapitoly výzkumné části se zaměřují na strukturovaný rozhovor s dětmi před-školního věku a s jejich rodiči.
Anotace v angličtině
The thesis is devoted to the issue of fairy tales in prescholl children. The thesis is divided into theoretical and re-search. The theoretical part contains information about the quarrels of preschool children, in four chapters introduces the basic issues. The research chapters focus on structured interview with preschool children and their parents.
Diplomová práce je věnována problematice pohádek u dětí předškolního věku. Práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou. Teoretická část obsahuje informace o po-hádkách dětí předškolního věku, ve čtyřech kapitolách seznamuje se základní problematikou. Kapitoly výzkumné části se zaměřují na strukturovaný rozhovor s dětmi před-školního věku a s jejich rodiči.
Anotace v angličtině
The thesis is devoted to the issue of fairy tales in prescholl children. The thesis is divided into theoretical and re-search. The theoretical part contains information about the quarrels of preschool children, in four chapters introduces the basic issues. The research chapters focus on structured interview with preschool children and their parents.
Absolvování pravidelných konzultací s vedoucím práce
Zprostředkování a následné studium odborné literatury k danému tématu
Stanovení cílů diplomové práce
Vypracování základní koncepce práce
Zkoumání teoretických a praktických poznatků
Tvorba teoretické části práce
Volba metodologického výzkumu a sběru informací
Analýza zjištěných dat
Kompletace praktické části práce
Závěr
Uvedení použitých pramenů literatury a příloh práce
Zásady pro vypracování
Absolvování pravidelných konzultací s vedoucím práce
Zprostředkování a následné studium odborné literatury k danému tématu
Stanovení cílů diplomové práce
Vypracování základní koncepce práce
Zkoumání teoretických a praktických poznatků
Tvorba teoretické části práce
Volba metodologického výzkumu a sběru informací
Analýza zjištěných dat
Kompletace praktické části práce
Závěr
Uvedení použitých pramenů literatury a příloh práce
Seznam doporučené literatury
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I.: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.
ČEŇKOVÁ, Jana. Vývoj literatury pro děti a mládež a její žánrové struktury: adaptace mýtů, pohádek a pověstí, autorská pohádka, poezie, próza a komiks pro děti a mládež. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-095-X.
SMOLÍK, Filip a Gabriela MÁLKOVÁ. Vývoj jazykových schopností v předškolním věku. Praha: Grada, 2014. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-4240-3.
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Dítě a mateřská škola: co by měli rodiče znát, učitelé respektovat a rozvíjet. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2014. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4435-3.
CERNOUSEK, Michal. Deti a svet pohadek. Praha: Albatros, 1990. ISBN 8000000601.
STREIT, Jakob. Včelka Sluněnka: Proč děti potřebují pohádky. Ilustroval Eva DEL RISCO KOUPOVÁ. Hranice: Fabula, 2013. ISBN 978-80-87635-09-4.
PRÁZOVÁ, Irena, Kateřina HOMOLOVÁ, Hana LANDOVÁ a Vít RICHTER. České děti jako čtenáři. Brno: Host, 2014. ISBN 978-80-7491-492-8.
HYHLÍK, František. Psychologie mladého čtenáře. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1963. Edice Státních vědeckých knihoven.
VÁGNEROVÁ, Marie. Základy psychologie. Praha: Karolinum, 2004. ISBN 80-246-0841-3.
MATĚJČEK, Zdeněk. Co, kdy a jak ve výchově dětí. Vyd. 6. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0519-7.
BACUS-LINDROTH, Anne. Vaše dítě ve věku od 3 do 6 let. Praha: Portál, 2004. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 80-7178-862-7.
RICHTER, Luděk. Pohádka-- a divadlo. Praha: Dobré divadlo dětem, 2004. ISBN 80-902975-2-8.
ČAČKA, Otto. Psychologie imaginativní výchovy a vzdělávání s příklady aplikace. Brno: Doplněk, c1999. ISBN 80-7239-034-1.
Seznam doporučené literatury
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I.: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.
ČEŇKOVÁ, Jana. Vývoj literatury pro děti a mládež a její žánrové struktury: adaptace mýtů, pohádek a pověstí, autorská pohádka, poezie, próza a komiks pro děti a mládež. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-095-X.
SMOLÍK, Filip a Gabriela MÁLKOVÁ. Vývoj jazykových schopností v předškolním věku. Praha: Grada, 2014. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-4240-3.
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Dítě a mateřská škola: co by měli rodiče znát, učitelé respektovat a rozvíjet. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2014. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4435-3.
CERNOUSEK, Michal. Deti a svet pohadek. Praha: Albatros, 1990. ISBN 8000000601.
STREIT, Jakob. Včelka Sluněnka: Proč děti potřebují pohádky. Ilustroval Eva DEL RISCO KOUPOVÁ. Hranice: Fabula, 2013. ISBN 978-80-87635-09-4.
PRÁZOVÁ, Irena, Kateřina HOMOLOVÁ, Hana LANDOVÁ a Vít RICHTER. České děti jako čtenáři. Brno: Host, 2014. ISBN 978-80-7491-492-8.
HYHLÍK, František. Psychologie mladého čtenáře. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1963. Edice Státních vědeckých knihoven.
VÁGNEROVÁ, Marie. Základy psychologie. Praha: Karolinum, 2004. ISBN 80-246-0841-3.
MATĚJČEK, Zdeněk. Co, kdy a jak ve výchově dětí. Vyd. 6. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0519-7.
BACUS-LINDROTH, Anne. Vaše dítě ve věku od 3 do 6 let. Praha: Portál, 2004. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 80-7178-862-7.
RICHTER, Luděk. Pohádka-- a divadlo. Praha: Dobré divadlo dětem, 2004. ISBN 80-902975-2-8.
ČAČKA, Otto. Psychologie imaginativní výchovy a vzdělávání s příklady aplikace. Brno: Doplněk, c1999. ISBN 80-7239-034-1.