Praktickou částí diplomové práce je video instalace, která reaguje na současnou nadprodukci potravin a mechanizaci výrobního procesu. Teoretická část se věnuje vztahu člověka k potravinám a uvádí vybrané umělce, kterým sloužilo jídlo jako zdroj inspirace. Didaktická část představuje návrh edukačního programu.
Anotace v angličtině
The practical part presents a video installation that shows a reaction of the contemporary food overproduction and a production process mechanization. The theoretical part deals with a relationship between a man and food. It also introduces chosen artists to whom food served as an inspiration. The didactic part designs an education program.
Klíčová slova
Jídlo, nadprodukce potravin, obžerství, video instalace, environmentální výchova, konzum, spotřební chování, průmyslová výroba
Klíčová slova v angličtině
Food, food overproduction, gluttony, video installation, environmental education, consumption, consumer behaviour, industrial production
Rozsah průvodní práce
40 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Praktickou částí diplomové práce je video instalace, která reaguje na současnou nadprodukci potravin a mechanizaci výrobního procesu. Teoretická část se věnuje vztahu člověka k potravinám a uvádí vybrané umělce, kterým sloužilo jídlo jako zdroj inspirace. Didaktická část představuje návrh edukačního programu.
Anotace v angličtině
The practical part presents a video installation that shows a reaction of the contemporary food overproduction and a production process mechanization. The theoretical part deals with a relationship between a man and food. It also introduces chosen artists to whom food served as an inspiration. The didactic part designs an education program.
Klíčová slova
Jídlo, nadprodukce potravin, obžerství, video instalace, environmentální výchova, konzum, spotřební chování, průmyslová výroba
Klíčová slova v angličtině
Food, food overproduction, gluttony, video installation, environmental education, consumption, consumer behaviour, industrial production
Zásady pro vypracování
1. Konzultace s vedoucím práce
2. Nastudování zdrojů
3. Zpracování informací
4. Vlastní tvorba
Zásady pro vypracování
1. Konzultace s vedoucím práce
2. Nastudování zdrojů
3. Zpracování informací
4. Vlastní tvorba
Seznam doporučené literatury
HLAVÁČEK, Ludvík a Marta SMOLÍKOVÁ. Orbis fictus: Nová média v současném
umění. 2. vyd. Praha: Sorosovo centrum současného umění, 1996, 228 s. ISBN 80-854-
3326-5.
Kapitoly z dějin a teorie médií. Vyd. 1. Editor Tomáš Dvořák. Praha: Akademie
výtvarných umění v Praze, Vědecko-výzkumné pracoviště, 2010, 349 s. Edice VVP
AVU. ISBN 978-80-87108-16-1.
MANOVICH, Lev. The language of new media [online]. 1st ed. Cambridge: MIT Press,
2002, xxxix, 354 s. ISBN 02-626-3255-1.
ŠEVČÍK, Jiří, Pavlína MORGANOVÁ, Terezie NEKVINDOVÁ a Dagmar
SVATOŠOVÁ. České umění 1980-2010: texty a dokumenty. Vyd. 1. Editor Jiří Ševčík.
Praha: Akademie výtvarných umění v Praze, Vědecko-výzkumné pracoviště, 2011, 980
s. ISBN 978-80-87108-27-7.
Seznam doporučené literatury
HLAVÁČEK, Ludvík a Marta SMOLÍKOVÁ. Orbis fictus: Nová média v současném
umění. 2. vyd. Praha: Sorosovo centrum současného umění, 1996, 228 s. ISBN 80-854-
3326-5.
Kapitoly z dějin a teorie médií. Vyd. 1. Editor Tomáš Dvořák. Praha: Akademie
výtvarných umění v Praze, Vědecko-výzkumné pracoviště, 2010, 349 s. Edice VVP
AVU. ISBN 978-80-87108-16-1.
MANOVICH, Lev. The language of new media [online]. 1st ed. Cambridge: MIT Press,
2002, xxxix, 354 s. ISBN 02-626-3255-1.
ŠEVČÍK, Jiří, Pavlína MORGANOVÁ, Terezie NEKVINDOVÁ a Dagmar
SVATOŠOVÁ. České umění 1980-2010: texty a dokumenty. Vyd. 1. Editor Jiří Ševčík.
Praha: Akademie výtvarných umění v Praze, Vědecko-výzkumné pracoviště, 2011, 980
s. ISBN 978-80-87108-27-7.