Diplomová práce se zabývá popisem a srovnáním vzdělávání v Česku a v Irsku. Konkrétněji se zaměřuje na předškolní vzdělávání. Teoretická část popisuje principy a specifika školství v Česku a v Irsku, a také přibližuje pojem kurikulum. Analýzu a srovnání kurikulárních dokumentů pro preprimární sektor popisuje praktická část.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the description and comparation of education in the Czech republic and Ireland with aim on preprimary education. The theoretical part describes the principles and specifics of education in the Czech republic and Ireland. The practical part focuses on the analysis and comparation of curricular documents for the preprimary sector.
Klíčová slova
Pedagogika, předškolní vzdělávání, komparativní pedagogika, Česko, Irsko, kurikulum, Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, Aistear
Klíčová slova v angličtině
Pedagogy, preschool education, comparative pedagogy, Czechia, Ireland, curriculum, Framework plan for preschool education, Aistear
Rozsah průvodní práce
97 s. (183 697 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá popisem a srovnáním vzdělávání v Česku a v Irsku. Konkrétněji se zaměřuje na předškolní vzdělávání. Teoretická část popisuje principy a specifika školství v Česku a v Irsku, a také přibližuje pojem kurikulum. Analýzu a srovnání kurikulárních dokumentů pro preprimární sektor popisuje praktická část.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the description and comparation of education in the Czech republic and Ireland with aim on preprimary education. The theoretical part describes the principles and specifics of education in the Czech republic and Ireland. The practical part focuses on the analysis and comparation of curricular documents for the preprimary sector.
Klíčová slova
Pedagogika, předškolní vzdělávání, komparativní pedagogika, Česko, Irsko, kurikulum, Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, Aistear
Klíčová slova v angličtině
Pedagogy, preschool education, comparative pedagogy, Czechia, Ireland, curriculum, Framework plan for preschool education, Aistear
Zásady pro vypracování
1. Studium odborné literatury
2. Vymezení terminologie
3. Navržení struktury práce
4. Zpracování vymezené problematiky
5. Změny budou konzultovány během zpracování práce
Zásady pro vypracování
1. Studium odborné literatury
2. Vymezení terminologie
3. Navržení struktury práce
4. Zpracování vymezené problematiky
5. Změny budou konzultovány během zpracování práce
Seznam doporučené literatury
DEPARTMENT OF EDUCATION AND SKILLS. Education in Ireland. 2013. [online]. Dostupné z WWW:
Education Act, 1998. In: Irish Statute Book. 1998. [online]. Dostupné z WWW:
HOLOUŠOVÁ, Drahomíra a Milena KROBOTOVÁ. Jak psát diplomové a závěrečné práce. Olomouc: UP. 2001. ISBN 80-244-0458-3.
MŠMT. Zákony. 2013 2016. [online]. Dostupné z WWW:
NCCA. Early childhood. [online]. Dostupné z WWW:
NCCA. Aistear: the Early Childhood curriculum framework (Principles and themes). 2009. Dublin. [online]. Dostupné z WWW:
NUV. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. 2016. Praha. [online]. Dostupné z WWW:
RÝDL, Karel. Inovace školských systémů. Praha: ISV nakladatelství, 2003. ISBN 80-86642-17-8.
SPILKOVÁ, Vladimíra a kol. Proměny primárního vzdělávání v ČR. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005. 311 s. Pedagogická praxe. ISBN 80-7178-942-9.
ŠKOLSKÝ ZÁKON č. 561/2004 Sb., ze dne 24. 9. 2004 o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání. [online]. Dostupné z WWW:
Seznam doporučené literatury
DEPARTMENT OF EDUCATION AND SKILLS. Education in Ireland. 2013. [online]. Dostupné z WWW:
Education Act, 1998. In: Irish Statute Book. 1998. [online]. Dostupné z WWW:
HOLOUŠOVÁ, Drahomíra a Milena KROBOTOVÁ. Jak psát diplomové a závěrečné práce. Olomouc: UP. 2001. ISBN 80-244-0458-3.
MŠMT. Zákony. 2013 2016. [online]. Dostupné z WWW:
NCCA. Early childhood. [online]. Dostupné z WWW:
NCCA. Aistear: the Early Childhood curriculum framework (Principles and themes). 2009. Dublin. [online]. Dostupné z WWW:
NUV. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. 2016. Praha. [online]. Dostupné z WWW:
RÝDL, Karel. Inovace školských systémů. Praha: ISV nakladatelství, 2003. ISBN 80-86642-17-8.
SPILKOVÁ, Vladimíra a kol. Proměny primárního vzdělávání v ČR. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005. 311 s. Pedagogická praxe. ISBN 80-7178-942-9.
ŠKOLSKÝ ZÁKON č. 561/2004 Sb., ze dne 24. 9. 2004 o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání. [online]. Dostupné z WWW: