Informace o kvalifikační práci Plán činnosti ve školní družině na období celého školního roku
s tematickým zaměřením na environmentální výchovu,
s realizací aktivity s tímto zaměřením
- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Přílohy volně vložené
Hlavní téma
Zařazení environmentální výchovy vzdělávání a osvěty do celoročního plánu činnosti školní družiny
Hlavní téma v angličtině
Incorporating environmental education training and awareness raising activities in the annual plan after-school clubs
Název dle studenta
Plán činnosti ve školní družině na období celého školního roku
s tematickým zaměřením na environmentální výchovu,
s realizací aktivity s tímto zaměřením
Název dle studenta v angličtině
Schedule of activities in a school club for the whole school
year with thematic focus on environmental education,
with the realization of activity with this focus
Hlavním cílem bakalářské práce je popsat možnosti vedoucí k obrácení zájmu a pozornosti žáků mladšího školního věku k přírodě a všemu, co se jí dotýká prostřednictvím činnosti ve školní družině.
Dílčími cíli je seznámit s historií a vývojem ekologické výchovy v ČR, seznámit s terminologií v ekologii, popsat cíle, obsah a metody environmentální výchovy, charakterizovat období mladšího školního věku z pohledu vývojové psychologie, vysvětlit cíle výchovy ve volném čase, popsat náplň činnosti ve školní družině, vytvořit plán činnosti ve školní družině na období celého školního roku s tematickým zaměřením na environmentální výchovu, realizovat úkol s tímto zaměřením, hodnotit činnost s žáky z pohledu pedagoga a vyložit výstup z této práce.
Anotace v angličtině
The main aim of this bachelor thesis is describing possibilities leading to the reversal of interest and attention of younger school age children to nature and to everything connected with it.
Other goals of this thesis are getting acquainted with history and development of ecological education, the terminology of ecology, describing goals, content and methods of environmental education, characterizing the period of younger school age from the view of development psychology, explaining goals of education in a free time, describing the content of activities in a school club, creating the plan of activities focused on environmental education in a school club for a whole school year, realizing tasks with this focus, evaluating activities with students from the pedagogue's point of view and expound the coming-out from this work.
Klíčová slova
Ekologická gramotnost, environmentální výchova, životní prostředí, dítě mladšího školního věku, volný čas, hra, zájmová činnost, plán a realizace činnosti ve školní družině
Klíčová slova v angličtině
Ecological literacy, environmental education, environment, younger school age child, free time, game, interest activity, plan and implementation of activities in a school club
Rozsah průvodní práce
47
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem bakalářské práce je popsat možnosti vedoucí k obrácení zájmu a pozornosti žáků mladšího školního věku k přírodě a všemu, co se jí dotýká prostřednictvím činnosti ve školní družině.
Dílčími cíli je seznámit s historií a vývojem ekologické výchovy v ČR, seznámit s terminologií v ekologii, popsat cíle, obsah a metody environmentální výchovy, charakterizovat období mladšího školního věku z pohledu vývojové psychologie, vysvětlit cíle výchovy ve volném čase, popsat náplň činnosti ve školní družině, vytvořit plán činnosti ve školní družině na období celého školního roku s tematickým zaměřením na environmentální výchovu, realizovat úkol s tímto zaměřením, hodnotit činnost s žáky z pohledu pedagoga a vyložit výstup z této práce.
Anotace v angličtině
The main aim of this bachelor thesis is describing possibilities leading to the reversal of interest and attention of younger school age children to nature and to everything connected with it.
Other goals of this thesis are getting acquainted with history and development of ecological education, the terminology of ecology, describing goals, content and methods of environmental education, characterizing the period of younger school age from the view of development psychology, explaining goals of education in a free time, describing the content of activities in a school club, creating the plan of activities focused on environmental education in a school club for a whole school year, realizing tasks with this focus, evaluating activities with students from the pedagogue's point of view and expound the coming-out from this work.
Klíčová slova
Ekologická gramotnost, environmentální výchova, životní prostředí, dítě mladšího školního věku, volný čas, hra, zájmová činnost, plán a realizace činnosti ve školní družině
Klíčová slova v angličtině
Ecological literacy, environmental education, environment, younger school age child, free time, game, interest activity, plan and implementation of activities in a school club
Zásady pro vypracování
1.Cílem práce je zpracování celoročního plánu činnosti školní družiny se zařazením environmentální výchovy vzdělávání a osvěty do této činnosti
2.Vymezení základních pojmů: environmentální výchova , osvěta, ekogramotnost, recyklace, energie, ekosystém
3.Osnova práce:
-historie a vývoj environmentální výchovy vzdělávání a osvěty v ČR
-zpracování plánu činnosti ŠD se zařazením konkrétních projektů a úkolů
-zhodnocení celoroční činnosti dětmi pomocí dotazníku
-závěry a výstupy práce, doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
1.Cílem práce je zpracování celoročního plánu činnosti školní družiny se zařazením environmentální výchovy vzdělávání a osvěty do této činnosti
2.Vymezení základních pojmů: environmentální výchova , osvěta, ekogramotnost, recyklace, energie, ekosystém
3.Osnova práce:
-historie a vývoj environmentální výchovy vzdělávání a osvěty v ČR
-zpracování plánu činnosti ŠD se zařazením konkrétních projektů a úkolů
-zhodnocení celoroční činnosti dětmi pomocí dotazníku
-závěry a výstupy práce, doporučení pro praxi
Seznam doporučené literatury
ČINČERA, Jan. Environmentální výchova:efektivní strategie.1. vyd.Praha:Agentura Koniklec,2013.127 s.ISBN 978-80-904141-1-2.
HORKÁ, Hana. Ekologická dimenze výchovy a vzdělávání ve škole 21.století.1.vyd.Brno:Katedra pedagogiky Pedagogické fakulty MU,2005.158 s. ISBN 80-210-3750-4.
MÁCHAL, Aleš. Průvodce praktickou ekologickou výchovou.Brno: Rezekvítek Brno, 2000.205 s. ISBN 80-86626-08-3.
Seznam doporučené literatury
ČINČERA, Jan. Environmentální výchova:efektivní strategie.1. vyd.Praha:Agentura Koniklec,2013.127 s.ISBN 978-80-904141-1-2.
HORKÁ, Hana. Ekologická dimenze výchovy a vzdělávání ve škole 21.století.1.vyd.Brno:Katedra pedagogiky Pedagogické fakulty MU,2005.158 s. ISBN 80-210-3750-4.
MÁCHAL, Aleš. Průvodce praktickou ekologickou výchovou.Brno: Rezekvítek Brno, 2000.205 s. ISBN 80-86626-08-3.